I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Om du skulle dö om ca fem veckor?

Övrigt - Vardagsfilosofi

Manager

2004-10-25 16:28

Om du skulle dö om ca fem veckor?

Ja, jag vet att det funnits en liknande topic uppe här rätt nyligen, men där handlar det om några dagar.

Såg en film igår där en snubbe fick veta att han har cancer, och att han har ca 5 veckor kvar i livet. Han mådde relativt bra ändå, alltså han kunde funktionera som vanligt, förutom magsmärtor ibland.
Han fick iallafall för sig att mörda alla som behandlat honom dåligt i hans liv, som sin ex-fru och en som mobbade honom i skolan etc etc.

Jag började själv fundera lite på vad jag skulle göra om jag fick samma besked av en läkare.

Vet att jag iallafall skulle skriva över min lägenhet till tjejen, och ge bort alla mina prylar till henne, familjen och polare.
Sen skulle jag troligtvis ta ett fett telefonlån (det är väl runt 200.000 man kan ta som mest?), och antagligen dra ut och resa, se ställen jag alltid velat se men har inte haft råd eller tid.

Vad skulle ni göra om ni fick beskedet att ni kommer dö inom ca 5 veckor?

Redline!

2004-10-25 16:38
Fan vad ägd man blir om man dödar alla som har behandlat en illa och sen får reda på att dom har gett en felaktig diagnos ^^.
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad,
she turned the other butt, she can even call me dad."
Manager

2004-10-25 16:47
multicyde: Det var veckor, men det går säkert att planera samma saker.

Och visst, jag hade provat lite roliga droger jag aldrig testat förr :)
Redline!
Manager

2004-10-25 17:05
Spiritual_Minded: Den här topicen skapades inte för att snacka om budskapet i filmen, utan om det som står där uppe.
Och jag vettefan om det är så bra att följa exemplet i filmen och börja leva som om livet tar slut snart, för då tror jag att många skulle gå och skjuta ner folk de inte gillar, hehe..
Redline!

2004-10-25 17:07
jag skulle nog ta vara på tiden och bjuda polarna på en fet resa någonstans i två veckor och försöka vara med tjejen så mycket som möjligt. men det är klart att det skulle vara spännande att prova en jävla massa droger man aldrig kört förut.
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2004-10-25 18:02
Jag skulle se till så att allt jag ägde skulle ges till min systers framtida barn.
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2004-10-25 18:09
skulle nog söka upp en och annan och berätta vad jag egentligen tycker om dom, påå gott och ont.

skulle försöka säga hej då till folk.
skulle nog inte resa nånstans. kanske ta ett fett lån så man har nåt att leva på sista månaden.. ähh, vill inte tänka i dom banorna.
Lugn!

2004-10-25 19:18
Varit med familj och vänner. Pratat med killen, rest lite, försökt att förstå vad det är som händer. Pratat med gud och acceptera mitt öde.

Och så skulle jag skriva upp mig på donatorkortet.

Jag skulle även ha ringt en tjej som jag har varit elak som fan mot och bett om ursäkt.

Och bett min granne att dra åt helvete.
I´m with stupid--->

2004-10-25 19:42
Vägrat acceptera mitt öde, blivit väldigt deprimerad och bränt de sista veckorna på att skylla på andra.

2004-10-25 20:56
Skulle väl berätta för alla jag älskar att jag älskar dem och allt sånt där.
Spenderat grymt mycket tid med pojkvännen..

Sett till att Sara (syster) får alla mina saker, mina dagböcker etc. Skrivit massa brev till folk som dom kan läsa sen om dom vill.

Hm. Sen skulle jag antagligen tjura jävligt mycket åt allt jag missar och hur mycket jag ångrar att jag faktiskt velat dö en gång och att jag vill leva nu och hoppas på ett mirakel.

Sen hade jag väl kolat och känt att det blev ju inte riktigt som det var tänkt och det var inte dags än riktigt.
What we do in life echos in eternity.

2004-10-25 21:11
Jag skulle klottra, knulla, äta gott, njuta av naturen, simma, hoppa fallskärm, fixa e snygg skräddarsydd kostym som jag kan ha när jag ligger i kistan, ha ett farvälparty, se till att umgås mycket med dom jag tycker om, kanske skriver brev till dom också.
i roll like a bat out of hell

2004-10-25 21:17
skulll nog göra allt som mina hämningar säger att jag inte ska göra...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2004-10-25 21:21
självmordsbombare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-26 15:32
jag skulle förklara för mina nära & kära hur mkt jag älskade dem, även om de vet om det eller ej.

2004-10-26 15:32
gifta mig och äta en massa fet mat.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced