Inte kunna lita på sin partner
Jag vette fan vad som händer, men jag har stora problem med tillit, att kunna lita helt på någon helt, speciellt om det är någon man älskar som tillexempel en flickvän. Ett exempel skulle kunna vara det extrema svartsjukan och bli fett irriterad när hon tex ska gå ut och festa, eller bli helt ledsen över det faktum att hon ska gå ut. Att känna att man inte har någon kontroll och man inte vet vad som händer, och man blir alltid helt nojig, oavsätt. Jag undrar bara om det är någon som har liknande problem, vet inte vad jag ska göra riktigt, för det är jävligt lätt att säga "lös det" det funkar inte riktigt så. Kanske beror det på att man har haft dåliga erfarenheter tidigare och när man släppt kontrollen och givit fullt tillit så har man blivit blåst. Jag vet att man inte ska tillämpa gammla erfarenheter på andra, för människor fungerar olika, men det börjar bli ett stort problem nu, både för mig och för personerna som utsätts. gah!
It's all alright!
:-/ wellwell.you know my point of view.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
precis samma för mig!
*keep your spirit inspired*
du är bränd, inte så mycket att göra utom att försöka komma över det och inse att alla inte är som de som sårat dig, är jag rädd...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Nej det är klart som fan man inte vill mista dem man tycker om, inte heller vill man att något ska hända, för då har hon ju bestämt sig för att de vi har inte är värt att förstätta och lämnar en utan val, för då finns det inte så mycket att göra åt längre, man vill ju inte att det ska bli så, man vill ju att hon ska ens egen och inte vilja göra något som skulle bestrida det. Klart man inte vill va med nån som inte gillar en tillräckligt mkt för att respektera en, men man vill ju att hon ska göra det. Så nojar man som fan över allt möjligt. En annan grej med svartsjukan är att man målar upp bilder i sitt huvud "det här kommer hända imorrn, exakt så här och såhär kommer det att vara" det är en helt sjuk grej egentligen och jag gillar inte alls det, men det händer likväl ändå.
It's all alright!<br>
Jag litar jättemycket på min kärlek som bor långt (!) borta men det känns ändå jobbigt när han ska på fest utan mig eller liknande. Jag är rätt för att tjejer ska stöta på honom och, som pluralis sa, målar upp bilder i huvudet av olika situationer. Det är skitjobbigt att vara svartsjuk. Fastän jag vet att han älskar mig tänker jag ofta "tänk om han hittar ngn annan", vilket är så lätt hänt när man bor långt ifrån varann. Jag vill ju inte förlora honom... Slutsats : Förhållanden är rätt svåra.
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction
Pluralis P20 prata om det, eller ge upp, svårare är det inte.
Mitt ex ville inte gå på fest med mig över huvud taget.. förstod inte riktigt varför, och inte nu heller iof.. :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
pluralis... känner precis som dig!! lider också av svartsjuka o problemet ligger helt i ens egen skalle för att man är begåvad med vild fantasi =( de gäller att försöka döda hjärnspökerna
Femme fatale
Pluralis..jag känner igen mig i det du skriver. fast i denna fall är det jag som är svartsjuk och kontrollerande.. tyvärr kan jag dock inte veta varför..kanske är jag rädd för att han ska såra mig... eller så vill jag ha kontroll och veta vad han gör..vilket är ett ganska sjukligt beetende. det är inte så lätt att lösa nått sånt som svartsjuka/ kontroll behov..jag tror att man behöver "stöd" av en utomstånde.. nån som kan stötta och uppmuntra en och tro på att man kan bli fri från det behov man har.
jag lider av exakt samma sak, och det är inte trevligt. själv försöker jag tänka att om hon vill hålla på med andra så hade hon inte varit ihop med mig och om hon ändå skulle gjort något som jag uppfattar "otrohet" så är det bra, då har hon ju visat vars hon står och jag kan dumpa henne och jag slipper tänka om hon verkligen är kapabel för det var hon och en sådan är inte att lita på. För om hon skulle vara otrogen och man skulle ändå fortfarande vara ihop efter det, hur svartsjuk skulle man inte vara då?
ja känner exakt lika mycket, blir fett arg o typ säger saker som gör henne ledsen gör slut hit o dit..?? eller
men varför vara tillsammans med någon man inte litar på`?
alltså, svartsjuka pojkar är skitjobbigt. visa det inte för tydligt, risken är stor att hon lackar, jag skulle göra det
Ahh winny hit the point...det är killarna på ställena som är det jobbiga. SFW du måste vara one in a million om du som tjej inte gillar killar som är svartsjuka.....har själv blivit dumpad för att jag inte var svartsjuk
Ät
Pluralis P20: "...släppt kontrollen och givit fullt tillit så har man blivit blåst." -tror nog du får släppa kontrollen lite, för överkontrollen kommer nog bli för mkt till slut... Har du inte, redan, sagt till henne vad du känner angående hennes utgång, så gör det...
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
om du inte litar på dig själv kan du inte lita på andra(klyscha i know, dock logiskt)... det kan ju va så att ditt undermedvetna är rädd förr att du ska bli sårad... i sånna fall ligger det ju i brist på självkänsla... du får helt enkelt fråga dig själv: litar jag på mig själv?... kan va svårt å veta... var det än ligger så kan man va säker på att problemet ligger hos dig själv och inte hos din flickvän... iaf så är psykologer skillade när det gäller sånt här... mitt tips är att du besöker närmsta ungdomsmottagning... du har väl inget att förlora???... peace...
What would macgyver do?
SödraMalmö P20 Winny P18 men, om du liter på tjejen, vad spelar det då för roll vad de jobbiga gamarna till killar gör? är hon pålitlig så kommer ju inget hända? SFW F20 håller med, svartsjuka killar är skitjobbiga
Svartsjuka killar kanske är jobbiga för tjejer som gillar att knulla runt...? Eller så är det jobbigast för dom tjejer som verkligen aldrig skulle vara otrogna. Frågan är vilka tjejer det finns mest av. Jag röstar på fuckarounders.
CapKillah P26 kan bara tala för mig själv, som aldrig varit och aldrig tänker vara otrogen, och jag tycker det vore helt sinnessjukt jobbigt med en svartsjuk kille, jag är fruktansvärt glad att min pojkvän inte är svartsjuk, jag hade blivit galen. tror iof inte att en riktigt svartsjuk kille hade klarat av att vara tillsammans med mig, då alla mina nära vänner är killar
Winny P18 haha, jag har pratat med min pojkvän om det, frågade vad han skulle göra om något sådant hände mig, han sa, och jag citerar: "jag skulle roat titta på medan du slet honom i stycken"
superstarquality F19 om man inte litar på sin partner så är det väl klart att man inte vill släppa ut honom/henne bland folk som försöker få omkull honom/henne. frågan är ju varför man är tillsammans med någon man inte litar på, jag fattar det inte.
frågan är väl mer om man litnar på andra människor. litnar sten hårt på min flicka men alla pervos med daterape droger där ute ska fan passa sig annars blir det seriös ninja time.
storpajsarn P21 visst, men då får du väl se till att hon alltid har någon med sig som har koll på att hon har skydd om hon blir drogad? det är ju en helt annan sak än svartsjuka.
Misery_chick förstår inte varför jag inte skulle vara med, vi är i hop och gillar att gå ut tillsammans.
storpajsarn P21 ja vad vet jag, vissa par gillar att gå ut var för sig har jag hört, men då existerar ju inte "tänk-om-hon-blir-drogad-och-våldta gen-"-problemet för er?
Ledsen att behöva säga det, men man KAN aldrig lite helt på NÅGON! ALDRIG! Alla kommer tillslut att vända dig ryggen, eller förråda dig. Så antingen njuter du i blindo, lycklig eller så skyddar du dig mot sorg. Vill du leva monotont eller med upps och ners? Är uppsen värda nedsens, det är det som du behöver ta reda på...
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
jag har samma problem assååå... fett jobbigt!
JAOOOO P2 "Alla kommer tillslut att vända dig ryggen, eller förråda dig." bitter?
Jag har precis samma problem, käns igentligen sjukt att aldrig mer kunna fullt lita på någon.. men om man ger personen fullt förtroende och litar på den helt, känner man sig bara ännu mer blåst och dum när det händer att hon är otrogen... håller fullt med: JAOOOO P2
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Misery_chick nej precis. men att vara lite små svart sjuk och ha paranoida tankar om folk hör väl till att vara förbanat förälskad i den man är med. om jag inte trode någon ville ha henne vore jag korkad och knapast kär i henne. sen att jag inte beter mig skumt och jobbigt är en sak men små fula tankar har väl alla?
säger Misery ;) Nej men seriöst, har ingen kvar... jag är bitter och det är okej, för min bitterhet är bara ett resultat av min verklighet, och vet du vad? Du finns i min verklighet, försök fly om du kan.
JAOOOO P2 har inte påstått att det inte är okej att vara bitter, bara konstaterade att du verkade bitter. och när du säger att jag finns i din verklighet, syftar du på att vi lever i samma värld eller att vi känner varandra?
Samma värld... tyvär, du verkar fett trevlig! grattis
Hade en flickvän innan som va j*****t svartsjuk av sig... det var inte alls kul. Till en viss del var det kanske mitt eget fel, men det var ändån ganska överdrivet... Men jag tycker inte att du ska basera din svarsjuka på erfarenheter från tidigare förhållanden, din tjej ska väl inte lida p.g.a dina ex, eller? peace, love and pancakes
"Does it really exist?"
JAOOOO P2 bra, blev lite smått paranoid där för en stund. ^_^
jag har också jättesvårt för att lita på folk, särskilt min pojkvän. de e pissjobbigt, för jag VET att jag kan lita på honom, men jag har alltid den där känslan. antagligen för att man gått igenom saker förut, vilket resulterat i att man har dålig tillit till folk. svartsjuk är jag också.. haha fan. det suger!
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
superstarquality F19 att man reagerar baserat på tidigare erfarenheter är väl ändå enkel psykoligi, det är ju bara mänskligt, sätter du handen på en varm spisplatta så kommer du vara jävligt försiktig runt spisplattor efter det, det har inte ett skit att göra med att man behöver växa upp eller sett förmånga filmer.
superstarquality F19 och en jävla massa dåligheter kan hända på 16-23 år.
superstarquality F19 Jo, för blir man sviken vär man är 16-23 så gills ju inte det... psyy, som om t.ex. ett misshandlat barn skulle få typ men av det eller nått, du har rätt, det är skrattretande, hohoho!
flaaajjest F18 hur svartsjuk är du?
misery_chick; mest liksom, för mig själv, för egentligen har jag inget att vara svartsjuk över, han är så snäll så :) inte över någon specifik person utan mest över om han ska göra saker eller folk osm är med honom ofta.. äh haha ja kan inte förklara :)
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
äh, jag är trött på alla förnuftiga och coola människor som ska vara så himla smakfulla jämt. unge werther-revolution nu!
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Flaaaajjest i´m feelin ya, kan också känna sådär ibland
Hasch och Kokain - Bajensvin!
flaaajjest: Du behöver inte förklara... i alla fall inte för mig. Känner precis samma sak!
REC #26<br>Team EA-Racing
fan vad skönt det kändes och läsa det här, jag har kännt mig som fetaste psykopat bruden med helt fucked up kontrollbehov. men nu känns det ju lite bättre att få bekräftat att det finns flera människor som känner som mig :) säger dessama..kan inget annat än att hålla med,,,,känns mycket mycket bättre,,,,tack!
DETTAÄRMINSIGNATURDENÄRRIKIGTFETFAKTIST!
isabell & waaaH_5: Bara för att det finns flera mördare betyder det inte att det är rätt att mörda.
Jag låter min brud göra precis vad hon vill. Jag har bara ett krav på henne, och det är ärlighet. Är hon otrogen vill jag veta det,hon vet hur jag skulle reagera så förhoppningsvis blir det inga problem när/om hon är otrogen. Sen att hon inte ens vill att jag ska titta på tjejer det är hennes problem, jag behandlar folk som jag själv vill bli behandlad, det är en sådan kille hon har kärat ner sig i :D
skönt att jag inte har det problemet =) men jag har haft det med andra tjejer och en gång t.o.m. ringde hon mig stup full och råkade säga att hon hade satt på nån kille (dum 14is or what) sen försökte hon ta tillbaka det och sen erkände hon det. anyway, jag fattar det här, det handlar om att man inte vill bli lurad. man vill inte att sin tjej/kille ska vara ute och dansa och flirta med andra utan att man vet om det för om man visste om det så hade man ju gjort slut! förresten har du inte provat o gå ut tillsammans med henne? det gör jag och min tjej... om hon inte vill det då skulle jag vara MYCKET uppmärksam för då är det troligen så att hon vill ha kakan och äta på den samtidigt eller hur det är man säger. med andra ord dumpa henne isåfall
shimmy shimmy yo
Jag säger som Gynophosis P18. Jag behandlar andra som jag själv vill bli behandlad. men däremot skulle det kännas fett jobbigt att få reda på om hon varit otrogen för länge sen...vet inte riktigt hur jag skulle reagera på det....hmmmmm
Sitt inte och trolla!!
asså de finns tjejer som jag inte skulle lita på en sekund.. man vet vilka dom är när man ser dom.. var på en fest och träffa en snygg flicka, lustarna tog överhand och vi hångla och så, sen så säger hon: "jag har pojkvän fast de gör väl inget?" jag trodde hon skoja först, men tydligen inte.. jag blev typ förbannad och gick.. asså seriöst skulle blir satans förbannad om de var min brud som gjorde nått sånt... men skulle väl tippa på att de e större chans att hitta en kille som strular runt fast dom har stadigt.. men samma sak gäller dom, fattar inte hur polarna kan tillåta nått sånt om dom ser de.. jag skulle lacka direkt om en polare gjorde nå sånt mot sin flickvän... T|-|3 3|\|D peace