I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mer accepterat med bisexuella tjejer..

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-11-23 13:37

Mer accepterat med bisexuella tjejer..

Med anledning av Manel s inlägg om hur man kan se på någon som är gay, började jag fundera över det där med att det oftast är mer accepterat att tjejer är bisexuella än att killar är det. Och varför tjejer mer öppet går ut med det än vad killar gör. För det borde ju vara relativt lika många killar som tjejer, som egentligen är bisexuella fast inte vågar erkänna, handlar det om att våga eller inte våga berätta?

2004-11-23 13:46
bisexuella tjejer är tjejer som är med killar och tjejer
bisexuella killar är killar som är med killar och tjejer

på så sätt är dom lika, men det skiljer sig här:

tjejer som är med varandra kan endast utföra oral sex
killar som är med varandra kan utföra anal sex och oral sex

eftersom många inte anser att oral sex är sex äns så kanske det har med saken å göra. jag har massa andra åsikter om detta men kan fan inte skriva ner det utan att det blir omöjligt att förstå vad jag menar. :) jag har försökt, men det gick inte.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2004-11-23 14:25
den återstående frågan är ju fortfarande varför killar skäms mer över sin bisexuella läggning än tjejer gör.. ?

2004-11-23 14:27
conspicuous
nej, det tycker jag inte frågan är. för svaret på det e ju denna trådens topic. men frågan däremot är varför det är mer accepterat, precis som denna tråden handlar om :)
Rhetoric

2004-11-23 14:37
gatudiktare
du skojar eller? om man har sex så e det ju oftast inte så att det är fler folk i rummet...
Rhetoric

2004-11-23 14:40
Därför att mannen är norm. Och mannen finner att kvinnor är gott och därför är två kvinnor dubbet så gott. Mannen njuta av att tillfredställa kvinnor, mannnen njuta också av att se kvinna tillfredställa kvinna. Dessutom, mannen tänka att två kvinnor som älska med varandra säkert skulle vilja älska med mannen. Mannen vill ICKE älska med två andra män...

För övrigt; citat hämtat från skrattnet:

"Mäns och kvinnors definitioner
LESBISK adj.
Kvinnlig: Är den kvinna som älskar andra kvinnor.
Manlig: En kvinna som har sex med andra kvinnor så att män kan titta på och bli upphetsade.
"

Tack för ordet
"Som att bo ihop med en väldigt liten alkoholist" // Jonny Depp om att leva med sin son