I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

täppt i näsan

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-11-22 14:18

täppt i näsan

-suck- har vart förkyld länge nu, men har funderat på varför börjar näsan rinna och varför blir man täppt i näsan när man är förkyld?

hur kommer det sig att man alltid bara är täppt i ena borren i taget, trots att det skiftar från höger till vänster....

skum tanke bara

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2004-11-22 15:33
har också tänkt på att det oftast bara är ena borren som man e täppt i.. vette fan varför.. men de finns väl nån förklaring
Aldrig mer....

2004-11-22 15:40
Hur kan snoret forsa ur den näsborren som är täppt?
Det är en sak jag undrar på, och som irriterar mej _jävligt_ mkt när jag är förkyld.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-22 19:19
för att man andas bara med en näsborre i taget... eller ja mer me den ena iaf.. den andra får vänta o bli snorig sålänge.. sen så byter dom.. så får den andra bli snorig :P

2004-11-22 19:19
köp nässpray !

2004-11-22 20:07
de bästa när man är förkyld o täppt är att "massera" ansiktet..
alla små gångar inne i ansiktet som är fulla med snor o grejer tömms då o sen kan man andas igen=)
"-It´s 106 miles to Chicago. We´ve got a full tank of gas, half pack of cigarettes, it´s dark, and we´re wearing sunglasses.
- Hit it."

2004-11-23 09:18
stitch

hur "masserar" man ansiktet? var i ansiktet? de e ju ganska stort ändå..
vågar du köra på mig igen då fitta?

2004-11-23 10:01
man drar tjack när man är sjuk för att palla att gå ut/ hahaha

2004-11-23 12:46
lite mer info om hur man masserar ansiktet skulle vara skönt... har fan vart förkyld aslänge nu... ingas mediciner hjälper... har la dratt på mej hiv eller nåt....fan
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2004-11-23 14:12
why typ med fingertopparna..i detta fallet vid sidan av näsan o kinderna o så..o sen i pannan o runt överallt =) nåt som e skitbra när man har ont i huvet e att trycka där käkarna sitter ihop..de gör jätteont men man har massa spänningar o grejer som släpper då så då går huvudvärken över =)
"-It´s 106 miles to Chicago. We´ve got a full tank of gas, half pack of cigarettes, it´s dark, and we´re wearing sunglasses.
- Hit it."

2004-11-23 16:17
Om du är täppt i ena näsborren så ska du sätta in fingret i den näsborren du inte är täppt i och sen sätta sin den i den näsborren du är täppt i. Just lika magic.

2004-11-23 17:52
stitch: woohoo! jobbar du med kropps hälsovård eller massage?? kan ju helt mycket :D

men man mår faktiskt mycket bättre om man maserar ansiktet. jag brukar masera näsan och pannan.

sen täkte jag bidra med en låt som jag brukar sjunga när jag e täpp i näsan och sjuk. annars inte.

"tepp eh neesseen, jae jaeg eh tepp eh neeesseenn. ddeett reennerr sneerr och jaeg kkaann ennteee annddas. jae jaeg eh teep eh neessenn"

peys!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-23 18:10
Lalina
Hur går melodin? Är det en känd melodi?

2004-11-23 18:12
Känner igen mig här. Har varit förkyld i över ett år och fått köpa en jävla massa piller men ingen har gett mig det enkla och billiga tipset att massera sig själv :)
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak

"You´ll never walk alone" Liverpool FC

2004-11-24 20:10
Lalina F17 haha ooo ja självklart!! nee sånglärarn i skolan som kommer med heta tips till mig bara =)
- Hit it."

2004-11-24 20:16
mantis: ahhaha I wish! nej, jag var så jävla uttråkad en dag då jag var förkyld så jag hittade på den låten. sen sjunger ajg när jag sitter på toa eller städar också men det behöver vi inte gå in på hahaha...

stitch: woooeew, jag borde kanske också börja ta sångkurser :p jag kanske får en matintresserad sånglärare, då kanske hon ger mig massa mattups hoho ;) yeah!