2 frågor
saker jag grubblar på... 1. när man trycker på stoppknappen på bussen, ser busschaffören detta då nånstans vid ratten eller måste han/hon sitta o vänta på att få höra ett 'pling'? 2. om man heter Olsson i efternamn, vad hette den snubben man fick namnet från då? hette han Ol? det är ju mobbat.
jag tar tillbaka allt jag skrev
1: jag tror det är en liten blinkande lampa till vänster om ratten plus ett ljud på vissa (alla?) bussar som skall uppmärksamma föraren på detta. 2: ja han bör nog hetat Ol isf. känns ju rimligt eftersom man döptes efter sin faders namn på den tiden.
HAHAHAHAHA - mkt tänkvärda frågor min vän, den första har jag osså tänkt på ett antal sena nätter på väg hem..
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...
jag tror det lyser en lampa hos chaffisen... fast dem glömmer ju o stanna ibland... så iofs.. haha dedär me olsson e konstigt ja... när ja har riktigt tråkigt brukar jag börja funera på om jag faktiskt kanske kan flytta på dedär föremålet med bara tankekraft...
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."
priyan - men har du träffat nån som heter Ol? och olsson är ju ett jävligt vanligt efternamn... och när vi ändå är inne på efternamnsgrejen; efternamn som stark o så kommer ju från stenåldern från gubbar som satte det som sitt efternamn...förklarar namnet Mörk då att det fans punkrockare redan då..?
jag tar tillbaka allt jag skrev
nil stark, krut, blixt, hagel, storm, stolt osv osv.. allt dedär är gamla soldatnamn..
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."
1. Finns en lampa till vänster om ratten. 2. Har aldrig hört att man kan heta Ol. Olles son låter dock troligare.
Om det vore så roligt att arbeta som många påstår, så skulle borgmästaren hugga sin ved själv.
har en kompis so mkör buss... lyser en liten lampa... men endå e de många busschaufförer som kör förbi hållplatser asså :P
bara jag som inte finner det otroligt alls att man förr i tiden kunde heta Ol? för övrigt skulle Ola isf likväl kunna vara ursprunget till Olsson isf.
Priyan Har aldrig hört nånting sådant, nej. Ola går väl dessutom under namnet Olasson?
Om det vore så roligt att arbeta som många påstår, så skulle borgmästaren hugga sin ved själv.
Alper: nej jag har säkert fel... Men det låter inte som ett otänkbart namn i mina öron iaf... Olasson finns, likaså Ollesson isf så då kanske vi kan skippa Olle likväl som uppkomst för Olsson, eller? med din logik alltså..
Ol låter som ett jöävligt lustigt namn o säkert har några männsker hetat det hahaah. Skulle kunna döpa något till Ol faktiskt
I stay bent like skoliosis.. Dead Bent
namnet OL tycks inte existera vid diverse enkla sökningar dock så jag antar att jag har helt fel. <- (dagens erkännande, var nöjda!)
gge: ja men det e precis det jag tycker oxå... det låter som ett namn folk skulle kunnat haft förr i tiden? :) men som sagt, jag har säkert fel...
antagligen nån lampa och så får han lyssna. olles son + språkförsköning => olsson
har funderat på den där buss frågan hur länge som helst..o nu fick jag svar..tack ;)
det är en snubbe på öland,han heter truls bondesson för hans pappa heter bonde i förnamn=) kommer hans barn heta trulsson då?stackars små barn!!
"-It´s 106 miles to Chicago. We´ve got a full tank of gas, half pack of cigarettes, it´s dark, and we´re wearing sunglasses. - Hit it."
Men det är nog en förkortning av Gustafsson... Eftersom Olof kommer av Gustaf, och man säger även Ola åt Olof. Ah, sen blev det väl som någon nämnde att man drog ihop det och fick Olsson..
What we do in life echos in eternity.
cleana frågor, också grubblat på 1:an
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
för att spåna vidare på efternamns-funderingen. efternamnet "Kassman". få höra en skön förklaring till det.
"why don't you go outside and play hide and go-fuck-yourself"
första frågan tänker jag på varje gång jag åker buss, herregud.
intresseklubben antecknar.. ..vad?
haha 1an är en liten röd lampa som lyser starkt..:P typ bakom ratten:P kanske därför dom missar att dom ska stanna ibland för att den är bakom^o)
1. Det är en liten lampa som lyser framma vid ratten. Farsan sa det precis, han är chaffis.. =)
Och fråga 2. Nej, inte Ol.. Ols.
Ol låter väl ändå som ett gammalt vikinganamn ^^
Hahah nu vill jag byta namn till Ol!!!
Dina onödiga handlingar gjorde mina handlingar onödiga. Det jag gjorde blev onödigt i onödan och det är inte mitt fel att det blev mitt fel till slut!
Ols.
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
1. Lampa på instrumentbrädan någonstans. 2. Ols.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hehe här är en annan.. Ola's son= har dem väl gjort om så att det låter maskulinumt. så det blev Olssons.=) Olof's= olofsson. Anders son = andersson Karl's son = klarsson Sven's son = svensson och så vidare,, hehe ne jag vet inte,,, jag fick det i skallen nu när jag såg fråga nr. 2 jag ville brara jevlas lite, så jag skrev det.. .. Man kan ju kolla upp det där. I något register, jag vet inte ricktigt vad det kallas/heter. Men men..har tänkt vad tråkigt med alla "sson", Dem svenska efternamnen kan vara rätt tråkiga från min sida...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
1. det lyser där framme vid ratten! -mitt bevis: min farbror är busschafför!
här får du lite kärlek
haha tack för svaren på dedär om lampan i bussarna.. har oxo alltid undrat de =P
don´t mess with ma fro, bro!
Men hur e det med de som stavar det Ohlson, va fan e Ohl för ett namn? Hejdå
| Ziontist Sound | Kapten Röd & Majorerna |
Han hette olle sen har de förkortats till ol när efternamnet blev till
Ni behöver sånna som mej. Ni behöver sånna som mej, så ni kan peka med era jävla fingrar o säga: Titta, där är elakingen
Det känns ju som dom flesta namnen är väldigt gamla, så jag tycker inte alls det låter konstigt att någon snubbe på vikingatiden skulle heta Ol, tycker det låter som ett typiskt vikinganamn
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
Namnstatistik Namnsökning. Hur många heter...?
Resultat av din sökning:
Dubbelnamn med bindestreck räknas som ett namn. I sökningen ingår personer som var folkbokförda i Sverige den 31 december 2004.
Det finns 2 män som har förnamnet Ol. Det finns ingen man som har ol som tilltalsnamn.
Gör en ny sökning
Frågor och svar om namnsökningen (FAQ)
För mer information: e-post:
[email protected] , tfn: 019 17 6010
Uppdaterad: 2005-03-18
---------------------------------------- --------------------------------
Resultat av din sökning:
Dubbelnamn med bindestreck räknas som ett namn. I sökningen ingår personer som var folkbokförda i Sverige den 31 december 2004.
Det finns ingen man som har förnamnet ohl. Det finns ingen man som har ohl som tilltalsnamn.
Gör en ny sökning
Frågor och svar om namnsökningen (FAQ)
www.scb.se
...looking more like 5 cent