I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur vet man att någon är gay?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-11-19 19:52

hur vet man att någon är gay?

Såg Lantz i p3 på tv, å så va de en gubbe (kille) me riktgti gay röst... öh men till frågan hur vet man att någon är gay?

asso man kan ju säga att någon har gay röst för han låter fjolligt. men vem har sagt att alla bögar skulle låta fjolligt?
eller uppföra sig fjolligt å flamsigt.

är det för att vi har förutfattade meningar, dvs...

tänk dig att du tyckte att alla skåningar va snåla, så en dag träffar du en skåning som råkar vara generös, då blir ju den normala reaktionen att han är ett undantag, sedan träffar du en skåning som är snål igen å då kommer detta bara styrka din teori om att alla skåninga är snåla....

men åter igen en homo kille i detta fall måste väl inte vara fjollig för att vara homo? menar dom flesta homo männskorna lär väl va som du eller jag i sättet....eller?

hoppas ni förstår va jag menar...

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2004-11-19 19:54
hur vet du att någon är straight?

2004-11-19 19:54
går inte att se på en människa om dom är homosexuella eller inte. om dom inte går omkring i pride-färgerna och har en T-shirt där det står "jag är homosexuell" på
Be the change you want to see in the world.

2004-11-19 19:58
jo men som jag har hört, så ska en gay kille va fjollig å mesig kanske väldigt spinkig...
även om jag vet att inte är så..
men varför har man målat ut gay folket i den modellen....?
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2004-11-19 22:29
känner (eller snarare har snackat med) två killar som e öppet homosexuella. den ene e en sliskig solbränd brasse å den andre är blek, spinkig, har ljus röst och viftar fult med fingrarna när han pratar.

så dom uppfyller ju minst sagt alla mina fördomar. fast i verkligheten har jag säkert träffat många fler som är homosexuella, eller kommer att inse att dom är det (1 på 10 sägs det ju)
frågan är om folk som e öppet bögar rent av gillar att vara fjolliga? att vissa gör det till en grej typ. medan killar som e straighta eller inte vet att dom är bögar fösöker dölja sina feminina sidor.. jag vet inte

2004-11-19 22:41
könsroller
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-20 00:04
är det inte smålänningar som är snåla?
I´m with stupid--->

2004-11-20 10:33
Varför inte fråga perosnen du fundear över om han är gay eller inte. Enkelt löst..

2004-11-20 12:02
för mig är det enkelt...
är killen frisör - då är han gay.

jag litar fan inte på en frisör som inte är gay...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-20 12:35
Att bara säga att samhället skapat denna stereotyp är att göra det väl enkelt för sig. De homosexuella själva har varit med och skapat denna bild. Femininitet har sen långt tillbaka varit en del av olika homosexuella subkulturer. Sen finns det förståss homosexuella som inte är fjolliga precis som det finns hiphopare som inte har för stora byxor. Nidbilderna, om man vill kalla dem så, har likväl sin grund i högst reella observationer av från normen avvikande beteenden som kan knytas till vissa grupper.

2004-11-20 13:35
vill man veta om någon är gay så är det väl ffs bara att fråga?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-11-20 13:58
Du borde fattat för länge sen att en gay är som alla andra.. sen finns det ju dom "klassiska gaysen" men det är typ bara dom som syns.

2004-11-20 15:49
redul
Tröjor i den stilen brukar brat killar ha för att vara lustiga eller nått.. så dumt så!

2004-11-21 12:33
BanditQueen_ F19

Tack! Jag blev lite nervös där:)
I´m with stupid--->

2004-11-21 18:07
Misery; Ställde den frågan lite längre upp :P Jag tycker det är självklart.

Ochjag förstår inte attd et blir sådan jävla uppståndelse, fan är någon homosexuell så är det ju ingen grej med det. För fan skärp er, vilever i 2000 talet. Enligt svensk lag får man fan ha sex med ett djur, det är sjukt, att vara gay är det inte.

2004-11-21 18:19
man får visst ha sex med djur så länge de inte tar någon skada av det..
vadå? jag dyster?

2004-11-22 10:18
Greggan: Exakt vad jag sa också! :) Hörde någonting att runt 300 hundar kommer in till vetrinärer med skador som troligen uppkommit genom att någon haft sex med dem. Sjukt!

2004-11-23 10:11
om alla som bettede sig fjolligt va bögar så skulle varenda jävel i sthlm va bögar hahaha peace

2004-11-23 19:59
frisör=bög

2004-11-23 20:10
NoWice , sorry, jag är alldeles trött och slutkörd efter katten, kaninen och suggan på gården så jag läste visst lite fel.. ;)
vadå? jag dyster?

2004-11-23 21:24
HALLÅ!? Varför bryr du dig? Eller, spelar det någon roll, kanske?
"Som att bo ihop med en väldigt liten alkoholist" // Jonny Depp om att leva med sin son