I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-11-23 21:26

Bulimi...

I helgen fick jag reda på att min bästa kompis (Som jag känt sen jag var 2 år) Hade bulimi. Hon behöver inte stoppa fingrarna i halsen eller nått, hon kan bara inte hålla kvar det. Hon har ingen anledning heller. Hon är ganska smal och vad jag vet så blir/blev (Vet inte riktigt än) glad när hon gick upp i vikt, så det kan ju inte vara det.
Jag vet inte vad jag ska göra för att få henne att iaf försöka ha kvar maten, Eller vad man nu ska säga... Någon med "egna erfarenheter" som kan hjälpa mig? vill verkligen inte att det ska hända henne något=S.

so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine

2004-11-23 23:04
Tror tyvärr inte att du kan göra så mycket annat än att vara stöd och ge råd och så.. Vet av erfarenhet att det är väldigt svårt att förändra andra.. Så somsagt var där för henne hela tiden och försök hjälpa henne att styrka sitt självförtroende.. De enda råd jag kan ge men någon här med mer erfarenhet av just ätstörningar kan säkert ge bättre råd..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-23 23:09
överlämna rådgivandet åt professionella... men var ihärdigt där och stöd henne hela tiden...

2004-11-24 20:05
Jo jag stödjer henne så mycket jag kan och jag tänker fortsätta med det.
Jo dom har oftast erfaranheter hur dom själv kände och sånt liksom. Tack i för hand för tips.

2004-11-24 22:24
visa överdrivet att du finns där för henne. förvandlas gärna till lite av en stalker. hon mår säkert dåligt, och känner sig oupskattad, märker inte att folk bryr sig fast dom gör det osv.

sen så behöver hon professionell hjälp, absolut.

2004-11-24 22:36
Poetic Jo vi har sagt att hon måste prata med nån men hon värgar så vi får ta det i enga händer liksom. Jo det ska jag göra så mycket jag kan och sp mycket jag orkar!
Tackar alla!

2004-11-24 22:47
Låter inte som hon har bulimi utan som att hon är magsjuk// en som haft bulimi i 10 år.

2004-11-24 23:03

ehrrr. alltså folk är ju jädrans bra på att dölja sånt.

Admin

2004-11-25 00:05
Jag tror inte hon var det minsta glad över att gå upp det minsta i vikt, oavsett vad hon sa eller säger om det. Hon är sjuk, men döljer det väl. Hon manipulerar lätt och intalar alla att det allt är bra när hon blir irriterad. Det du kan göra är att inte ge dig eller säga "ok, det är din kropp så sköt dig själv då". Hon vill inte vara sjuk, men hon vill däremot bli smal(-are). Därför ljuger hon.

Min teori iaf.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-11-25 11:42
_babyphat
Nej jag tror faktist inte att hon är det.
Evelution(/b
Jo det kan ju vara så också, men hon sa det för ganska längsen så man vet ju aldrig:(:S