I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-12-10 18:08

humhumhum!

växer ögon?
och är dvärgar dvärgar eller bara extremt korta människor?

jag tar tillbaka allt jag skrev

2004-12-10 20:14
Varför dansar man med kläder på när ögonen svajjar i nattens himmel ?
http://www.homage.nu/

2004-12-10 23:40
vafan?
Vadå dvärgar eller extremt korta människor?

Jag trodde benämningen på en dvärg va att dem va rätt korta.

Vipo, du. Dig ska jag inte ens säga nått om, du kan ju lalla runt i din lilla drömvärld och tro att människor föds med fullvuxna skallar.

För att svara din fråga för att hålla mig på rätt spår.
Jo ögon växer.

2004-12-11 00:28
tBoy - "benämningen" - du menar definitionen? barn är väl extremt korta människor, är de dvärgar? hur kort måste man vara för att vara dvärg?

dvärg är inte definitionen på extremt korta människor, du har fel.

2004-12-11 00:33
"och är dvärgar dvärgar eller bara extremt korta människor?"
->
dvärgar har skelettmissbildningar/deformationer om jag inte har helt fel. det finns knappt inte dvärgar med proportioneliga kroppar till 100% eftersom det, som tidigare påpekats i tråden, är som så att man föds med ett stort huvud. den som vet bättre är välkommen att korrigera mina ev. faktafel.

sen för övrigt kan jag tala om att om jag inte har helt fel igen så är öron den enda kroppsdelen som aldrig slutar växa under ens livstid?

2004-12-11 00:53
en dvärg är en benämning på en kort person.
Det finns inga långa dvärgar.
En dvärg, föds med ett genetiskt fel som inte tillåter dem att växa mer än en viss längd. Som typ en 9-10åring.
Dock så är dem som Priyan säger normalbyggda för deras längd, i skillnad mot vissa sjukdomar där ryggraden slutat växa eller kanske benen.

2004-12-11 13:03
vafan. klart som i helvete att skallin växer
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-11 13:52
FowtyBlaze: varför är det så klart? tycker bebisar ser ut att ha jävligt stora huvuden för sina kroppar. De kanske växer men inte i samma takt som resten av kroppen.
hejhej

2004-12-11 14:06
Hyvni
Men det är klart huvet växer, ser du någon gå omkring med ett jävla bebishuvud elr? hehe
Coolin' in the scene like a horse in a stable

2004-12-11 14:14
Kan ni få på er samma mössor och kepsar ni hade när ni var små? nej just det!
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-12-11 14:16
Jag kan gå nu och jämföra mitt huvud eller mitt systers huvud med min systerson och vi kommer få fram att det hat vuxit i jämförelse med hut det såg ut när han föddes och hur det ser ut idag. Tror det skulle vara extremt svårt att pumpa ut ett vuxet huvud genom kussimurran.

Däremot har jag hört/läst/sett att ögeonen är lika stora hela livet, att dom inte växer, men nu har jag tyvärr ingen fakta för det.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2004-12-11 14:17
YoL
Bra där, sätt dom på plats
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2004-12-11 14:30
Nej, ögon krymper.
Nej, det finns inga dvärgar.. Korta människor är bara påhittat.

2004-12-11 14:44
bra yol. där saru det. IN YA FACE FUKKAZ
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-11 15:06
Om man som fullvuxen inte sträcker sig längre upp mot skyn än 150 cm så är man klassificerad som dvärg har jag för mig.
Då har man rätt till statligt bidrag tror jag.
www.nativeswedes.se

2004-12-11 15:25
haha statligt bidrag? varför får man det? det är ju billigare med barnkläder =D
hejhej

2004-12-11 15:33
Klart att skallen växer. Bara på det första halvåret växer huvudet flera centimeter och följer (förhoppningsvis) en utritad kurva hos Barnavårdscentralen. Precis som hela kroppens längd och vikt.

Hur länge ögon växer vet jag inte, det är väl bara näsan och öronen som fortsätter att växa och bli större och större hela livet ut?

2004-12-11 15:47
Nej, ögon växer inte.

2004-12-11 15:47
Och dvärgar är dvärgar, inte extremt korta människor.

2004-12-11 17:28
b-b-b-boy:
man behöver inte ha för stora eller för små ögon, däremot så är det ofta ojämt. tex ovalt.

tBoy:

det var väl iofs inte riktigt vad jag sa, men never mind.

2004-12-11 17:59
jag såg på nåt tv program en gång, om en tjej som var dvärg, hon opererade sina armar o ben till normal längd och såg ut som en "vanligt" växt flicka efter..

tror det bara är benen o armarna som är för korta på dem, och växtfel i ryggraden som nån sa också.. fats jag ar ingen koll..

2004-12-13 13:45
ögon växer inte.
dvärgar har en genförändring som gör dem korta och nåt annat... thats it.
låt det börja...

2004-12-13 17:10
dessutom så växer ju dvärgar med andra propottioner än vanligt folk. Jag känner en tjej som är jävligt kort (så kort att stataen kan bygga om hennes hem gratis för att få lägre diskbänk osv.) men som inte är dvärgväxt, så hon ser bara jävligt kort ut. så känner ajg en kvinna som är dvärg och där är det ju ingen tvekan om att hon är dvärg.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2004-12-13 23:46
wow, allt det här känns så menigsfullt. precis som jag!
Opti<-