döden minoritet?
om mord aldrig hade existerat skulle döden ha minoritet då?
antagligen inte eftersom man dör av ålder förr eller senare.. och när man väl är död förblir man död.. eller har jag missförstått dig?
vadå? jag dyster?
döden är ju redan minoritet så, om det är så du menar? ja menar det föds ju fler än vad det dör.
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.
greggan jag menar om det sattes ett streck för varje person som föds och ett annat för varje person som dör. c-bstrd döden kan vell omöjligt vara en minoritet?
Hahah, menar du att människor kanske _behöver_ skjutas av?
Don't you feel more like you do now than you did when you came in?
fan kom på att det inte var så jag menade, det över blev bara dumt. försökte mena att är det fler som är levande än döda, för om människan blir fler och fler?
chemicalhype P23 Det är inte alls helt jämt! Det föds mycket fler än vad det dör och jordens totala befolkning ökar hela tiden. I Sverige skulle det om vi inte hade haft någon invandring ha fötts för lite barn. Befolkningen ska öka lite grand hela tiden för att ett land ska fungera.
...looking more like 5 cent
cosby Behöver inte stämma. Kolla på kina.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Baboso Vadå kolla på Kina? Kina är ett överbefolkat land, där det föds för mycket barn.
cosby "Befolkningen ska öka lite grand hela tiden för att ett land ska fungera. " Ville bara påpeka att det inte behöver stämma.
Baboso P22 ja men när jag skriver lite grand så menar jag inte att den ska öka fööör mycket , det är väl ganska självklart.
cosby Nej det var inte självklart därför skrev jag som jag gjorde. Och fööör mycket är det ju inte längre, fastän de hellre vill se en stagnation än en fortsatt ökning vad jag förstått.
bratwurst du menar all människor som nånsin levt lr? då finns d väl mer döda än levande...
Baboso P22 Okej, för vissa personer var det tydligen inte självklart då men jag tror ändå att de flesta kan skilja på lite och mycket . Och vet man inte vad det är för skillnad på dessa ord är det säkert en bra idé att ta reda på det, eftersom jag tror att man annars kan får ganska stora problem med att förstå andra människor i framtiden. Problemen eller ickeproblemen i Kina kan säkert disskuteras i en annan tråd om du skulle vilja starta en sådan.
cosby Why the hostility? Eftersom du bara skrev lite och inte mycket överhuvudtaget i inlägget hade jag inget att jämföra eller relatera till! Jag anser dessutom att en total stagnation i förökningen bara skulle göra gott då vi i dagens läge behöver 3 likadana jordglober för att alla ska kunna leva ett bra liv, då sett till våra normer i västvärlden. Förstår inte varför du vill få mig att se dum ut:/
Och då menade jag i förhållande till att ett land ska funka. Sen ser man ju att tekniken går fram på så sätt att mindre folk behövs till arbeten...
Jag vill inte få dig att verka dum men jag tycker inte att jag kunde ha varit så mycket tydligare. Men såhär då: Befolkningen ska öka lite grand (men absolut inte för mycket) hela tiden för att ett land ska fungera och kunna utvecklas.
cosby Okej och det håller inte jag med om...
Baboso P22 vad håller du inte med om?
cosby Att det måste öka för att ett land ska fungera och kunna utvecklas...
Nehepp det behöver du inte göra, men det är så man får lära sig att det är i skolan i alla fall och jag tror att det är så. Följer man faserna i den demografiska transitionen ser man att det stämmer.
cosby ja men det behöver fortfarande inte vara så men det beror väl mest på vad man har för slags ideologisk tanke bakom det, vad man önskar mest.
Baboso P22 Nej det är inte säkert att befolkningen måste öka för att det ska fungera, men det underlättar i alla fall betydligt. Det är bevisat. Men önska kan man alltid göra!
cosby Finns det egentligen nåt att jämföra med? förutom diggerdöden då kanske?
Baboso Nej jag vet inte om det finns någonting att jämföra med men eftersom man har forskat i ämnet och kommit fram till att det är bra med en viss befolkningsökning, och eftersom att de flesta av alla länder arbetar efter den demografiska transitionen, så verkar det ju som att det är vad de som är utbildade inom området anser vara det bästa idag. Och digerdöden var väl knappast någonting som gjorde något land bättre.
...Alltså jag menar att det inte finns några länder att jämföra med eftersom att man eftersträvar att det ska finnas en liten befolkningsökning i de flesta länder. Om inte det framgick.
cosby Jo alltså jag förstår din utgångspunkt men jag tror ändå hela välrden skulle må bra av en liten stagnation som sagt. nej och det har jag inte heller sagt.
okej, fine. men då har vi skilda åsikter i frågan bara :)
bratwurst, shit män, om du satte ett streck för alla som föddes o ett för alla som dog skulle de bli exakt lika många streck om man räknar bort alla som lever just nu (ganska solklart tycker ja)
Var sak har sin vals
Hjälp, vi överbefolkar ju jorden!! :S
Don't you feel more like you do now than you did when you came in?
glöm det där med streck, det blev bara fel. menade folk som står upp och lever och folk som ligger under marken.
det är min kusin som frågar och förvirrar mig, fast när han sade det så lät det så mycket mer klyftigare, aja hoppas ni förstår.
Topaz, eftersom jordens befolkning så är väl i nuet mer som fötts äm som dött? Eftersom vi som lever nu inte är döda ännu?
Ska stå eftersom jordens befolkning ökar
då är det cool så om alla börjar gå som i dawn of the dead, så har vi majoritet. yay fight the machine