I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

alkohilm och vänner.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-10-20 04:26

alkohilm och vänner.

vad säger man till en vän som man nyss träffat som helt plötsligt kläcker ut sig "min pappa är alkis, han super varje dag"

Ska man säga "syns om dig" eller "ja det är ju en hemsk sjukdom"

AH blev helt stäld när hon sa det och allt jag lyckades säga var "ja det är bull"

skäms så jävla mycket över mig själv. FAN

Sa jag det?

2004-10-20 04:31
det du sa kanske inte va det bästa... men jag tror inte "synd om dig" hade vart mycket bättre. det bästa hade nog vart om du frågade henne hur hon tycker det känns att ha en alkoholiserad förälder.
fråga henne nästa gång du får chansen, och kanske tom be om ursäkt för det som hände idag.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2004-10-20 16:23
Jag brukar inte säga så ofta att min farsa är alkoholist men när jag gör det får jag oftast höra: "Hahaha!" eller "Jasså?"

2004-10-20 16:26
ja.....det känns ganska bull. men jag ska träffa henne ikväll igen. kanske visa att man bryr sig lite mer än "de va bull" .....

fan va klantig man kan vara.

mantis P18

men dom gångerna du säger det, vad vill du ha tillbaka?

Sa jag det?

2004-10-20 17:03
Jag bryr mig aldrig om vad jag får tillbaka, jag skiter i farsan! Dom gångerna jag säger det är när jag ska berätta om något och måste ha lite undertext för att förklara hur det ligger till.
Farsan är som Homer Simpson ungefär..

2004-10-21 09:05
när jag frklarar för någon vän att jag faktiskt är alkoholist så brukar dom säga: Ja jag vet att du super jävligt mycket men alkoholist är dom som är med i a-laget..
då blir man förbannad för ingen tror än...
VI TILLHÖR ELITEN..BETE ER DÄREFTER

2004-10-21 09:35
E P16
Man gör såhär, exakt såhär

Hon: Min pappa är alkis
Du: *låtsas plocka fram ett block ur innefickan och penna ur bröstfickan*
Du: Ursäkta kan du ta det en gång till så kan jag anteckna?

Nejman allvarligt, det verkar lite mysko att bara kläcka ur sig sådär, men visst, hon kanske behöver nån att prata med.

Du kanske borde visa lite intresse, fråga hur det går ut över henne och så, intresserat, inte spydigt.

2004-10-21 11:41
Av egen erfarenhet:

Jag pratar väldigt sällan om det, jag har inte ens tagit upp det med min bästa vän (trots att hon ju vet hur det ligger till). De få (två) gångerna jag har nämnt det för någon är det en mycket bra vän jag fick och jag var inne i en period då det var extra jobbigt.
Andra gången var en pojkvän och jag kände att han behövde veta.

Hur som helst, vanligtvis pratar man ju inte om det, och hon kanske tycker det är extra jobbigt just nu och ville prata om det. Berätta för någon.
Jag tycker du ska försöka lyssna på henne och låta henne prata om det, för det är antagligen något mer än bara att pappan är alkoholist som hon vill säga.
What we do in life echos in eternity.

2004-10-21 13:57
Va fan ska man säga, och vadå, det var inte som att du sa "Nejmen jävlar va sjysst, let´s sup!", finkänsligheten som hör till kanske visar sig senare, te.x kanske man inte behöver snacka om hur mycket man supit senaste helgen och sådant...
"Du är en död sill"

2004-10-21 15:27
Jag tror inte hon förväntar sig så mycket tillbaka förutom stöd liksom.. Du behöver väl inte säga ett skit.. "Jaha" liksom.. Det viktiga är att du är där för henne om hon behöver dig.. Tror även det är viktigare att du lyssnar än vad du säger..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.