I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är söndagar värst?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-11-08 21:15

Varför är söndagar värst?

Är nästan alltid nere på söndagar. Har fått för mig att andra lider av samma fenomen. Varför är det så? Kan det vara en kombination av att helgen börjar nå sitt slut och att man möjligtvis har en smärre bakfylla? Att veckan är slut så att man kan se tillbaka på den och begrunda den. Vilket leder till att man ser allt det dåliga/tråkiga som i sin tur får en att tänka på allt det man ogillar med sitt liv överlag?

Vad har ni själva för teori?

i roll like a bat out of hell

2004-11-08 21:19
CrazySwayze P21:
Ja, du kanske är på rätt spår där!
i roll like a bat out of hell

2004-11-08 21:23
söndagar är min favorit dag i veckan... sova till 2, spela tv-spel, titta på tv och äta godis... inget annat. söndag är ju den slappaste dagen

2004-11-08 21:55
Måndag: jobbig, dagen efter helg. flera dagar kvar till helg.
Tisdag: som måndag, fast en dag närmare.
Onsdag: skön, lugn, allt under kontroll.
Torsdag: ett rent helvete. lång dag, seg dag, själva namnet är jobbigt.
Fredag: befrielse dagen.
Lördag: Behövs det säga något mer?
Söndag: finns inte, alla känslor är blandade, antingen skit söndag, eller älskvärd söndag...

Det är nått med söndagen, den blir vad man gör den till..

2004-11-08 22:12
att du likförbannat inte träffa ditt love of your life och att det är en vecka kvar till nästa chans kommer....
jomensåatt...nå vet ja.

2004-11-09 10:06
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-09 20:40
Därför att helgen är slut och man har en hel vecka framför sig innan nästa helg. men man blir väl lite nostalgisk och tänker tillbaka på allt det roliga man gjorde (låter som det handlar om flera år!).

Det är inte kul att vakna klockan sex måndagmorron o cykla till jubb.. Men man kan ju iaf leva på helgens minnen under dagen.
Skåne!

2004-11-09 21:04
när jag gick i skolan hade jag äcklig söndagsångest, mådde illa, kunde gråta mig till sömns, planerade redan avd ajg skulle ha för bortförklaring på måndagen för att slippa skolan..

pressen och stressen i skolan är sjuk, inte bara i alla ämnen, utan också den sociala pressen, det fejkade smilet man måste klistra på sig varje morgon.

2004-11-09 22:32
madmadde

vadå fakeat smile..vad har du för polare gentligen?
undertiden

2004-11-09 23:36
För att söndagar suger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-10 14:39
Söndagar är inte värst. dom är bara elaka och tråkiga för det är måndag dagen därpå. dvs måndagar är värst för då är det VERKLIGEN måndag.
The Hassle

2004-11-10 16:34
ICantFeelMyLegs: det var itne för mina kompisar jag klistrade på det där smilet, utan för läraren, inget leende = ointresserad = IG.
så var det på min skola iaf..

2004-11-10 18:02
Söndagar är ett rent helvete, 2 bakfyllor att smälta. Allt roligt med helgen är slut, en ny arbetsvecka börjar..