I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-10-09 21:43

tror du..

Tror du på livet efter döden?
Tror du att vi alla lever i samma medvetande?
Tror du på att alla kan allt..?
TROR DU PÅ UTOMJORDINGAR??

Vad tror du på?
Vad som helst!!!!

I stay bent like skoliosis.. Dead Bent

2004-10-09 21:45
nej
nej
nej
ja
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-09 22:13
Nja inte att man kommer till himlen eller helvetet, utan att man födds om till en annan varelse.. om man har vart en god varesle i sitt liv så blir man uppgraderad till en roligare och snällare varelse:P och att människa är det värsta man kan vara.. det ända vi gör är att förstöra ju..
för ointligent för att fatta vad du menar.
hm.. vetenskapsmän/kvinnor har ju bevisat att en humla inte Kan flyga men dom tror att dom kan det så dom gör det.. så jag tror att en förlamad/handikappad kan lära sig gå eller vad man nu har för handikapp.. men eftersom jag inte är handikappad eller förlamad så är jag inte säker.. men jag tror..
om universum nu är oändligt så måste det ju finnas andra solsytem när andra varesler uppstått/skapats.. så varför inte..

Vad tror du på?
Jag tror på mig själv :)
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-10-09 22:26
mEN TROR NI INTE ATT DET FINNS MASSA VARELSER.. TYP MÄNNISKOR.. VI SER BARA DET VI VILL SE O VI TROR BARA DET VI VILL TRO..

Oj caps lock..

Men vi är alla i samma medvetande på det sättet att alla vet allt o alla kan allt..
Alltså när vi är nyfödda så är vi en oskriven sida.. Vi vet allt.. Men samtidigt som vi växer o samtidigt som omvärlden fyller i våra blanka sidor så formas vi o blir det vi sen är..

Men om man skulle gå längst in i sig själv o in i det undermedvetna så skulle vi alla veta allt.. Vi skulle ju veta sanningen..

Jag vet en sanning..

Vet du sanningen?

2004-10-09 22:32
Blev det för tillkrånglat av mig?
Men finns det inget annat ni tror på..

Jag är bara så jävla förvirrad hela tiden..

Big Brother's always watching, in this show my name's Truman!!

2004-10-09 22:34
"Alltså när vi är nyfödda så är vi en oskriven sida.. Vi vet allt.."

huh?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-09 22:38
helenay
Ja men jag tror bara att alla vet egentligen ALLT!!!!!
Alltså du vet hur alla uppfinningar funkar, du vet vad alla andra tänker m.m.
Men så fort man börjar formas här i livet så försvinner det.. bit för bit..
Du blir ju formad av vad dina föräldrar tycker, vad världen tycker so on so on..

Men kanske är det bara så att jag snöat in lite för mycket på miona filosofilektioner..

2004-10-09 22:40
gge
du menar att när vi föds vet vi hur man bygger en rymdraket och vilka delar man använder? t ex...

2004-10-09 22:45
helenay

Ja tex..
Alltså man bär bara på all världens/universums kunskap o ALLT som finns att veta.. det vet man.. Men sen glömmer man bara bort det.
Det är ju därför endel har lättare o lära vissa saker.. för man har dom närmare sig i sitt minne..
Hur förklarar man annars ex De ja vu upplevelser för saker man ALDRIG gjort eller sett osv?

2004-10-09 22:48
gge
hm.. ok.
en teori om deja vu som jag tror på är att hjärnan hakar upp sig. den hoppar, typ som en skiva. du upplever nått, hjärnan uppfattar det inte helt utan tar upp resten av informationen nån sekund senare. därför känns det som att det hänt förut.

2004-10-09 22:51
helenay
Okej ja det låter ganska vettigt det..
Men så här då..
ALLA idér vi får då?
Dom måsteju komma nån stanns ifrån..
O jag tror att dom kommer från vårt allvetande undermedvetande..

Var får vi alla idér från, om inte från oss själva????
O var får vi själva dom ifrån??

2004-10-09 22:56
usch det här håller vi på med på filosofin. gillar psykologi bättre. en del ideer kommer nog från det undermedvetna, saker vi veta om men glömt av. tror att det kommer från grejer vi snappat upp under uppväxkten, inte att vi vetat allt redan från födseln. ideerna man får idag är ju endå en aning mer avancerade än dom man fick som 4 åring. sen är en del smartare än andra förstås.. eller djupare. va fan man nu vill kalla det.

2004-10-09 22:56
gge
Inte för att vara elak men din teori var den mest korkade jag hört idag..
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-10-09 22:57
Nope

Nope

Nope. Tror inte ens att alla kan lära sig allt.

Tror och tror... Borde nog nästan finnas nånstans, universum är jävlarns stort.
mensvärk är livets krydda.

2004-10-09 23:02
YoL
Hahaah okej vadå då?

Neeh men jag är bara helt övertygat förvirrad o jag har nästan som måtte o att "Varför inte?"

Alla säger.. varför skulle det vara så..
Men jag säger bara Varför inte?

Helenay
Jo men det höll jag också på med i psykologin,...
Typ.. Om ett träd faller i en skog där det inte finns en levande varelse på 10mils avstånd.. Låter trädfallet då?Eller är det bara våra öron som skapar ljudet???

Allt är bara så jävla flummigt!!

2004-10-09 23:05
gge
det där va väll endå filosofi? hade man en liten bandspelare på plats när trädet föll skulle man få svar på frågan.

2004-10-09 23:11
helenay
Ja iofs.. får väll kirra det då..
Neeh men jag gillar psykologi också..
Men jag tror på mixen av det..

På samma sätt som att jag tror på mixen av ödet o slumpen..

Men hur som helst så händer allt av en mening.. o fan vad jag snöar iväg från mitt sk ämne..

2004-10-09 23:13
gge
jamen tro på filosofi.. det ÄR en tro. när man tänker, undrar och tänker filosoferar man. vem tror du isåfall har rätt? finns rätt många kända filosofer.

2004-10-09 23:38
helenay

Jag tror inte på något men samtidigt på allt.. o allt jag säger lyckas motsäger mig själv..

Men jag vet bara inte vad jag ska tro.. Om ALLT!

2004-10-09 23:41
gge
okok.. nämen skit i å tro ett tag då. det är som det är.. kul att fundera lite ibland men tillslut blir man fan galen.

2004-10-09 23:45
helenay
Men det är ju det.. jag funderar hela tiden.. men jag kommer ingenstanns.. o jag vet att allt är som det är o det finns Inget jag kan göra åt något.. Men jag vill bara veta hur saker funkar..Men jag tror jag vet...
Förlåt mig nu.. men jag tror jag vet lite sanning.. o jag har faktiskt sett varelserna..
Snälla sluta inte prata med mig bara för att jag säger "Varelserna"..

2004-10-09 23:50
gge
nä det är klart jag inte gör.. varelser säger du. spöken, utomjordingar eller vadå? jag är intresserad av allt som räknas till onormalt.

2004-10-09 23:53
Alltså varelser..
Det är det som är så svårt.. jag vet egentligen inte vad dom är..
Men tex.. Jag o min kompis dumpade en kaktus i en korsning.. O sen när vi kom tillbaka var den borta.. O då blev vi helt, o är fortfarande, övertygade om att den blev uppstrålad till nån varelse..

En varelse är något andligt från en annan värld som smiter in här o håller lite koll..

Har dui läst K-PAX??
Typ så..

2004-10-09 23:57
gge
varför kan det inte bara ha vart en människa som flyttat på kaktusen? alltså.. varför tror ni att det va nogon annan? hört talas om K-PAX men har inge större koll.

2004-10-10 00:00
helenay
Men du måste läsa K-PAX..
Jag läser i genomsnitt en bok på ca 10mån kanske.. Men den läste jag på 3 dagar..
Iaf den är skumm.. som filosofiskumm. Men samtidigt har den ett klart psykologiskt förklarande slut..
Men eftersom jag gillar det filosofiska så låtsas jag inte om det där psykologiska

Oh om kaktusen.. jag vet inte.. det kan ha varit vem som helst o hur många som helst också för den delen..

Svårt!

2004-10-10 00:06
gge
mm.. tror nog jag gör så. då kanske jag fattar lite mer om vad du pratar om.

2004-10-10 00:07
absolut, Man lever heltklart vidare.

Om jag förstår frågan rätt så, Ja

på sätt o vis ja.

utomjodingar, konstigt ord. Jag tror det lever "människor" på andra planeter, ja.

2004-10-10 00:29
WillA1
Ja vad bra!
Men dom "människorna" på andra planeter kallar jag varelser.. o jag tror att dom vet sanningen

helenay
Ja men seriöst!!
Läs K-PAX..Boken är inte lång o inte svår o läsa o du kommer inte ångra det heller.. Jag lovar.. Om ja har fel så får du pengarna tillbaka hahaah..
Men seriöst..

2004-10-10 00:37
gge
finns den att låna mån tro? pallar inte köpa om den visar sig vara värdelös.

2004-10-10 00:41
helenay
Jo men den finns att låna på bibblo osv.. Men iaf.. den är lika smal som en sagobok.. men hur som helst.. let me know sen om vad du tycker om den.. Right?

2004-10-10 00:54
gge
japp. då lånar jag den nån gång i veckan

2004-10-10 00:56
helenay
Okej.. du kommer inte ångra dig.. tror jag o hoppas jag.. Men hur som helst.. Feeet bok!!

2004-10-10 00:57
helenay:

finns på film också ;) för oss lata haha

2004-10-10 00:58
-schlookas-
lät bättre fast mindre billigt!

2004-10-10 00:59
helenay
Men du se inte filmen förens du läst boken.. Hur lat du än är,... Snälla.!!

2004-10-10 01:02
gge
haha ok.. jag gillar böcker också så visst

2004-10-10 01:03
helenay
Jo men aah.. mitt tjat, förlåt, men läs den!

2004-10-10 01:08
gge
ska!