I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ge mig lite tips (relation problem)

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-10-07 18:52

Ge mig lite tips (relation problem)

Nu är det såhär, varje gång(överdriver) jag snacka med min tjej, så flippar hon ur och börja skälla på mig.
Det är JÄVLIGT störande och jag genom skicklig arumentation bevisar varje gång att jag inte gjorde nogåt fel. Då flippar hon ur för att hon "förlorar" hela tiden.

VAd fan ska jag göra med henne. Nu idag har jag satt henne på plats. Sa typ Sluta ! Om du inte kan snacka normalt så lämna mig ifred osv med samma ämne.

Tips ?

Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2004-10-07 19:09
ett tips är kanske att vara mer öppen för hennes argument, försök förstå istället för att bli defensiv - då blir hon säkert bara likadan.
och grejen är väl inte ifall du har gjort ett fel. någonting är ju fel om hon känner så. och om du är för inriktad på att "vinna" diskussionen och komma fram till att du inte gjorde något fel - det klart att hon blir frustrerad, för då tar du ju inte in det hon försöker säga.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-10-07 19:16
snorty F21

nä nu undeskattar du mig.

Jag ger dig ett exempel: Hon vill att jag ska öppna ICQ för att hon ska kolla om hennes funkar. Jag sitter på MSN. Jag har inte ICQ uta trilian vilket är ICQ och MSN i ett. Från Trilian kan man inte skicka filer till MSN. Jag hjälper en person med en grej och skickar filer till den. Hon blir sur och tror mig inte. Jag säger att hon ska lugna ner sig, men hon blir bara mer och mer förbannad.

2004-10-07 19:18
seneca F20

Hon flippar ur för att hon har en bild av mig i sin huvud. Som värsta skurken, typ att jag inte bryr sig osv osv, så varje lilla sak så blir hon bråkig. Ja jag har varit MKT MKT snäll mot henne och verkligen visat hur mycket jag tycker om henne. Men nej nu är hon sån igen. JAg är trött på att bara ta emot shit från henne.
No mote mr nice guy.

2004-10-07 19:21
Turist P19

den händelsen, tagen ur sitt sammanhang, verkar förstås lika underlig. frågan är om det är något du missat - något som hon var arg över tidigare? något ni bråkat om?
annars tycker jag iaf att du ska försöka tänka på att vara förstående, och lyssna. det brukar ha en oväntat bra effekt.

2004-10-07 19:24
snorty F21

Jag vet allt detdär, lyssna osv. Men hon säger inget. Jag gissar på att hon tror att jag inte älskar henne lika mkt. Men jag är less på att bevisa motsatsen. Nu får hon fan i mig lita på mig.

2004-10-07 19:26
Att vara med mig tjej nu. Känns som att bo i ett min fält. Med MÅNGA minor.
Vars än man går så trampar man på nån mina.

2004-10-07 19:29
seneca F20

Att hon har andra problem, det kan stämma.

VI har varit tillsammans i 2 år .Nej vi är inte tillsammans så ofta så att man börjar nöta på varandra.

JA o ja. Jag har varit världens goste och gjort henne till världens lyckligase. Men jag är ingen maskin som pallar att vara go och snäll hur länge som hällst. Men jag börjar inte sura eller nåt.

2004-10-07 19:30
Sen tror jag att jag ligger vi ligger i risk zoon för otrohet. Dvs att hon blir sur på mig och blir otrogen för att hämnas på mig, eller att hon gör det för att hon tror att jag gör det.

2004-10-07 19:31
ta bort ena "jag"

2004-10-07 19:35
seneca F20

Nej difinitivt inte. Jag är inte dum nog att strö slat i såret genom att säga såna saker.

2004-10-07 19:40
seneca F20

Nej. om jag ska säga det ska hon vara på en annan humör iallafall. Om jag säger det just nu är som att sätta på en måltavala och springa i Irak.

2004-10-07 19:45
seneca F20

Allt är som ett minfält just nu. Det lär ta ett bra tag innan det konflikten blåser över. Jag bara hoppas att hon tänker igenom och lugnar ner sig. Annars få jag lika mycket smisk som nassarna under d-dagen-

2004-10-07 21:09
Turist P19
prova att prata med henne och använda fraser som:
"jag blir ledsen när du ..."
på så vis talar du om vad problemet är utan att hon ska behöva försvara sig emot dig.

2004-10-07 22:06
snorty F21

Skicka meddelande
Gästbok

Daterat
Idag 19:09 ett tips är kanske att vara mer öppen för hennes argument, försök förstå istället för att bli defensiv - då blir hon säkert bara likadan.
och grejen är väl inte ifall du har gjort ett fel. någonting är ju fel om hon känner så. och om du är för inriktad på att "vinna" diskussionen och komma fram till att du inte gjorde något fel - det klart att hon blir frustrerad, för då tar du ju inte in det hon försöker säga.

....................

Snorty, det var nog det mest intelligenta jag läst på whoa den här månaden. Något jag verkligen måste lära mig. att kunna ta skiten även om jag vet att jag har "rätt"... gaah, fan va bra formulerat.... känner mig superträffad.
Lugn!

2004-10-07 22:09
det ärligaste vore att låta henne läsa tråden, turist.
Lugn!

2004-10-07 23:07
snorty F21

jag vet det där om att man ska använda ord som "jag känner att" osv. Jag är mkt insatt i sånt.
Men jag har sakt det jag känner. Men problemet är att hon inte säger det hon känner. Så jag kan inte få henne att snacka. När jag frågar vad det är som är fel då säger hon att det inte är nåt.

2004-10-07 23:10

Hur ska man ta skit ???

När hon tjatar på mig, ska man inte svara och bara vara tyst, det blir inte bettre av det. Ska man säga att det är ett eget fel tråts att det inte är det. Om hon bevisar eller har bra argument att det är mitt fel då accepterar jag det. Men inte om hon bara säger att det är mitt fel utan att säga varför det är mitt fel.

2004-10-07 23:13
Jag tror att hon är bortskämd och behöver sättas på plats.
Jag har varit tolerant nog. Nu pallar jag inge mer.
Jag har aldrig smutskastat henne, inte heller har jag sakt saker som var osanna eller som var baserade på falska grunder, jag har inte heller anklagat henne för nåt.

2004-10-07 23:33
tiQue

Inte sitta på en måltavla utan vara en när man är naken och hon har en paintball gevär.

2004-10-09 00:11
Wiek P3
man tackar.

2004-10-09 01:26

Turist

"Jag tror att hon är bortskämd och behöver sättas på plats. "

du får det att låta som om hon vore din hund, eller ett litet barn eller nåt.

jag håller med Wiek, visa henne tråden, låt henne läsa den.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-10-09 08:40
doFFa P20

Min tjej är inte ointiligent. Kanske lite omogen. Jag vill som inte bara lösa konfliktet för stunden utan få henne att tänka till och ända sig.

2004-10-09 17:39
TerrorGirlie P18
17

Steenhoff F21

Värst vad du är negativ. Jag har faktist funderat på att det kanske är bra att göra slut, men jag vill bara inte ångra det beslutet för resten av mitt liv, tråts allt jag älskar henne hon älskar mig vi har bara komunikations problem ibland.

doFFa P20

Hon är smart, läser fett med böcker kan saker och ting men hon är inte så livs erfaren så hon begår ofta misstag. Misstag som vi måste betala för.

2004-10-09 18:44
Steenhoff F21

mmm. Kanske du har rätt. Men om vi gör slut i hopp om att vi hittar tillbaka till varandra är lite väl långt sökt i min situation. Är det slut så är det slut för altid tror jag.

mmmm....

Men vad är det som säger att man inte ska ha långa relation när man är 19 ??
Motivera lite mer, intessant.

2004-10-10 00:01
Whoa you screwed me over.

Nu är det värre en någonsin. Jag följde några råd och nu är det typ WW3 mellan oss.

2004-10-10 01:10
Turist P19

haha, vilka råd?

2004-10-10 13:29
mitte P21

för det första så har jag inga lakejer, och varför skulle jag vilja förstöra för honom?

2004-10-10 14:56
mitte P21

Jag tror inte att hon kommer att omfamma mig, hon är ganska stolt av sig.
Men iallfall så ser jag nu att det är ett klassisk exempel på att hon inte vill inse att hon har fel.

Så just nu så bryr jag mig inte vad som händer, jag ser att det är slut mellan oss. Dock har ingen av oss sakt det officellt men jag tror det är så.

Hon har 1 vecka på att reparera det hela, sen drar jag på en fest och skaffar mig en annan.

Tjejer är som vaplar om man inte sätter dem på plats lite då och då så kommer dem att pissa på dig. Vet av erfarenhet.
(P.S Alla tjejer är inte lika)

2004-10-10 15:13
"sen drar jag på en fest och skaffar mig en annan."

"Tjejer är som vaplar om man inte sätter dem på plats lite då och då så kommer dem att pissa på dig."

det låter ju inte som att du var speciellt kär i henne, iaf.

2004-10-10 16:31
doFFa P20

jag läste mellan raderna, det stod massor av saker på tyska. jag kan inte tyska, så jag förstod ingenting. .
nej, men verkligen: det finns ingenting där att läsa. man läser oftast på raderna, alltså på själv orden, inte mellan dem, där det är tomrum. det brukar fungera så.
det man tycker sig läsa mellan raderna är bara något ditt eget huvud konstruerat. det betyder att våra huvuden (som skiljer sig otroligt mycket från varandra) konstruerar helt olika "meddelanden mellan raderna".

jag tycker t.ex. att det låter som att han iaf inte var kär i henne längre. vad tycker du? man kan ju tycka olika.
men du har kanske alltid rätt?

2004-10-10 21:09
snorty F21

jo jag är kär i henne. Men ett förhållande baseras inte bara på kärlek utan även på samförstånd osv.

Jag har granskat mig själv gång på gång och även endrat på mig så mycket jag kan för att anpassa mig till henne. Men det blev inte bettre, hennes attityd mot mig blev bara värre.

Jag tror att det är nå tredje person som spelar in. dvs att nån ger råd åt henne som verkligen inte fungerar. För att jag känner nästan int eigen henne. Jag tror att hon lyssnar på nå kompis som säger negativa saker om mig. Tex att det är fel på mig, att jag är otrogen, att jag inte älskar henne osv osv.

Så var det förra gången hon var jätte rädd att jag var otrogen tråts att jag inte var det. Visserligen kunde jag tillslut motbevisa och övertyga henne om att jag inte var det. Men det var hennes kompisar som sa till henne att jag är förmodligen är otrogen. (Jag känner inte dem, dem känner inte mig, vi har inga gemensamma vänner eller gemensamma ställen som vi hänger på. Det enda hennes kompisar vet om det är bara det som hon har berättat för dem.)

2004-10-10 22:33
doFFa P20

Du fatta mig rätt.

2004-10-10 22:35
mitte P21

Thanks mate.

2004-10-10 22:53
doFFa P20

Jag fattar inte. vad är det mellan dig och snorty egentligen.

2004-10-10 22:57
Sen så har jag fortfarande inte kommit fram till nå lösning.
Det enda jag har kan göra är att låta tiden sköta sitt, låta min ord sjunka i hennes huvudet i hoppas på att dem slår mot dem rätta ställen och att hennes vänner blir nådiga med mig.

Efter exakt 1 vecka förklarar jag för mig själv att våran relation är slut, om inget speciellt händer.

Tiden startar från midnatt.....

Om ni har nå bettre ide så låt höra ?

2004-10-10 23:48
Turist P19
ok. jag tyckte att det skulle vara positivt om du faktiskt släppt dina känslor för henne, om hon bara behandlar dig illa. (som som vi diskuterade längre upp i tråden så verkade hon ju inte vilja lyssna).

2004-10-11 00:01
snorty F21

Jag vill bara veta vad som är rätt.
Tänk om att stanna med henne är rätt, hon kanske ändrar sig, jag kanske kan ändra henne eller så blir det inte bettre utan bara värre och jag bör göra slut och hitta nån som är värdig. What if....

Iallafall så får tiden avgöra.

Hoppas bara att när att det inte slår mig värre än vad det gör nu känslomässigt. Typ att undermedvetna inte har accsepterat nån av svaren än och bara väntar på det bästa och mina känslor är som "on hold".

2004-10-11 00:17
Turist P19

det är väl det som är problemet med att vara "on hold". därför kanske det är bättre att försöka komma fram till vad du tycker om henne, utan att tänka på om hon kommer att ändra sig, om hon kommer att bli annorlunda, och allt annat som kan hända. det kommer ju bara vara spekulationer. men om du rannsakar dig själv och kommer fram till att vad du känner så är det bara att hålla sig till den linjen. tror jag.

2004-10-11 00:19
snorty F21

Jag vet vad jag känner. Jag älskar henne...

Läs ovan så att du fattar, hur jag känner, lite mer.

:-\

2004-10-11 00:24
Turist P19

det finns ingen chans att ni kan föra ett sansat samtal om er relation igen, så att det kanske går att reda ut alla missförstånd?

2004-10-11 00:28
snorty F21

Jo. Men hittils har det bara varit temporära lösningar. Sen efter ett tag så dycker samma problem upp igen och allt vi har sakt har som bara blivit kastat ut i fönstret.....

2004-10-11 00:54
Turist P19

om det är ett återkommande problem som du har väldigt svårt att acceptera kanske det är bättre att du bestämmer dig för vad du vill göra åt det: kan du leva med det, eller inte?
fråga dig inte om hon kommer ändra sig - fråga dig vad du ska göra.

2004-10-11 00:55
snorty F21

Kan du förklara lite mer.

2004-10-11 00:58
Turist P19

vad jag menar är att du inte kan förvänta dig att hon ska förändra sig för att du vill det. du kan däremot själv ta tag i din situation och bestämma dig för vad du tänker tåla och vad du inte tänker tåla. de problemen som ni har: kan du inte leva med dem så tycker jag att du ska bestämma dig för att förhållandet är slut, nu, inte om en vecka.

2004-10-11 01:04
snorty F21

Jag tror inte på det du påstår.
Vissa relations problem går att lösa, just nu säger du att Jag ska antingen tåla det eller lämna den. Men jag vill lösa det.

Ja jag vill att hon ska förändra sig, om det behövs så gör jag detsamma men jag tror inte att problemet ligger i mig.
Just nu når jag inte fram till henne för att hon stänger ner sig när jag försöker prata, om hon kunde öppna upp så tror jag att det går att lösa. Nu är frågan om hon är villig att lösa det på ett vettigt sätt och inte bara smutskasta varandra.

2004-10-11 01:05
Turist P19

visst - det är upp till dig.

2004-10-11 01:08
snorty F21

Jag är fortfarande öppen för disskusion. Du får gjärna fortsätta skria vad du tycker.

Jag vill bara få mer synvinkel på det hela så att jag kan övergreppa den hela situationen bettre och försöka lösa det på den bästa sättet.

2004-10-11 01:13
jag tror det var allt i åsiktsväg jag hade om detta. det är för svårt - jag känner ju inte er. det jag säger kanske inte alls är rätt sätt att lösa problemet.

2004-10-11 01:18
snorty F21

Som jag sa, jag följer inte direkt dem tips jag får, jag vill bara få ett bettre perspektiv på saken.

2004-10-11 01:19
Tackar dem som årkar skriva här.