Gör mig till mindre bitch
Jag är verkligen världens största bitch. Varför blir jag så elak när jag är enbart är sårad och frusterad. Alla mina värsta översittartendenser och aaalllt hemskt me mig kommer fram när jag blir sårad. Vill inte spy ut saker på whoa, men vafan ska man göra för o skärpa sig o släppa taget när man blir sårad, istället för o enbart bli arg? Jag bara sårar folk i processen... Ge några tips, konkreta sådana, för att inte hela tiden se besvikelse i hur folk beter sig och bli arg pga det. Jag kan räkna till tio. men de brukar inte hjälpa, för sen kommer jag in i en second wind. Ju mer jag bryr mig och gillar ngn, desto me ragata blir jag...ingen annan kan ju göra mig besviken... känner ngn igen sig? har ngn tagit sig ur detta... jag blir verkligen tokig på mig själv. hur många gånger ska folk behöva göra slut/ sluta umgås/eller ge upp på än innan jag fattar hur jag ska kontrollera vad jag håller på med? Jag har fått en fruktansvärd ångest pga vad jag sysslar med...och den försöker jag jobba på. men hur kan jag stoppa detta från bli ännu fler ångest moment. piis
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
förövrigt har jag så pass mkt insikt till o fatta att detta är kopplat till att jag har dålig självförtroende, och att jag ibland får falska egotrippar (look at me look at me). men rent konkret. vad gör man när man håller på o koka öööver?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
krigare- yes.....du har nog rätt tror jag till stora delar. de gröna kanske skulle behövas för o slappna av, för tror de handlar mkt om de, men jag tror inte på droger, så de där me träning är nog vettigt. Jag tränar, men väldans sporadiskt. skärpa sig verkar ju inte fungera iaf som sagt. jag behöver nog på en väldigt stor chock innan jag hindrar mig själv till o göra de jag gör, istället för å ångra mig starkt efteråt när saker går fel. stinis- nah. tror inte på våld. men behöver nog ngn som säger till mig på skarpen.
hehe...än en gång. inga droger. men sure.skulle vilja kunna ta de lugnt. som sagt.
Vet hur du känner dig, själv har jag inte kommit ur de, jag har bara lärt mig leva med de finns nog inte så mycke mer att göra ått de.
När du själv blir sårad, var ödmjuk och håll bort högmodet. Låt det som drabbat dig bara rinna av.
Du behöver en snäll och tålmodig pojkvän.
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill
peppis: Jag har inte sett dig som en bitch eller ragata de ggr jag varit med dig. Dock är inte jag nån nära vän med dig, och du kanske inte ens gillar mig, hehe....men du är ju inte så mot alla polare, som t.ex. du vet vem, har iallafall inte hört nått från henne som skulle indikera till att du är en bitch. Hursomhelst, kan det kanske bero på att personerna du är bitchig mot förtjänar det?
Redline!
mantis- ja....men svåååårt skostorlek-jo, men de har jag nog haft, bara de att de e klart att dom borde kanske ta mig på ett annat sätt när jag blir arg. men de är ju upp till mig att inte bete mig som ett svin bara för att jag är osäker. ThaiEvil-jo i många fall funkar det, men en del folk tycker jag är feg när jag drar mig undan. och psykologen min säger "rym inte". Octagon-haha, klart jag gillar dig, och värderar din flicka så högt, de handlar ju i vissa fall om att de helt enkelt inte finns ngt som sårar, eller att man lagt sig på ett annat införstått plan. skulle vi umgås varje dag skulle hon nog också se mina ragata tendenser, men jag anar att så inte är fallet, som sagt, vissa behövs sån shit inte med. vissa förtjänar det nog säkert, men de börjar bara bli jobbigt o flippa på folk när man borde skita helt i dem, eller inte ta saker så allvarligt.
Men om du själv vet att du inte behöver flippa på folk så borde du kunna tänka till en gång extra innan du gör det, eller? För som jag förstår det är det nu på senare tid du märkt hur det är, och det är först då man kan förändra hela situationen. Det handlar dessutom inte att rymma från saker, utan prioritera andra saker mer än att slösa sin energi på folk man inte behöver slösa sin energi på.
Redline!
Peppsi Vet att det är svårt men man får tänka på det för att lära sig hur man ska handskas med situationen. Du blir säkert lika stöddig första gången men om du tänker på det att forsätta vara ödmjuk och låta det rinna av så kommer du säkert träna in det så du blir en balanserad människa ska du se =)
O- jo,visst, first step antar jag till o inse detta. så ngt kanske de ger. ja...jag verkar suga åt mig vad precis alla tycker o tänker om mig, ngt jag borde skita i. Mantis- Jajo. visst, de handlar nog mkt om karaktär också, ngt som jag helt avsaknar :-D jag är väldans ödmjuk i allmänhet tror jag...hm..men jag kanske har fel, eftersom allt kommer fram när jag flippar :-D Athnagzo- yes meditation är good shit, och träning, hm...fast spöa skiten ur män var nog ditt bästa tips. hehe
hm..fast grejen är ju att jag är jäääävligt spydig när jag blir arg hehe...så torr inte riktigt de e så smart.
Om du har dåligt självförtroende så är det ju nånting i ditt undermedvetna du måste ta tag i... för att komma åt det är det ju ingen dum idé att gå till en psykolog... dom brukar kunna hjälpa en del...
What would macgyver do?
Pilsner- jag går redan till psykolog. och jag vet redan varför jag har dåligt självförtroende, vi har lyckas pinna ned skälet till de flesta dumma saker jag gör. men frågan är som sagt hur jag ska ta mig ur de. de kommer nog ta ett tag att ta sig dit me psykologen, för de finns lite annat o ta tag i tills dess. så. därför undrar jag va andra i min sits gjort. nu har jag fått rätt bra råd här, så de var nog rätt forum trots allt o vända sig till... :-) princess- att säga "men jag har inte gjort ngt", brukar inte ta en så otroligt långt när ngt har hänt, inte heller att säga att man står under ngn, men visst skulle jag behöva vara ödmjukare.
Peppis Jag undrar.. när du flippar ur på nån.. Har du en bra orsak till att göra det eller inte?
/Saian <br> Hon springer som vinden <br>
i mina ögon har jag ju de. men de e ju de som är frågan, överreagerar jag inte alltid?
I just den stunden så tycker man ju alltid att man har det.. men jag menar.. tycker du det även efteråt? När du har lugnat ner dig lite? Om du tycker att du har överreagerat så får du väl ta konsekvenserna av det och be personen om ursäkt. Om det är ett gränsfall så kan du ju alltid försöka förklara varför du reagerade som du gjorde och be den andra förklara vad som hände.. Men om du har en bra orsak så är det helt rätt att flippa! Konflikträdda människor (enligt min erfarenhet) är inte bara tråkigare.. dom har en hel massa issues som kan komma fram vid helt fel tillfällen senare.. så det är lika bra att få ur sig skiten när man har chansen istället för att sen sitta och sura och vara irriterad över att man inte sa vad man kände.
princess- ah. :-) saian- jag ber oftast om förlåt. men hur kul är de för de mina att jag flippar hela tiden och sen säger förlåt..bättre o kunna trycka undan allt...
Hmm.. visst.. inte kul om du flippar hela tiden utan anledning, men om det är så illa som du säger.. så varför är det ingen som säger ifrån?
Vet du när du började bli så här? Kan det vara hormoner du tar som du inte tål? Så var det för mig.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
nah.har nog varit såhär ett bra tag
men det är faktiskt bättre att du avreagerar dig och blir arg, än att du stänger in dina känslor och bryter ner dig sälv... dessutom måste du ju låta personen veta hur du känner. för att själv kunna gå vidare. å andra sidan kan jag hålla med princess till viss del. var rädd om din karma och behåll din värdighet istället för att göra bort dig. fast saken är den att även om du inte har gjort något fel så visst... men den andra har ju varit dum och det är därför du blir sårad. då kan det vara svårt att släppa det. Men sköt det på ett snyggt sätt, typ som kirtaP sa... vet av egen erfarenhet att jag kan bli lite spydig och så... sen försöker jag bara få den andra att få dåligt samvete och förstå hur besviken jag blev... prata, prata, prata.
"Girls got balls.They´re just a little higher up, that´s all."- Joan Jett
bgirl- jag du sammanftattade de hela rätt bra jaja. jag har börjat träna. tränade som fan igår. och vad hände? jag lyckades flippa helt på min mamma. gaaaa jag försökte me de mesta som sagts här. men gaaaaaaa de kanske ska tilläggas att min mamma är inte riktigt sund i huvudet mot mig, och har aldrig varit. men jag ville försöka vara diplomatisk. diplomacy my ass.
Såg att du skrev att du inte vill ha medicin men kan vara värt att pröva receptfria nervlugnande på apoteket. Dock slår dom inte på direkten.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
det första steget för rehabilitering är att erkänna att man har ett problem!!
too hot fi dem<br>
det verkar som att du är en flicka utan självförtroende och kan inte slappna av när du är med människor som verkligen tycker om dej, eftersom du tror att de egentligen inte tycker om dej... lär dej hur man lever, ge tillbaka till dem som ger dej något, Kan tänka mej att du inte behandlar någon som behandlar dej dåligt på samma sätt.. så summan av kardemumman, tro på dej själv. eller nått sånt. peace o lycka till.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
fan vad skönt att någon är likadan som jag. jag är fan besserwisser hela vägen ut och är bitchig och nedlåtande mot väldigt m,ånga. dessutom har jag ett så jävla hett temperament att jag blir väldigt väldigt arg när jag väl blir det. för mig har det i alla fall fungerat att verkligen försöka hålla mig borta från situationer där jag blir bitchig och försöka att fokusera på något helt annat när de tillfällena dyker upp. vad är det för nervlugnande medicin någon snackade om högre upp?
En saftig höger rakt i vackra nyllet på er gör susen. Straight up.
Prova o se saker ur den personens perspektiv.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
såna människor är INTE roliga att ha å göra med (trust me I know), så fan gör vad som helst för att sluta.
nästa gång du är på väg att öppna käften och säga nåt otrevligt till någon, vänta en stund och tänk innan.
Det är något undermedvetet, mitt tips är att du talar om det här problemet med någon som du verkligen litar på. Som din mamma eller någon som står dig nära. Efter det så får du fan göra något åt saken. Du är antagligen rädd för att bli sårad, att någon ska vara taskig mot dig så du kör "bäst att vara dum innan dom är dumma" och det är ju grunden till ångest. Mitt tips är att du börjar köra mentala program, typ som joga eller band där dom säger "knyt vänster hand, andas djupt, andas djupt, släpp allt, känn lugnet medan du andas djupt, djupare och djupare...tänka på ett rum, skriv sedan lugn och säg det till dig själv tyst 10 gånger...fortsätt andas djupt" det kommer göra dig lugnare på några veckor =) promise!
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
peppis jag hajar dealen, e fett javlig mot folk jag med. alltsa mot mina narmsta. det ar som tvangstankar att jag maste driva dem till vansinne pa mig. och jag kan inte stoppa det. elaka kommentarer bara flyger ur munnen pa mig. men det har drabbar inte bekanta (iaf inte ofta) och inte min bastis for hon sviker mig aldrig. varst drabbad e min kille som jag e saker pa kommer dumpa mig nar som helst - for det ar verkligen pa gransen dar, trots att jag vet det kan jag inte sluta!
Alla kanner Apan Apan kanner ingen
byt kön
oj....de var ju någorlunda gammal tråd o ta upp. men en 10 månader senare o samma dilemma I guess. trots zoloft o fortsatta terapisamtal. o lugnande tog jag redan vid den tidpunkt jag skrev tråden.. hehe...don't got no solution. I'm still a bitch. and I cant help it. ngn sa "bli kär" hehe. ge mig ngn o bli kär i dårå. ;-) piis
ah jag är likadan, men jag tycker att det kan vara ganska kul ibland
undertiden