I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-11-08 20:13

Mobbning?

Håller på med projektarbete som ska handla om hur man kan förebygga mobbning bland ungdomar. Behöver lite inspiration!

Heeelp mee!

Me is signin' off, peace out

2004-11-08 20:36
hmm det var ett svårt jobb det
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-11-08 20:50
Tell me about it! Saken blir inte särskillt roligare heller om man jobbar tillsammans med folk som inte gör ett skit!

2004-11-08 20:54
Ring ngn skola och fråga hur de förebygger mobbing, hör med friends?
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2004-11-08 23:37
Man borde helt enkelt utse veckans mobbare i klassen som får äran att bära rosa string-kallingar och blåsa i visselpipa när han vill säga något, det borde verkligen avskräcka.
Producent/Songwriter
www.myspace.com/pitchtunes

2004-11-09 10:02
genotyp P18 Ohh det hade varit skit snällt=))

maxmixmaster P20 haha fick min morgon att börja med en jävla massa garv=)

2004-11-09 12:16
Tidigare på min högstadietid hade vi en aktiv grupp bestående av lärare och elever som arbetade förbyggande för att minska mobbningen i skolan. Jag var även med i denna grupp och tycker personligen att det är ett mycket bra alternativ då elever oftast kommer närmare inpå problem än vad lärare eller andra vuxna vanligtvis gör. Vi infiltrerade oss i mängden och disskuterade i slutet av varje vecka vad vi hört och sett, för att sedan prata med de inblandade parterna för att lösa problemet.
Producent/Songwriter
www.myspace.com/pitchtunes

2004-11-09 12:42
att förbygga mobbing är inte lätt.. de finns väl olika psykologiska sätt att tillämpa i skolsystyemet. typ belöning/bestraffning fast det kan ju vara rätt ohumanitärt.
Kidsen som mobbar måste inse att det faktiskt är coolare och häftigare att säga nej istället för att falla för grupptryck som nog är ett av de största själen till att grupp mobbing förekommer..
med gruppmobbing menar jag flera mot en...

lycka till på arbetet //peace
---------- U Gotta Love It -------------------------

2004-11-10 19:21
ingen som mobbar är trygg i sig själv... jag tror därför på en attitydsförändring i samhället som förhindrar att folk känner sig övergivna, vilsna etc. etc... få folk att ha samma inställning till psykologbesök som till tandläkarbesök... det skulle ge samhället sjukt mycket om folk inser den enorma vikten av mental hälsa... mobbning är inget som bottnar i skolans sätt att hantera saker å ting... mobbning är ett resultat av dålig självkänsla som i sin tur är en samhällssjukdom...

samhället som organism måste ändras... jag tror på en införing av begreppet brutto national lycka...

om man ser till vad skolorna skulle kunna göra så är det väl att ta hand om mobbarna... man kan dock aldrig komma till roten med problemet enbart genom ansträngningar inom skolan...
What would macgyver do?

2004-11-10 20:41
ring friends gå in på deras hemmsida www.friends.se

har praoat förut hos dem..de e bäst o har handlingsplaner som många svenska skolor har som modell

Femme fatale

2004-11-10 21:33
skapa en Goinggrupp =)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-11-11 09:20
Inspiration i massor..danke very much=) Men fick en liten tankeställare av en kille som skrev till mig när ja sa att Friends var bra.. då sa han ja Friends taffsar om att förebygga mobbning i skolan men på fritiden då ingen snackar om det!

Jag trodde mobbning existera mest i skolan inte lika mkt på fritiden ex fotbollsträning eller nått alla är ju i samma lag osv..Men nu gäller inte frågan hur man förebygger mobbning enbart i skolan utan oxå på fritiden!

genotyp P18 Adda mig på msn..adress finns på min sida!