I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bor du verkligen hemifrån??

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-12-04 11:34

Bor du verkligen hemifrån??

I min klass så bor ca: 75% hemifrån, men de e fan ingen som betalar sin egen hyra?! jag hajjar de inte? den dagen morsan skulle stå för min hyra, de e fan när jag får ärva henne efter hennes död!?

asså jag har jobbat och haft en fast anställning (deltid 75%) sedan jag var 16 år... jag menar de e inte speciellt tungt att jobba och plugga samtidigt... och de e fan inte svårt att få jobb heller... iaf inte i min stad.. (bara man vill liksom)

jag hörde någon i klassen säga "men jag bor ju hemifrån" då började jag tänka... är de verkligen att bo hemifrån?

enligt min mening har man flyttat hemifrån när man har en egen inkomst, och inte lever på nån annan...

vad tycker ni?

MVH Rino

(ni behöver inte rätta eventuellta stavfel osv.)

2004-12-04 11:43
HipHop26070 ja iom med att du går grundskola så är du inte över 15 år och du FÅR inte jobbar.. om du nu inte jobbar svart... så de e ju helt förståligt..

men de finns alltid jobb liksom... Städjobb, Jobb på nån mack osv osv...

2004-12-04 12:18
rino: jag har sökt typ 50 jobb o får inte ens svar. det är inte så himla lätt o få jobb. kanske om man kännner mkt folk, men jag flyttafde hemifrån, flyttade 40 mil.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-04 12:22
men att flytta hemifrån är enligt mig att man skaffar egen lya och inte bor hos sina päron. även om man pröjsar hyra osv hemma bor man ju fortfarande hemma...

själv har jag funderat på om jag just nu räknas som bodensare eller stockholmare då jag gör lumpen i boden men bor i stockholm, jag bor ju ändå 5 dagar i boden/vecka och enbart 2 i stockholm, ibland färre.

nån som vet om jag numera är norrlänning eller stockholmare? =)
No danger on the roof!

2004-12-04 12:26
Hobe_one haha stakars jävel jag känner med dig fast jag bor i boden 7 dar i veckan! ;) haha

Princess_S jag förstår ju om man kanske pluggar på annan ort men jag menar att när dom bor i samma stad..

2004-12-04 12:30
rino P18
haha då är det ju mer synd om dig hahaha vart i boden bor du?
No danger on the roof!

2004-12-04 13:04
Hobe_one jag bor på på Fagernäs... men jag jobbar brevid I19.. :P

2004-12-04 13:18
men vad ska man säga då? att man bor hemma? för det gör man ju inte heller?

och så undrar jag i vilken stad du bor i som det är så hiiiimla lätt att få jobb i? jag har sökt som en galning och får alltid jävla telefonjobb som är helt ovärda och som man tjänar noll på..
baeng

2004-12-04 14:54
jag plyggar itne. jag flyttade hemifrån för o bo med min pojkvön. men ja bor hos hans föräldrar, o pröjsar lite hyra till dom. är det hemifrån lr vad klallas det då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-04 15:06
Princess bra fråga :S men du pröjsar ju iaf..

2004-12-04 15:48
smith jag tror du träffa mitt i prick! de var de jag ville komma fram till i mina vimsiga försök under tidigare inlägg..

2004-12-04 15:50
men samtidigt så om man bor i en lägenhet som din mamma äger och din mamma betalar så bor du ju hos din mamma! lr?

(Tror jag fick till de nu) :P