I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När för man börja flirta igen?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-10-05 19:39

När för man börja flirta igen?

Saken är den att en vän jag har hade haft en tjej i ett år. Det var Väldigt bra imellan dom och så, tills min väns kompis kommer in i bilden. Iallafall så gjorde flickvännen slut och två dagar efter började hon och kompisen på.

Frågan lyder: När är det okej att börja flirta igen efter ett långvarigt förhållande?

All makt åt Tengil, vår befriare

2004-10-05 19:41
när det känns rätt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-05 19:43
det är okej o flirta överhuvudtaget...om man är upptagen eller nyss gjort slut...tycker jag

2004-10-05 19:53
hellspawn1:
det där säger väl isf lika väl killar..?

2004-10-05 19:59
Priyan

Hehe nä nä varför skulle killar vara annorlunda på den punkten :)
Nä men det är okej så fort det är slut, känns tungt för den utsatte men det är saker man får ta i förhållande.

Sen tror jag förövrigt att killar är värre, jag är visserligen hederlig hehe.
Keep crushin'!

2004-10-05 22:45
men däremot känns det inte så äkta om man flirtar med en ny dagen efter man gör slut? det vore konstigt om man inte tänker på sin partner man haft i ett år.. är lite skillnad på kalle 13 år, och nån över 20 iofs, antagligen.. nivån på förhållandet..
Lugn!

2004-10-06 13:48
får väl ha lite stil isf .. inte så bra att göra slut och dra hem en tjej samma kväll ^_^

2004-10-06 14:06
tycker man kan börja flirta när som helst, men vist kan man låta bli att gå ut med det tills det gått över hos den andra lite mer (om den andra fortfarande har känslor för en)
mest en kul grej...? (känns barre bus)

2004-10-06 14:25
helt beroende på vad sitt ex känner(tror iofs ingen skulle tycka det var ok efter två dagar)... om denne skulle bli grymt svartsjuk om man flörtar så är ju det om nånting en anledning att inte göra det... ren medmänsklighet helt enkelt... att börja flörta efter två dar är jääävlit lågt... om det dessutom är med exets kompis är det fan extremt jävla lågt... om tjejen är 15 bast så är det ju en förmildrande omständighet iofs:P... men seriöst... vad umgås du med för patrask???...
What would macgyver do?

2004-10-06 15:24
Hammond, precis som Gudrun Schyman gör när hon kommer med motioner som innehåller förslag om "mansmoms" eller "mansskatt", skatt som bara män ska betala pga kvinnovåldet.
Lugn!

2004-10-06 16:25
Wiek : så bara för Gudrun gör det kan alla andra göra det? Det är ju lika fel ändå. Annars ju jag gå ner och skjuta ner någon kompis till dig och när du frågar varför? svara "Äh, Mark Chapman gjorde ju samma sak när han sköt ner John Lennon". Ett grövre exempel jag vet, men tanken detsamma.

Finns väl egentligen inget rätt svar på frågan "När får man börja flirta?". Tjejen i fråga kanske hade känt länge att hon inte hade starka känslor för din kompis när hon träffade den andra killen. Om hon då fick starka känslor för honom, varför ska inte hon få uttrycka dem?
Kanske inte är så snällt, man hade ju inte uppskattat det själv om ens ex som man haft ett långvarigt förhållande med skulle dumpa och sedan skulle flörta med ens kompis.
F.ö. är man ju inte en särskilt bra kompis om man börja hålla på med sin kompis ex om kompisen fortfarande har känslor för personen. Nu vet jag ju inte om han gjorde det, men ja. Sak samma.
http://beaujolie.blogspot.com

2004-10-06 17:46
Kanske var lite otydlig i mitt inlägg.. nån trodde att jag var den som vart dumpad och nån tror att det var killen som dumpa.. men för er som inte fatta.. min kompis vi kan kalla han 1 var tillsammans med X.. Sen dumpade X 1 och börja flirta och hålla på med 1:s kompis 2.. efter två dagar..

Jag tycker iallafall att om man ska hålla på med ens kompis ex så ska man vänta tills kompisens känslor svalnat..
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-10-06 19:57
"Iallafall så gjorde flickvännen slut och två dagar efter började hon och kompisen på. "

det verkar som om ingen tar förhållanden seriöst nuförtiden med tanke på att så många kan ha ett långvarit förhållande... några år eller så.. och sen när det tar slut så kanske tar det nån vecka och de har en ny. jag förstår inte hur det fungerar och jag blir äcklad av hela skiten.

man ska ha respekt nog att vänta ett tag pga sitt ex, och för sin egen skull. hur i helvete går man från att ha älskat någon hur länge som helst till att byta ut människan bara.. det visar bara att vissa tycker att "upptagen" enbart är en teknisk term som stoppar dem från att vara otrogna. sen när man är "singel" igen är det fritt fram! pah.

så ang. citatet så tycker jag det är väldigt respektlöst. det säger bara "du betydde inget för mig".
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2004-10-06 20:17
håller med la

vadå hon har rätt till nu när hon e singel?

man har ingen fotkedja när man är upptagen tror hon att upptgaen är nån skylt man bär på? allt ligger ju på samvete

har de vart tillsammans 1 år e de fett jävla lågt o ditekt gå på nån anan om den andra har känslor för määniksaan

om den nya killen öäven känner dej, du som blev dumpad e hon ännu vidrigare

HUR FAN KAN MAN ÄLSKA NÅN ETT ÅR O BARA HOPPA TILL NÄSTA?!

de visar bara att man inte fan e helt jävla omogen ¨åg ävklig what so ever

asså ja fatar itne hur man ens har lust ller kan tänka p ånån anna att hålla på med direkt efter

de låter som om de "avtal" de handlar om nu e ja singel du har ingen rätt...neeee han bestämmer inte över henne men hon kan iaf vissa lite skam i kroppen o ta de lite lugnt speciellt som han verkar ha tagit illa upp o har känslor kvar

jävla tjej alltså...lackar sönder
Femme fatale

2004-10-06 21:47
registrerad_ F15

menade mer att det inte är ett manligt förekommande att dra alla kvinnor över en kant/kam (vafan man nu säger)...

som August Strindberg skrev, "Det är en evig kamp mellan könen."

Det är mer ett mänskligt fenomen att skylla på det andra könet.
Jag känner inte samhörighet med alla män i världen bara för att jag råkar ha nåt mellan benen som inte kvinnor har, försöker se till individen, förstår du även om d lät flummigt?
Lugn!

2004-10-07 15:36
När man vill. Om man själv blivit dumpad så kan det naturligtvis ta längre tid innan man vill börja flirta. Om man själv dumpar någon så kan ma nju börja direkt eftersom att man inte behöver gräma sig över att man blivit ensam eftersom att man förmodligen redan har sett den möjligheten.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2004-10-07 16:23
Wiek: låter lite komplicerat, men förstår vad du menar :)
http://beaujolie.blogspot.com

2004-10-07 18:33
registrerad_ F15

djess, tack! (:
Lugn!

2004-10-07 19:36
Candide

så du tycker att det är okej att gå från en person till en annan inom loppet på två dagar?
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-10-07 20:09
mitte P21

för att jag känner samhörighet med vänner, istället för med kön?
vad är felet med dig?
Lugn!

2004-10-07 20:51
mitte P21

var skrev jag att jag behandlar ALLA LIKA ???
Lugn!

2004-10-07 21:00
mitte P21

jag förstår hur du resonerar, men det håller inte iomed att alla individer är olika, olika snälla, omtänksamma, generösa, etc etc, olika bra vän med mig, jag litar på dom olika mkt, dvs jag tycker om dom olika mkt, mer elr mindre, och behandlar dem därefter?
Lugn!

2004-10-07 21:40
Jag tänker mig mest att det måste kännas lite lamt att börja flörta direkt efter att man gjort slut, särskilt om man precis gjort slut, jag menar, hur kan man vara så snar att negligera det stora man just haft, det stora som man precis delat med någon annan? Ifall man kastar sig över någon ny; ungefär som att man lubbar ut ifrån vart man nu gjort slut och bara vrålar "YESSSS" och kastar sig över första bästa, det tycker jag är att vara ganska oseriös. Ja, även om man inte ropar och så.

"Du är en död sill"

2004-10-07 22:02
försöker inte kämpa emot naturens gång, bara vara mig själv. klart man får förutfattade meningar, första intryck etc... men inner beauty t ex, jag går inte på utseende, vilket antagligen du gör..? bara ett exempel.

vad har förutfattade meningar med saken att göra vilka jag ser som riktiga vänner o behandlar "bättre"...?
Lugn!

2004-10-12 11:29
det beror på hur man gör slut.. om det är något som liknar "jag älskar intte dej längre!", eller "jag är kär i nån annan" så är det väl bara att köra igång.. MEN man ska vara medveten om att man sårar sin ex- partner och sen får man tänka på om det är värt det.
 Cara de "yo no fui"
Groupie

2004-10-12 16:32
gör som jag å håll er till flaskan!
(,_____(ò_Ó)____,) this big