I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Var sätter du dig i en bil?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-10-07 23:25

Var sätter du dig i en bil?

Om du ska åka bil med någon du känner nånstans.. Var sätter du dig? Du får inte sitta i framsätet.

Jag sätter mig oftast bakom föraren. För jag tänker såhär: Om föraren far av vägen in i skogen och det kommer ett träd framför honom, nog fan försöker man styra så att man själv inte blir träffad av trädet? Då måste det ju teoretiskt sett vara säkrare att sitta bakom föraren. Och om man kör mot en stor betongvägg av nån anledning och måste bromssladda, visst vänder man då höger sida av bilen mot väggen för att inte åka in i den själv?

http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2004-10-07 23:29
Äh, åker man i hög fart spelar position inte så stor roll, i alla fall inte nån bestämd position. Du kan klara dig på vilken plats som helst, och du kan dö på vilken plats som helst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-07 23:48
Jag sätter mig sidan om föraren. alltså till höger i baksättet.
Mest för att jag vill kunna se mer av fram rutan, det är skönare att ha bältet på den sidan och om jag sitter bakom föraren så syns jag för det mesta i bakspeglen. och det är en känsla som inte är allt för trevlig.

2004-10-07 23:51
sätter mig bakom föraren.. då kan man försöka se in i bilarna som kör från andra hållet. annars finns det ju inget man kan kolla på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-08 00:00
sätter mig bakom framsätet som inte föraren sitter i för att det oftast är mer plats där.

2004-10-08 00:02
Men är det ingen som tror på min teori? :) Tänk att bilen plöjer genom ett träd.. Eller tvärtom kanske det blir ;) Skulle ni då inte hellre sitta bakom föraren som har kontroll över bilen?

2004-10-08 00:08
sätter mig alltid till höger där bak, vill se fartmätaren och vägen.
Lugn!

2004-10-08 01:48
Wroom! Teorin kanske funkar, men jag åker helt med personer som inte tänker åka in i skogar, därför sitter jag till höger där bak, på så sätt sitter jag bättre skyddad om någon i motsatt kärfält kör dåligt och kör på bilen. Krasch! Boom! Bang!
"Once you've taken a few punches and realize you're not made of glass, you don't feel alive unless you're pushing yourself as far as you can go."

2004-10-08 02:10
Till höger i baksätet.

Om du av någon anledning skulle köra in i en skog så har nog inte föraren allt för mycket att säga till om, så då är det hur slumpmässigt som helst om du blir mosad eller inte.

Men om du av någon anledning skulle få mötande trafik på ditt eget körfält så bör ju förarens reaktion vara att köra ut ur körfältet, dvs. ner i diket. Och då är det ju vänstersidan av bilen som är mest utsatt av bilen som kör emot bilen man färdas i.

Men egentligen så sitter jag bara där för att kunna samtala med föraren.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Skivsamlare

2004-10-08 02:24
till höger där bak. mest för att jag då kan titta på personen när man pratar med denne istället för att titta via spegeln

2004-10-08 08:29
tillhöger såklart, annars är det ju asocialt...
?ABO- Anti-Brat Organisation!?
-gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!

2004-10-08 15:25
brukar sitta i mitten
lillasyster ser dig

2004-10-08 15:28
Å andra sidan är det platsen bakom föraren som mosas först vid en klassisk vintersladd.
Föraren tappar kontrollen, bilens bakdel sladdar och föraren styr hellre mot diket än mot andra körbanan.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2004-10-08 15:56
momo.. inte shotgun, du fick ju inte sitta fram :)

Fan nu verkar det ju inte finnas nån bra plats kvar i baksätet :(

2004-10-08 18:02
Hoglund: Men t.ex. om man kör på motorvägen och så dyker det helt plötsligt upp en bil brevid dig som prejar dig ut i skogen, då hinner du ju svänga lite iaf :)

Ishavet: Det är väl sämre bälte i mitten?

2004-10-08 18:02
Justfan.. Tänkte inte på bilar med 3punkt i mitten också :)

2004-10-08 18:05
Jag bryr mig inte sätter mig alltid nånstans rakt av.

Man får väl lita på folk nu för tiden...

2004-10-08 18:05
Norra_Ishavet: Men du är väl medveten om att mittenbältet inte är vidare bra, då du kan få skador i buken som du kan dö av. Om du använder ett "vanligt" bälte så bryter du typ bara nyckelbenet.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2004-10-08 18:26
Jag sätter mig bakom föraren. För där har jag alltid setat :D

Ang. Trädet och sånt.
Man måste köra väldigt snabbt om det ska åka enda bak väl?
Är ju olika i olika bilar, men den filmen vi såg på körskolan så åkte trädet in till där förarens ryggstöd var vid 90 km/h.
Yeye.
What we do in life echos in eternity.

2004-10-08 18:57
om jag inte får sitta fram så säter jag mig i mitten bak eller om jag är trött lägger jag mig i baksätet!

2004-10-09 02:52
jag KAN inte sitta vänster bak, det är en psykologisk omöjlighet.

2004-10-09 21:54
Sitter på höger sida.. då ser man den fina naturen iställe för all mötande trafik..
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-10-09 23:16
sitter alltid på höger sida. blivit så van att dra bältet på den sidan. haha.
The Hassle

2004-10-10 21:09
Till höger bak om inte förarplatsen är ledig.

Anledning? Min syster slår mig annars, även om hon är frånvarande.

2004-10-11 05:56
Jag sätter mig till vänster i baksätet. Satt där då och jag var den enda som klarade mig oskadd i kraschen, tjejen på höger sida fick spricka i en av rygg/nack-knotorna så ifall sprickan helt pajat hade hon varit förlamad, skapat en gnutta noija..
(se bild)

2004-10-11 13:51
till höger i baksätet. snabbaste och säkraste vägen ut just in case nåt händer.
We call them winerbrods.

2004-10-11 14:53
jag sitter där det finns mest plats med tanke på min storlek i förhållandet till dagens pysslingsanpassade bilar...
Jag har inte tagit mina piller idag.

2004-10-13 12:06
Qvanton spelar ingen roll vart man sitter... e d dags att dö/skadas så e d... d e va jag tycker/tror iaf. :)

sätter maj alltid på högra sidan av baksätet. e mer van o mår bättre där än att sitta på vänstra sidan. blir mindre åksjuk konstigt nog. (ifall d skulle hända)
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2004-10-13 16:53
jag brukar bli tvingad att sitta i mitten (om det är 3 i baksätet), för att jag är liten till växten... sjukt diskriminerande! sitta inklämd mellan 2 fetton varenda gång!

annars, om jag inte känner föraren, så brukar jag sätta mig bakom denne, för att slippa ögonkontakt.
.:stöd din lokala Folkarmé:.

2004-10-14 11:29
där det finns plats...

2004-10-14 12:25
jag sätter mig bakom den person som är kortast och därmed har sätet längst fram eftersom jag är lång och mina knän tar stryk annars...

Groupie

2004-10-14 16:18
Jag kör.
That was bullshit, I'd never say no bullshit like that... Glad I don't live none of that bullshit, that shit is absolutely bullshit!
Bullshit.

2004-10-14 20:12
Det finns bara en plats i en bil för en man av min kaliber, och det är bakom ratten. Kvinnfolk ska sitta bak.