I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan man vara tillsmans utan att älska

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-10-31 21:50

Kan man vara tillsmans utan att älska

Kan man vara tillsamans med en person utan att egentligen älska personen.. Menar kär och älska är två skilda saker, och kär är man ju när man är tillsamans...

Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.

2004-10-31 21:51
nä

2004-10-31 21:55
Virre

Nej nu är du på fel spår.
Snackar inte om Mamma pappa barn.

Menar känslosamt asså kan man ha känslor o vara tillsmans med en person utan att älska honom eller henne

2004-10-31 22:22
man älskar väll inte en person på en gång?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-31 22:33
Menar kan man vara tillsmans och lycklig utan att älska..?

Vafan betyder älska...

2004-11-01 01:08
för mig är kär älska och inte bara när man är tillsammans. Man kan vara tillsammans utan att älska varandra, men hur värt är det lixom??

2004-11-01 01:17
håller med virre där. men då gör man det för någon annans skull, och då är man bara tillsammans officiellt, inte på alla plan liksom.

Lugn!

2004-11-01 03:03
Jag kan omöjligt vara officiellt tillsammans med en som jag inte har starkare känslor för, när jag inte är kär i personen. Dock att vara "tillsammans" och pussas, mysa och så, visst, men det fungerar inte i längden och tre dagar i veckan. Mer att man ses en kväll i månaden eller varannan månad och myser.
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.

2004-11-01 04:54
polare till mig har inga känslor alls för sin tjej annat än som en polare.. o dom e jävligt lyckliga
Rock out with your cock out!

2004-11-01 08:23
päronpung

näe det tycker jag också =/
"Girls got balls.They´re just a little higher up, that´s all."- Joan Jett

2004-11-01 11:00
klart man kan vara tillsammans med någon utan att älska personen.. du älskar ju ingen från första början, utan det kommer med tiden.. så, varför skulle man inte kunna vara tillsammans?
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2004-11-01 15:59
ja det går.

Man är inte kär hela livet i sin partner bara några månader i början sen övergår förälskelse i nån sorts djup kompisrelation.

Sen går det ju att "lära sig" bli kär i sin partner med bara rätt inställning.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2004-11-01 16:16
Turist, du menar, kärlek?
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.

2004-11-01 16:29
Men oftast så kommer kär först och älska sen.

2004-11-01 17:00
Omöjligt att man kan älska alla som man är tillsammans med under en livstid. Älska för mig är så otroligt starkt. Och då snackar vi inte som när man älskar någon som en vän osv. Däremot bör man vara kär i den man är tillsammans med.

2004-11-01 17:12
Det finns så många ,änniskor jag tycker bra om, men inte många jag älskar.
Har haft två pojkvänner som jag älskat, resten har jag bara varit kär i.
Älska gör jag knappats förren efter ett par månader, det bra är så. Älska är så jävla djupt och det mesta man kan tycka för någon. Det tar tid.
Kär kan man dock bli lätt :)
What we do in life echos in eternity.

2004-11-01 17:33
Det går alldeles utmärkt om man är riktigt bra kompisar istället...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-01 18:17
Jag tror att man bara kan älska en riktigt mycket i hela sitt liv.
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine

2004-11-01 18:20
klart man _kan_ , men jag tror inte att så många mår bra av att leva så i längden
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-11-01 19:12
Jag skulle vilja säga motsatsen. Jag lärde mig att älska min förra flickvän, men kär var jag aldrig riktigt. Jag älskade henne som person och tryggheten med henne, men kär var jag inte.
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill