I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fyllai Minnesluckor

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-10-16 23:39

Fyllai Minnesluckor

Hmm vet inte riktigt hur jag ska börja denna tråd..

men typ när jag går ut och festar å blir rätt dragen så upplever jag alltid att kvällen varit riktigt nice... jag gårut och träffar folk å alla är trevliga och alla problem va som bortblåsta...

sen dagen efter så får jag alltid små flaschbacks på saker som hänt kvällen innan som egentligen inte va så trevligt... men alla sånna minnen är ganska luddiga... så jag undrar om de finns något sätt att fåtillbaks minnet ? nåt tips?

inte så kul å komma tillskolan å folk pekar utan att man vet varför =)....

men me detta inlägg menas inte att jag alltid super mig galet full... men dom gånger jag gör de så blire minnesluckor.....

så nån med nåt tips? nån som kanske har samma problem?

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2004-10-16 23:46
haha det där känner man igen.

jag försöker oftast intala mig att det finns en mening till varför man inte kommer ihåg det mindre roliga! hmm...

kan tyvärr inte svara på hurmanfårtillbakaminnet-frågan.

2004-10-17 02:00
kolla på the butterfly effect
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown

2004-10-17 02:10
drick mer, oroa dig mindre!
all fire burns, little baby, you´ll learn
Moderator

2004-10-17 13:23
Se till att ha en polare du kan lita på till 100% så får ni vara lite wingmen, tillsammans har ni det mesta som hänt klart för er : )
ett annat tips är ju drick två öl mindre ;)
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2004-10-17 21:26
äeeh, så där är det för mig också! för tre veckor sen va det typ fest, och sen drog vi till ett sånt där fjantigt gymnasiedisco.. jag va kanonfull hela kvällen och hade skitkul. på måndagen efter det så är det några killar i ettan som hälsar på mig hela tiden, och ler! mysko elle hur.. har inget minne av dem. kanske inte var en "dålig" grej, men ändå..
har inget tips till dej, men skit i det, sup vidare!

2004-10-17 21:35
klistra fast en kamera på huvudet :P

seriöst kan du gå igenom kvällen vad ni gjorde osv. brukar hjälpa mig lite iaf
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2004-10-17 21:54
d0_0bd-_-b P17 MHM... så alkohol är ingen drog då?

En kamera på skallen som spex skrev borde ju funka... =P
i'll make you disapear like gas in the air...

2004-10-17 22:41
hehe har funderat på de me....
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2004-10-17 22:57
sitter just och piecar ihop gårdagen. egentligen har jag väl ingen minneslucka av ngt stort, men mest små grejer. blir lätt så när massa saker händer o man är full..

hheeh
har aldrig blackatut en hel kväll eller mer än ngn minut här o där (typ, stängde jag av datorn när jag gick, messade jag henne dylikt)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-18 16:50
Omfg. This is f-ckin' unbelivable!
Jag tycks äntlien ha funnit - t.o.m. flera - likasinnade!

Det där problemet är liksom helt bisarrt för mig. När jag dricker så flyter det på svinbra de första ölen. Sedan bara -poff-, jag vet oftast att jag har "haft kul i stundens hetta" (typ á la carpe diem, just DÅ alltså), fast Vad jag har sysslat med är mindre klart.

Vanligt folk snackar om "minnesluckor". För mig ligger problemet liksom "vice versa". När jag dricker alkohol får jag - med mer regel än undantag - "total blackout" rakt av! Jag har som sagt 3vligt de första ölen sen POFF vaknar jag upp, och ~15h har passerat.

Har jag då tur har jag haft någon tillitsfull vän med mig som jag kan dyka in på MSN eller hooka upp med för att få en total redogörelse över kvällen, var vi har varit, osv. Har jag mindre tur finns det ingen sådan. Har jag vidare ännu mindre tur så har jag förvandlat mig ifrån Dr. Jekyl till Mr. Hyde under mitt toxiska tillstånd och orsakat stök och oreda här och var.

Det värsta är att det alltid tycks komma ikapp mig sedan efter de där 15 timmarna då jag vaknar. Som om man inte har nog med den fysiska avtändningen? :S

Så här känns det!

Avslutningsvis;
Spare me all that bullshit om att jag inte ska dricka om det blir så etc etc för Frivården säger att om jag fortsätter pissa THC+ blir de lacka och fan vet vad de gör då. Oså är jag då liksom i den fasen av livet (om den nu kanske inte då håller i sig till dödsbädden hrhr) då jag vill släppa loss och ha trevligt. Det värsta är då att jag som person är jävligt svårstimulerad, så det krävs än den ena än den andra förfriskningen för att det ska bli en trevlig festarkväll, i ordets rätta bemärkelse.

Så jag postade inte för att få höra "drick inte", "gör ingenting alls", "blah blah yada yada", utan mer bara för att få "skriva av mig" eller vad man ska säga :)

No further comments..

Signed,
G.

2004-10-18 18:53
@Norra_Ishavet,
Eeeh? Jag blir mkt besviken. Klart jag måste få beklaga mig.
Om din killpolare fick för sig att på semestern att pröva på en "lyxflicka" (á la prostituerad) - och därefter fick besked om att han förvandlats till en HIV-positiv ung man, skulle du sedan säga att han "inte hade rätt att klaga", eftersom det trots allt var "en självförvållad olycka". Jag finner dig osympatisk. Låt mig skriva av mig i lugn och ro nu istället för att komma och sticka mig i rumpan :(

@joppoz_igen,
Tack för att det finns fler :)

Regards,
G.

2004-10-18 20:57
@Norra~

Ok ok. HIV-patienterna kan iaf trösta sig "There's nothing I can do, I won't bother trying", medan jag tvingas ge mig på en uppgift som - särskilt i det här jeffla €tanol-landet - är möjlig men ändock så gott som omöjlig. Jag plågar mig inte frivilligt. Jag plågar mig för att slippa det andra lidandet (av att inte få hälla i mig €tanolen). Det finns praktiskt taget (i likhet med HIV'arna) inte mkt jag kan göra för att få det "helt perfekt".
Ja. Jag är alkoholist, och nyktra alkohlister plågas som djur, särskilt i sällskap av andra €tanolare, och dom finns överallt omkring oss. Jeje, jag får iaf äran att fortsätta skriva av mig, kvällen ser sitt ljus ;)

G.

2004-10-19 10:54
Tänk dig kvällen i helhet, då kan du binda saker till varandra...
eller jag bara skoja!

2004-10-19 12:09
@DoFFa,

Just precis, en sådan är jag. F.ö. tycker jag att "massor i sverige" var en grav underdrift. I princip hela jeffla Sverige är juh helgalkoholister ffs, förutom Länkarna då kanske :p

@Heppan,

Good thinkin'. Det är så jag brukar göra. Det är fortfarande hopplöst att få hela kvällen klar men det brukar faktiskt hjälpa för att få ihop mindre detaljer.

G.

2004-10-19 14:53
det har väl hänt nån gång att man inte har kommit ihåg alla detaljer från kvällen innan. då blir jag rädd.... det man kan göra är ju att fråga folk som var där vad som hände... har man otur, som mig då, så hör man typ 4 olika versioner, och alla kallar varandra lögnare.
We call them winerbrods.

2004-10-19 17:31
Ack den dagen då mina 'vittnens' versioner ej stämmer :/
-bli noijig-

2004-10-20 20:07
sluta tjivas nu, barn! det finns ingen anledning att bli upprörda..

och som bl a Gewan säger så tror jag inte någon behöver propagera för nykterism då det säger sig självt att det hjälper/förhindrar/omöjliggör problemen med minnesluckor vid fylla..
vadå? jag dyster?