Om att ta kontakt med folk
Såhär: Jag har aldrig varit särkilt social, men inte heller lidit av det. Jag har inget behov av ytliga relationer eller av att känna många människor... Men nu när jag flyttat dit jag knappt känner någon, mina underbara vänner som ändå alltid funnits där träffar jag nu väldigt sällan, börjar jag för första gången tycka att det här är ett problem... Och att det är rätt pinsamt också. Jag trodde att det skulle vara skönt att inte träffa någon (förutom min pojkvän), för man blir bara ledsen av folk... Känner mig ofta utanför och annorlunda även i goda vänners sällskap. Har tänkt att jag i framtiden skulle vilja jobba hemifrån och aldrig träffa någon. Men jag börjar känna att jag blir helt knäpp av att sitta ensam hela dagarna (jag är arbetslös). Jag saknar skolan och alla idioter som gick där... Hela tiden har jag tänkt att det kommer bli bättre i vår, när jag ska plugga och kommer att träffa en massa människor där. Men jag märker ju att när jag väl träffar nya människor här så tar jag inga initiativ eller lyckas få någon att hänga med... Så varför skulle allt bli enklare då? Det är som en massa inre mekanismer som sätts igång automatiskt och skyddar en från att inte göra bort sig, vara för påflugen etc... Vad jag ville diskutera var väl kanske... Varför är jag såhär knäpp?
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::| |:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|
knäpp är du väl inte heller? känner igen mig själv.. jag har inte så många kompisar. men jag har rätt många bekanta.. var arbetslös i två månader. tyckte det var mest skönt.. nu jobbar jag igen iof och får träffa massa idioter och konstiga människor hela tiden.. jag känner till att jag kan vara något socialt skygg av mig och är ofta rätt blyg. men jag har försökt att ändra det här för jag har insett att blir det för överdrivet kommer jag inte våga fråga efter vägen någonstans eller liknande grejer.. :/ nu försöker jag vara med social och personligen tycker jag att jag har gjort framsteg.. prata med dina kompisars kompisar osv. och försök bli vän med dem typ.. annars kan du ju se till att lära känna folk när du börjar skolan, och när du känner dem hyffsat bra så kan du prata med deras kompisar och bli kompis med dem..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
När jag var yngre (13~16) var jag jättesocial. Kunde smida hur mycket som helst - nykter likaså. Sprang fram och pratade med flickor på stan och allting var helt great. Sedan orsakade en mängd olika faktorer en psykisk 'skruvning' i min hjärna, idag är jag tillbakadragen, inrullad i mig själv med skruvade tankar om allt och alla, om vad alla tänker, osv. Vågar knappt säga att knyst till vardags. Om helgerna har jag börjat fly detta i £tanolens dystra värld ni vet pubar flickafjorton-housepartys osv. Det luktar dock bark, saknar den goda tiden..
Oj va alla bara gillar att prata me dig själva. hihihi... People never really pay attention, they just wait for their turn to speak... Så koolt att vara människa. Eller inte.
Dubbelmoral? I love it!
alecko P19 haahaha skönaste kommentaren i år
Tack alla... vilken tur att whoa finns så att vi vet att vi inte är ensamma. ;-) Det borde finnas som en öppen förskola fast för antisociala ungdomar... vi är minst lika isolerade som nyblivna mammor! :) Eller som AA... vi skulle kunna träffas och gå ut och alla måste prata med någon under kvällen ;-) DaMastah> Det är nog sant att det bara blir värre och värre... Och då kan det ju verkligen bli ett handikapp. Om man tänker på det kanske det blir lättare att motivera sig till att snacka med folk... Vizious> Usch det låter hemskt att vara ensam i ett annat land... Det är sant att det är skönt att vara med folk även om det är ytligt... det är synd att min pojkvän är som jag, han har inte heller en massa vänner som jag kan ta över ;-) Gewan> Ajdå... Men du kan ju inte ge upp... psykiska skruvningar brukar ju att åtgärda, även om det är jobbigt... eller? dogmaI> Man är liksom inte van att snacka med främlingar... Jag vet inte hur man gör... Haha... Fast det är ju bra om du inte lider av det. Men man måste nog hitta någon slags balans... Så att man inte blir helt isolerad. DJ-Pablo> Mm ögonkontakt är nog en bra grej för att man inte ska verka helt konstig... Tror jag är dålig på det också. Ska försöka tänka så... Folk är inte så farliga som man tror... så varför är det så svårt?
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::| |:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|
zoulfly Precis vad jag menar.. Och det där med en "social AA-grupp" för ungdomar låter apbra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Spejaren > Mm när det blir så illa att man blir så begränsad att man inte kan planera något är det ju ännu värre... där är jag lyckligtvis inte just nu men jag vet vad du menar. ibland kan jag gå ut i skogen och höra fåglarna och känna att jag skulle vilja vara en fågel, det verkar så mycket enklare och de känns lättare att identifiera sig med än andra människor... Känner igen det som Virre sa också, att folk tror att man inte gillar andra människor fast man bara... inte är intresserad, och vet att de inte är intresserade av en själv. När jag är på fester där jag inte känner nån får jag jätteångest... just att vara i ett rum där alla pratar medan man själv är ensam... det känns som att alla stirrar o tycker att man är helt weird... DaMastah > Vi får dra igång nåt ;-)
hmm.. knepigt problem.. Det bästa sättet att ta kontakt med folk är att "behöva" prata med dem.. Alltså, att finna en ursäkt, typ att fråga vad klockan är eller nånting.. Det läre vara bra öppning iaf, för då tror folk inte att man är dum i huvet eller nåt.. sen kan man väl fortsätta därifrån. Men jag vet inte..
grejen är den att ta kontakt brukar funka, men att sedan behålla den...det är skit jobbitg....
zoulfly Ooja.. hur? :D
Vizious F18 Men jag har rätt. Sluta ifråga sätt mig.
Dubbelmoral? I love it!
Vizious F18 Jag stavade fel: ifrågasätt ska det vara, haha Men nej, du tycker ju konstigt. Eftersom jag har rätt. Eller hur?
Dubbelmoral? I love it!
Jag håller med Vizious så det är två mot en ;-) Omen> Sant... men det har inte jag något problem med... det är just det där... "ska vi ta en fika eller nåt?". Och om man väl har tagit en fika... "ska vi bli kompisar?" haha... fan hur gör man? =D Iofs, när man pluggar träffar man iaf personerna ofta... så det kanske blir lättare... ska fråga alla vad klockan är :)
Da_Mastah > Jadu... en korpenförening? ;-)
man blir osocial av hasch :-|
hej, jag är en kille på tjugofem vårar. jag är snäll och trevilg. vill ni vara mina kompisar? puzzizar och kramizzar!
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...
zoulfly Hahaha.. jadu.. nått i den stilen kanske skulle fungera.. man får väl ta o ringa korpen och fråga om det går för sig.. :P Fast är inte korpen mer åt idrottshållet?
Sant... men vi kanske kan ha någon täckverksamhet... Vi säger att vi träffas för att spela boule :) Lil_David >du får så gärna vara med oss!
Vizious och zoulfly Men jag har assåååå en massa kompisar som håller med mig och de står alltid bakom mig när jag skriver det här. Så snacka inte! ;)
Dubbelmoral? I love it!
zoulfly Perfekt! Fast jag tror vi behöver en jourtelefon eller nått också, för folk med akut behov av att vara sociala..
exakt sådär känner jag mig nu. tänkte att allt skulle fixa sig nu när jag efter sommaren skulle börja läsa på högskolan..bah man lär känna folk..blabla..men typ. humpf. d har gått några månader nu o jag har inte tagit tag i det. =/
Det finns läkemedel mot social fobi.
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."
DaMastah > Sant... Jourhavande kompis finns ju redan som namn tyvärr... det får bli Jourhavande Eremit =D spirit> Usch... så det hjälper inte att träffa folk på skolan? :( Jag tycker alltid det känns som att man måste börja snacka med folk första gången man träffar dem också... sen om det gått ett tag skulle det verka så skumt om man helt plötsligt började snacka... Salvadåren> Har svårt att föreställa mig att det skulle hjälpa... Ett läkemedel kan knappast sätta orden i munnen på en... Fast jag vet inte.
Jag har svårt att behålla kontakter.. Vet inte vad det beror på. Juste nu gör jag typ inget förutom att sitta hemma och glo eller supa. Känns jättegivande =/ Alla kontaker har typ blåst bort
Jag har ingen forumsignatur.
zoulfly F19 Det hjälper. Jag har en polare som lider av social fobi (vilket nästan kan klassas som en svensk folksjukdom), men han klarar sig utmärkt i sociala sammanhang tack vare detta läkemedel. Ett råd: ta kontakt med någon och få den enkla behandling som krävs.
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."
börjar man i en ny klass..så har man ju självklart en riktigt chans...gäller o ta tag i det o verkligen tvinga sig själv när man väl börjar i den där nya klassen..för sen senare..så blir d riktigt segt. typ nu känns d sådär. äsh vad fan. =/ . jag var fan socialare när jag gick på gymnasiet..men nu träffar jag ju knappt folk.förut gjorde man d dagligen..så blir som att jag glömt bort hur man är social o inte kommer in i d igen.typ humpf knasigt d kan bli. ..känns som att man förlorar så mycket på att vara associal...
Salvadåren> Ok... jag vet inte... Vet du vad läkemedlet heter? Känns som att man borde klara sig ur det ändå. Egentligen vill jag inte tycka att det är något fel på mig... Jag vill inte tycka att alla måste vara sociala för att funka i samhället... Men det verkar ju vara så... Äh jag vet inte. Fast det är klart, det vore skönt om man kunde ta något typ inför julen, inför fester och sånt... Men knapra varje dag vill jag nog inte. MurmelMan > Ring någon! Eller skicka ett sms... Man måste jobba för att behålla sina vänner ibland... Särskilt om man inte längra har något sammanhang som binder ihop en, typ skola eller något. Fast ibland hjälper det ju inte att försöka, man glider ifrån varandra ändå... Och det är tråkigt :( spirit > Precis, det är som att man glömmer hur man ska göra...
Vizious Faktum är att jag gick och sov då. :) Men, men. Visst är det jobbigt när någon är så förblindad som jag är? =)
Dubbelmoral? I love it!