I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hiphop våldskultur?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-10-04 09:38

Hiphop våldskultur?

Tja, vet int riktigt om jag är i rätt forum men, sitter och skriver ett arbete till skolan, och skulle vilja att ni lägger in några ord vad ni tycker om detta.
1. är hiphoppen på nått sätt en våldskultur enligt er?

2. varför tror ni folk uppfattar hiphop:are som vandaler?

3.tror ni ungdommar som vill slåss söker sig till "hiphopen"?

---------- U Gotta Love It -------------------------

2004-10-04 09:56
1. inte så där specielt våld förekommer ju inom alla kulturer.
2. kanke efter som ett av elementen e graffiti som i sin tur är olaglig. och där med ser folk hiphopare som vandaler.
3. varför skulle dom det? hip hop e niice inte någon våld musik. men det finns det inom alla musikstilar ju.
Dom som blundar ska ja blända å och dom som slocknar ska ja tända!

2004-10-04 11:11
1. det var ju från början tänkt som ett sätt att fredligt ha "gängkrig" i stil av breakdance och sånt istället för pistolfighter. det funkade ju inte och nu är bara det en statussymbol i våldet :/ iaf som jag ser det.

2. för att de kan vara rätt agressiva och de flesta gäng består av hiphopar.. svartrockare har sällan gäng.

3. njo, för där hittar de likasinnade.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Manager

2004-10-04 11:12
1. Rappare glorifierar vapen och sånt nuförtiden, så till viss del är det en våldskultur. Dock gör inte alla det, så det är ingen renodlad våldskultur, även om våldet finns där.

2. Graff.

3. Folk som slåss lyssnar säkert på hiphop, men väldigt få kallar sig för hiphoppare.
Redline!

2004-10-04 11:33
1. är hiphoppen på nått sätt en våldskultur enligt er?

Nej, men media och oseriösa artister försöker framställa det som så. Det finns mycket våldsironi som missuppfattas också...

2. varför tror ni folk uppfattar hiphop:are som vandaler?

För att dom inte vet bättre.

3.tror ni ungdommar som vill slåss söker sig till "hiphopen"?

Både och.

2004-10-04 20:18
korta svar
1.Nej 2.Graffiti 3.Nej
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.