"För unga tjejer"/"För unga killar"
Sökte på google på frasen: "För unga tjejer" -> 3110 träffar "För unga killar" -> 469 träffar För tjejerna fanns det jourer, tips, vägledning.. osv osv. Första man hittar hos killar är sidan Kukbruk. Är det så att det daltas alldeles för mycket med unga tjejer idag?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ljudas, absolut! Titta bara på Sossarnas sattsning som heter "Flicka" det finns inget motsvarande som heter "Pojke" ens. Flickorna har mer stöd än oss!
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.
SiggeSixten. Om det nu är så varför ger alla krogar stöd till 18 åriga flickor samtidigt som de har 20 år för killar? =P Inte fan undra på att killarna dreglar, ;D
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.
SiggeSixten: Inte fan våldtar och slår JAG dem. Om du gör det så borde du söka hjälp.
"Rätten att driva med något är mycket viktigare för ett samhälle än rätten att inte bli förlöjligad, eftersom det första är frihet och det senare förtryck." (Rowan Atkinson)
Tjejer behöver mer hjälp kanske, vi boys e independant:P
jag har fan aldrig snackat med en ung tjej som ärligt sagt att hon var lycklig. så jag tror inte det daltas för mycket.
nick P16 jag har aldrig snackat med nån kille som har sagt att han är lycklig!
---------------------------> ---------------------------> --------------------------->
Faktum är att det gjords många försök runt om i landet att starta upp kill- el. mansjourer, liknande de projekt som finns för flickor/kvinnor. Men det går inte att rekryterar killar/män som är villiga att ställa upp gratis ett par gånger i veckan och sitta och svara i telefon etc. Så ni har så att säga er själva att skylla litegrann. Anledning till att det finns så mycket jourer och stödgrupper för kvinnor är för att det finns ett stort antal kvinnor som är beredda att jobba ideellt. PS. Därmed inte sagt att sådana projekt nödvändigtvis måste vara helt könsseparerade, men jag antar att det inom sånna här verksamheter underlättar.
What it is, it is and what it ain't, it ain't
OneTrick F23 "Så ni har så att säga er själva att skylla litegrann." Det är skitsnack.. Killar behöver hjälp.. och det är fan inte vårat fel om ingen vill hjälpa oss eller hur.? det måste vara seriöst folk som kan starta upp något sådant.. och man måste starta någonting som får fram i samhället att det är okej för kille att vilja ha hjälp.. för i dagens samhälle så ses man som kille som svag om man behöver hjälp.. Och Både tjejer och Killar är skyldiga till att spä på den fördommen.. Tjejer e nog kanske tillochmed värre än killar på den saken..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lynguistic P19 Eh okej, jag borde kanske använda smileys lite mer. Jag menar inte seriöst att ni har er själva att skylla, som någon form av anklagelse. Vad jag menar är att det har gjorts många försök från "seriöst folk" att starta upp mansjourer och liknande hjälpverksamhet riktad enbart till killar, men de har tvingats lägga ner eftersom det inte finns några andra killar som är villiga att hjälpa till ideellt. Om du inte fattar vad jag menar nu får du läsa igen.
LeyDeyJ: Kan också ha att göra med att många 18-åringar inte lärt sig hantera sprit på ett schysst sätt och ballar ur. Det gäller ju förvisso både tjejer och killar, men äh.. jag bara spånar.. Det där går bort helt och hållet. Däremot att äldre pojkar dreglar och köper drinkar åt yngre flickor, stämmer helt och hållet. Förmodar jag. Tragiskt nog får det krogarna att bestämma åldrarna. Det är långt ifrån rättvist.
1 av 5 tjejer i Sverige blir våldtagna någon gång i sitt liv. ni kan ju tänka er att bara leva med det faktumet.
http://static.aos.se/images/Vimmel/sthlm/rd0jx15vjz9whw5.jpg Patrik Montana, 21, Södermalm, Adam Alliansen, 21, Bromma & Joakim Karlsson, 19, Södermalm minglar runt på Viper Room.
Mysan, vad baserar du de fakta på? Jag talar inte emot dig men jag är bara nyfiken för 1/5 del av Sveriges kvinnliga befolkning känns som mycket. Det bör motsvara ungefär 900 000 människor.
Mysan: omkring 2000 våldtäkter anmäls varje år i sverige. Enligt amerikanska siffror är mörkertalet runt 2/3 så man kan upskatta att den reella siffran ligger på 6000. Varje år föds 90000 barn i sverige. om en femtedel av dessa skulle våldtas skulle det behövas 18000 våldtäkter om året i stället för 6000. Med reservation för felräkningar tror jag således att dina siffror är orimliga.
"Rätten att driva med något är mycket viktigare för ett samhälle än rätten att inte bli förlöjligad, eftersom det första är frihet och det senare förtryck." (Rowan Atkinson)
Jag tror inte problemet är att det daltas för mycket med småtjejerna, utan för luite med småkillarna. Och mansjurer har vi i alra högsta grad, i alla fall i min stad.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Hehe, min reservation för felräkningar behövdes således. Sorry att jag inte tänkte på det. my bad. Sen kan man ioförsig diskutera riktigheten i att gör statistik på mörkertal. En anan faktor kan också vara att många av dessa två tusen våldtäkten antagligen anmäls av samma människor. Om en kille våldtar sin tjer vid två separata tillfällen borde det väl bli två olika våldtäktsanmälningar. Inte att jag vill föringa våldtäktsproblemet, det är säkert fruktansvärt att bli utsatt för, men jag frågar mig ändå om den enorma rädslan som finns är befogad. Jag får tex ofta följa mina tjejkompisar hem och sedan gå hem själv på kvällar och helger när det egentligen är jag som löper störst risk att utsättas för ett våldsbrott.
trampadol P19 Rädslan är befogad om än missriktad då det överhängade antalet våldtäkter inte är av överfallstypen utförda av en främmande man.
OneTrick: Jag men det är det jag menar. En av fyra våldtäkter sker utomhus. Av dem är säkert ännu färre av okända män. Om konsekvensen skulle råda skulle mina vänner hellre gå hem ensamma än med mig. En kille de känner (därför potentiell våldtäktsman). Nu håller ju inte det eftersom man självklart litar på sina vänner, pojkvän etc. Men rädslan finns där och förstör jävligt mycket, en ganska obefogad rädsla i det sammanhang den yttrar sig, nämligen för att vara ensam utomhus.
trampadol P19 Ah okej :-). Word och allt sånt då.
Mysan F0 5 av 5 killar får fett me spö flera gånger i sitt liv. jag anser dock att våldtäkt ligger mycket högre på "skalan" men grejen är ändå densamma. man pratar om att kvinnor ska känna sig trygga när de går ut. faktum är att det är killarna som åker på stryk jämt, men de snackas inte om våran säkerhet. sen angående mansjourer så tror jag inte de behövs i lika stor utsträckning som kvinnojourer. men klart de borde finnas
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
OneTrick F23 jo jag fattar vad du menar.. men det lät väldigt ´konstigt när du sa att män fick skylla oss själva.. men det är ju så att om någon mansjour skulle öppna skulle inte speciellt många gå till den just för att man som man inte ska vara "känslig" osv.. O just nu finns det nog ingen som försöker stoppa alla fördommar som finns mot män.. tex så är det helt fel att säga att en kvinna ska stå i köket och laga mat för en man som en kvinna skall göra.. däremot e det inte många som bryr sig om man säger att en kille ska ta hand om sin fru och om sina barn..
Håller med Lynguistic att det finns otroligt många som är fördomsfulla emot män och det är väldigt få som säger något om det. Stora delar av den nyfeminism som finns idag är väldigt fördomsfull emot män. Jag har en tjej polare som gått från en härlig tjej till att bära feminist tröjja och ha otroligt konstiga fördommar emot män, hon drar alla över ett snöre. Nyfeminismen är inte vad den bör vara idag.
psyjunta Jag är kille och har aldrig fått spö.. så 5/5 är överdrivet.. Sen att man har råkat på nått rånförsök är en annan sak.. :/
Steenhoff: Riktigt så enkelt är det bevisat att ibland vara. Vad egentligen är det du syftar på i min mening? Uttryck dig lite mer detaljerat för jag skulle vilja fortsätta diskutera.