matte
Varför är det sån skräck för matte? Jag har haft ångest med min matte sedan 2:an.. nu går jag i nian å kämpar med den.. Jag kunde sitta å gråta när jag hade matte boken framme, dock inte nu längre, men de känns fortfarande tungt att ta fram matte boken.. Varför är det så här? någon mer med matte psyksikiska problem? Varför just matte?
behöver ni funkis så bjinga bilen!
men hörrö. du är INTE ensam. och jag går i 2an på gymnasiet med matte B-boken framför mig varje tisdag och torsdag. hade ig i matte a men jobbade upp det och det går inte lika dåligt i matte b, lyckligtvist, men det är ångest varje gång jag vet att jag måste räkna. det är sjukt, löser vg och ibland mvg-tal på en gång utan miniräknare men vanliga G-tal har jag så himla svårt för oftast. det är också ganska skumt.
för att matte kan få en att känna sig som en komplett idiot då och då, kanske? fast jag har just börjat tycka matte är kul. jag har alltid varit riktigt dålig på matte, varit rädd att få frågor på lektionerna och inte kunna svara, och så vidare. det spelade liksom ingen roll hur mycket jag pluggade för det gick inte in. men nu gör det det.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
snorty : någonstans där är jag också nu. börjar förstå lite och börjar inse att det finns något logiskt tänkande med det hela : ) haha. de förbannade G-talen bara :(
kände så förut också..hatar fortfarande matta å är rädd för att svara men det böjar gå bra å jag får ju schyssta betyg, värre är det med fysik då får jag verkligen ångest....sitter med matte C varje måndag, onsdag å torsdag...lite lagom kul sådär..va tvungen att ta A och B i ettan det var inte kul, då kände man sig som en idiot
Matte är en ondcirkel, när man inte kan grejjorna är det jobbigt och man får ångest. Dock när du kan sakerna du håller på med och förstår uträkningarna så kommer du tycka det är roligare. Så är det iaf för mig =)
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.
phatie F17 stå ut! jag har hört många säga att det blir bättre när man blir lite äldre.
Det har gjorts undersökningar på folk som skriver matteprov, och många uppvisar precis samma symtom som människor med tex seriös spindelfobi. Mattefobi är inte helt ovanligt, man får väl försöka träna bort det precis som man får göra med andra fobier... I <3 Matte :D
jag kommer få IG i matte B.... hade mvg i matte fram till nian typ.. prov på fredag.... ig så d skriker om det, jag har gett upp... så kan det vara..
Lugn!
Jag har ångest som fan. Jag fattar absolut ingenting och försökte läsa matte B i tvåan på en termin men slutade och fick IG eftersom jag fick IG på första provet och hamnade efter hela tiden. Nu läser jag det igen, den här gången på ett år men nu funderar jag på att hoppa av igen för det är så svårt. har alltid haft svårt med matten. Det finns inga krav för mig att läsa matten eftersom jag går media, men nu undrar jag. Är det jätteviktigt att ha sen? Jag kan ju alltid läsa upp det sen på komvux. Någon med erfarenheter om det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har alltid hatat matte..Nu sitter jag o läser matte B 8 timmar om dagen VARJE dag. Det ni..
RealZone F17 det beror på vad du vill göra sen. kommer du inte behöva matte b, men vet med dig att du kommer få ett dåligt betyg i det, kan det ju paja för dig istället. men det är ju inte så lätt att veta vad man kommer vilja göra om ett par år nu.
jaa, jag är en av dom som tycker det är konstigt att folk i allmänhet ska ha så svårt för matte.. allt är ju ren och skär logik, i alla fall på de låga nivåer där det inte har hunnit bli särskilt abstrakt.. Kanske är det för att matte framställs som något tråkigt och att man sällan får vara särskilt kreativ? Eller för att man inte ser hur det man räknar på hänger ihop med "verkligheten"? Det är ju egentligen ett ganska lågt tempo på gymnasiet, och det är inte särskilt många termer eller regler man behöver lära sig för att klara sig... så var ligger själva svårigheten tycker ni? Att se sambanden? Att förstå vad som frågas efter i uppgiften? Hade gärna varit mattelärare på typ högstadiet/gymnasiet ett tag bara för att se hur folk tänker.. =)
mensvärk är livets krydda.
snorty sant, det är det som jag börjar bli rädd för, framtiden. jag fyller 18 på tisdag och har ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv, men jag tror att det löser sig. Jag kommer nog ångra mig flera gånger innan jag bestämt mig för att göra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
för mej e matematiken det bästa som finns, jag har under åren funnit att det finns en sanning i matematiken som är så perfekt att jag tycker den bevisar existensen för en högre makt.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
shunare Wow, menar du något specifikt? Lust att dela med dig? :D
jag hatar verkligen matte.först tror man att man har fattat hela grejen o då kommer ett sånt där omöjligt jävla tal som får en till en blåst idiot igen.fan!! skulle ha tentat upp matte b i fredags men jag fick inte in skiten i huvet när jag plugga så nu blir de i vår istället..jag SKA plugga bättre då!
"-It´s 106 miles to Chicago. We´ve got a full tank of gas, half pack of cigarettes, it´s dark, and we´re wearing sunglasses. - Hit it."
Jag har alltid hatat matte, det finns fan inget som kan ge mig sån ångest som när jag måste sitta och försöka lösa en massa skit jag inte förstår...det är så skönt att slippa det där nu, känns verkligen som att en stor sten har lyfts från mina axlar;) Men grejen med "matteskräck" är väl att det är, som johanman säger logik, och alla har ju inte samma förutsättningar att tänka i de banorna...det är väl bevisat att sånt är "medfött" har jag för mig.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX