Damn, sömnbrist
Vad gör man egentligen när man tänker så mkt att man inte kan sova, och att du verkligen försöker kväva alla dessa tankar som måste komma upp nattetid men inget händer? Jag provade att äta sådana där hälsokost grejer för sömnproblem... och ok jag blev lite drogad kändes det som, (haha nää men huvudet blev väldigt tungt) men inte fan slutade jag att tänka på allt... Förra veckan hade jag tre kvällar då jag inte somnade alls, utan bara låg o vred på mig... jag har varit så här i flera månader nu... dammit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag brukar också ha såna perioder ibland... rätt jobbigt. inte världen mest originella tips men ibland funkar det att läsa lite innan man går och lägger sig :/
Urbanized Konfusion ute nu! http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
sov me teven på... så slipper du tänka så mycke o somna till tevens brus :)
fraodi - neefan femman e bättre brukar visa bra prog typ c.s.i o sånt :)
nej man kan ju inte somna till letterman, haha. Jag kör nog på musik, det har faktiskt funkat några ggr, men jag är lat ibland och orkar inte gå fram till stereon... ehm hah
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fraodi wohohoho, det kan bli roligt, fast jag har inte Norah Jones på cd tyvärr.... eller jo två låtar! hhmmm får sätta på repeat :)
fraodi - nej de e sant.. men man kan slockna till programmen efteråt :D hehe
men trean kan va ganska bra oxå.. men måste hinna somna innan baywatch annars får ja konstiga nervryck o måste byta kanal endå :P
fraodi - hahahaa.. naa de inte riktigt så de e ... i värsta fall får ja se på buffy.. hellre sover ja me teven på än av ! finns ju faktiskt fjärrkontroll :D
Mitt tricks är att vända riktingingen på hur man sover. Lägger sig så att fötterna finns där var huvudet fanns tidigare.... Va fan heter de nu... Feng shui juttu. Funkar på de sätte att man som ovan i sin säng tänker mest på det att de känns konstigt och på det sättet låter bli att tänka på större saker. Man liksom lurar en själv till mindre tankar :D
Söker kunder, mixning & mastring!
Fraodi ha, pojkvän som håller om en? senaste jag träffade vände sig om på direkten även om jag sa att jag inte kunde somna, trevligt. men sen så blev det inget mer av det heller... han behandlade mig inte precis snällt, äh annan historia Maucca Hmm, det där låter kul, jag är ju inne på allt som är asiatiskt också haha
har samma helvete.. men d funkar med att läsa nåt otroligt tråkigt, och då menar jag nåt du spyr på.. typ försöka förstå aktier eller (om du nu inte råkar intressera dig för sånt) liknande siffer-information.. och då ska dte vara rätt länge, runt 30-40 minuter. när man ligger där, vrider och vänder sig, känns d som om 2 minuter är en eveighet.. 40 minuter är verkligen en evighet, därför kommer du somna in..
jag är expert på den här biten... under min gymnasie-tid så sov jag antagligen i genomsnitt en 2 timmar per natt, cirkus... första veckorna vad det döden, sen började jag vänja mig. satt alltid uppe och pratade med mina vänner i japan, i telefon som på internet... gör det ännu, men lite mer begränsat :P nu kan det gå nätter utan att jag sover alls... brukar ta bilen och köra omkring, typ bara lyssna på musik och köra... terapi :) Corazonzita mitt tips till dig är att ha ett "schema", inte ett skriftligt utan mer... abstrakt schema i ditt huvud. sätt tider, gå upp lite tidigare så att du är trött på kvällen, läs böcker... om du tänker för mkt så sysselsätt dig så mkt som möjligt, var så social du bara kan bli... fast... then again, för mycket tankar i huvudet är svårt att få bort ...är i samma läge just nu :/ *not a happy camper*
daviden människor som oss får fysiska men i framtiden.. :(
fraodi ! äh ja har en snäll morsa som kommer o stänger av teven innan hon drar till jobbet.. men de e bra o vakna när teven e på... kan ja ligga o se på tv lite innan ja går upp :)
lyssna på bokaspers orkester... hm va heter den där låten.. hm. Men den finns på plattan "i centrum".. den e as skön att slagga till.. sen finns oxå.. fattaru "jordnära" . Tycker den e oså soft . Godnatt!
behöver ni funkis så bjinga bilen!
Super-Nerd well, who wants to live forever? ;)
Daviden hmm.. you got a point :)
gör nåt jobbigt.. cykla en mil!
vadå? jag dyster?
Har precis gjort ett sömnapnétest. Får svar imorgon.
brukar också ha sådär ibland. ta en promenad. ha tv/sterion på.
Kanske...?
Låt det va som det är.. har du tur blir du som mig. kan somna var som helst, när som helst och hur som helst nu för tiden. Sover gärna 14 timmar natten + att jag sover middag efter skolan :)
jafan. nu har jag de.. plugga tills nu. de va kris.. Kommer fan inte palla skolan ju. shit. ångesten växer. nån mer vaken?
behöver ni funkis så bjinga bilen!
Gaaaaaaah! jag börjar bli galen. Jag kan verkligen inte sova, det är som min kropp har bestämt sig för att jag inte ska få det. Jag låg vaken i ca 5 timmar... jag provade den där kinesiska tekniken någon berättade om, att vända position, alltså ha huvudet där fötterna var innan... jag hade på Norah Jones i säkert två timmar... Aaaah INGET. Me just wanna sleeeep. gah
Det här kommer en aning sent... tråden ha blivit gammal. Men jag har ännu ett tips. O hitta ingen annan bra topic:P Den här e lite mer komplicerad än fengshui saken... Till att börja med stäng all elektronik. Allt som har elektricitet. Dator; ADSL, mobil, ljuset... Sedan ligger man i sängen. Börjar tänka på sin vänstra stortå. Tänk på att din blir varm och börjar stråla värme. Sen flyttar man sig gradvist uppåt tills man når midjan. Sen är det högra stortåns tur. Och samma sak igen. Samma sak uppåt från midjan. Sedan händerna. En i åt gången, börja från lillfingret. Sedan från nacken uppåt. Nu borde man vara skönt bortdomnad och borde låta bli att tänka på något. Det här kräver en massa tålamod. D.v.s. man borde inte äta mycket socker o dricka kaffein innehållande drycker(så mycket osv.) Sedan måste omgivningen vara lugn och tyst. Det här e nån sorts yoga. Men i familjen kallar vi det får stortåtrickset :D
Söker kunder, mixning & mastring!
lyssna på radio eller nått annat där folk pratar brukar funka, då tänker man på va dom säger sen slocknar men förhoppningsvis
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Corazonzita: Det kan vara så att du inte är fysiskt/psykiskt trött när du lägger dig. Gör nått ansträngande under dagen, typ träna eller jogga/promenera, sen nått psykiskt ansträngande, som att lösa korsord eller nått liknande. På kvällen bör du undvika mat och koffein. Undvik oxå att göra nått som gör att du ligger och tänker på det, typ som att spela TV-spel precis innan du lägger dig. Fungerar inte det här så är det knas.
Redline!
Det problemet hade jag i ungefär 8 år.. lösningen blev sömntabletter. Provade Valerina Natt eller vad det heter men utan resultat så tillslut blev det till att gå till doktorn och få piller..och lugnande.. sen sov jag väldigt gott och nu käkar jag inte sömnpiller längre men har inga problem att somna alls. =)
www.nativeswedes.se
Jag har haft allvarliga sömnproblem. Gick runt som en zombie i flera månader eftersom att jag aldrig kunde sova. Vissa dagar kommer jag inte ens ihåg. Jag var i princip alltid trött förutom när jag skulle sluta ögonen och sova, då var det som jag fick någon energikick och min hjärna började gå på högvarv. För någon månad sedan så hoppade jag av skolan på grund av att jag ändå inte fick ut något av tiden där eftersom att jag inte fattade något. Några dagar efter avhoppet så sov jag som en nyfödd bebis och det gör jag fortfarande. Jag var väldigt stressad över det mesta och blev lämnad efter ett långt förhållande och gick ner mig ganska rejält. Men i och med avhoppet så försvann stressen eftersom att skolan tog hårt på mig och när jag började bearbeta min ångest över flicvännen så släppte allt. För mig funkade det med en större förändring av min vardag och det kanske funkar för dig också. Behöver ju inte vara så drastiskt utan att du kanske hittar en ny hobby eller nåt
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden." Cobra angående onani
wasted: känner igen det där.. hur trött jag än är så vaknar jag till så fort jag lägger huvet på kudden.. då vill jag helt plötsligt upp och springa maraton.. har haft sömnproblem de senaste 5-6 åren.. det blir svårare att sova när man börjar tänka på det och försöker tvinga sig själv till sömns.. Corazonzita : eftersom jag själv har grymt svårt att sova så vet jag inte ifall jag har några bra tipps.. men försök att inte röka, dricka läsk eller juice och dylikt innan du ska sova..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
_dita_: Var det där riktat till mej? isåfall.. ja jag sover, om än dåligt. jag ställer mej skeptisk till det där med piller.. naturlig sömn, annars får det vara.. telefonsexalternativet lät väl vettigast tror jag..
Filbunke P18 tyvärr så var _ditas_ inlägg där riktat till mig... muahaha. Och till alla andra tack, men grejen är den att jag i princip har provat allt man kan göra... men det tar ändå mig ca 4 timmar att somna oavsett när jag lägger mig. Jag är en sådan person som typ aldrig har hängiga eller trötta ögon... ni ska se mig nu, aaah jag ser så trött ut. Jag kan inte koncentrera mig på något, inte plugga. Jag är efter med en tenta i min kurs... Jag har också provat diverse hälsokost grejer, men de funkar inte... visst kroppen blir väl avdomnad, men hjärnan fortsätter. De senaste dagarna har jag sovit ok, men det är bara för att jag varit ute och gått o lagt mig typ 3-4, men även om jag sover ok ser jag ändå inte utvilad ut längre :/
jag tror enorm fysisk ansträngning får dig att somna direkt.. gå på spinning, kör skiten ur dig själv, kom hem och ät en liten macka.. släng dig i sängen
Super-Nerd: jag skulle säga att det är det sämsta man kan göra.. om du går ut och springer eller nåt och sen går hem och lägger dig så visst, då är kroppen utmattad, men hjärnan går ju för fan i högvarv.
Jag har samma sömnproblem, haatar det!!
Filbunke Alla fungerar olika my man. Det funkar underbart bra på mig, för efter ett hårt pass så har jag kört skiten ur mig fysiskt och mentalt - så när jag lägger mig, känns sinnet klart. Inget att tänka på = direkt sömn.
eeeh jag har fått några riktiga sömnpiller idag, ska kolla hur de funkar ikväll. Jag håller tummarna
corazonzita okej, hoppas de funkar - men gör det inte till en vana, det är inte alls bra :/ har du pratat med läkare lr psykolog? finns d andra utvägar?