I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Självmord vanligare hos kvinnor med silikonbröst"

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-12-15 14:19

"Självmord vanligare hos kvinnor med silikonbröst"

www.aftonbladet.se

"Det finns inga bevis för att bröstimplantatet i sig ökar riskerna för självmord, säger doktor Joseph K McLaughlin, som ledde studien."

Varför känns det som att de koncentrerar sig på symtomen istället för problemet?

Min lilla hypotes är att en del av de kvinnor som skaffar implantat gör det med hopp om att livet ska bli bättre (d.v.s. är i den kategorin som skulle vara i större behov av en terapeut istället för en kirurg) och när de sedan märker att livet inte blev så mycket bättre fortsätter sin nedåtgående spiral.

Nej, ta det inte som att jag säger att alla med implantat är deprimerade och saknar självkänsla, det jag säger är att det nog finns en viss överrepresentation av personer med låg självkänsla i kategorin plastikopererade.

10-4, over...

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2004-12-15 14:22
du har säkert rätt. tror inte direkt att man BLIR deprimerad och självmordsbenägen för att man plötsligt har "snyggare" bröst..

Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2004-12-15 14:32

men vem bryr sig
BANG!

2004-12-15 16:01
maj-barn får tydligen lättare MS, för att en studie med typ 1000 pers var mest födda i maj... sånna slutsatser är så löjliga....
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2004-12-15 16:01
eh surprise? det har ingenting med själva bröstimplatet att göra utan orsaken till varför de skaffade det. för de är olyckliga och missnöjda och tror att lite fejkbröst ska liva upp tillvaron och göra dem lyckliga. naiva lättlurade människor helt enkelt... trist att det ska vara såhär dock..
baeng

2004-12-15 16:02
förövrigt har du rätt i din hypotes, tror jag. vilket är det vanligaste tillvägagångssättet när det gäller självmord?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2004-12-15 16:07
Tyvärr ser det nog ut så (som flera nämnt) att många är deprimerade och mår dåligt över/med sig själv och tror att deras tillvaro ska bli bättre med ett par nya bröst (eller annan plastikkirurgi). När man sedan märker att livet i det långa loppet inte blev annorlund så tror jag att man "tappar hoppet" och till slut så orkar man inte längre i tron om att "inget kan göra så jag mår bättre igen..."

Tragiskt men tyvärr är det nog en verklighet för många kvinnor med bröstimplantat..

Mabande
Håller med, det är sjukt att de bara skriver om själva faktumet att kvinnorna tar självmord men ingenting om varför många mår så dåligt som de gör och vad man kan göra för att göra det bättre osv...
REC #26<br>Team EA-Racing

2004-12-15 16:56
Gust P19

haha jag e född då... kul grej... ville bara nämna de... vet att ingen bryr sig... fan... döda mig
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2004-12-15 17:49
y'all wrong. saken e den att självklart tar media ställning o inte många (mer eller mindre) seriösa tidningar, TV-program, etc. vill ha med nån som säger "jag fick tillbaks min livslust efter jag skaffat silikonbröst". ingen vill höra sånt. därför tar dom ju alltid med tjejer som fått problem med inläggen, både fysiskt o psykiskt. jag snackar inte om undersökningar utan om den generella uppfattningen här om att tjejer mått sämre efter de skaffat silikonbröst. d e inte sant. tvärtom får faktiskt majoriteten som skaffar silikonbröst bättre självförtroende o därmed mer livsglädje. komemr inte ihåg var jag läste d men så e d faktiskt.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2004-12-15 17:49
^^ d va svar till bl.a. LayDeeOmega F20
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2004-12-15 19:12
OBS! Kolla vem som har skrivit artiklen Fredrik Virtanen
det förklarar allt
---------------------------------------- --- ------------
Detta behöver inte vara sant (men mest troligt)

2004-12-15 19:13
tahoma:

Okej, det kan hända att du har rätt... men fortfarande så kan man ju inte förneka att onekligen mår många människor dåligt med sig själva och skaffar implantat. Därför så borde det vara rätt troligt att många inte mår bättre efter ingreppet eftersom det hos många sitter i andra saker än att ha stora/snygga bröst...
REC #26<br>Team EA-Racing

2004-12-15 19:17
den där, eller något liknande, var uppe som löpsedel för någon sommar sedan. försökte lugna ner en jobbarkompis till mig som har silikonbröst, att det antagligen inte var det faktum att man hade implantat i kroppen som gjorde en självmordsbenägen ...
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-12-15 19:30
ibland undrar man hur vissa studier kan få statligt stöd. kan lova att det leks upp väldigt stora summor skattepengar bakom vita rockar.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-12-16 11:44
Jag blir fan deprimerad av alla stackars brudar som tror att de ska lyckas/bli någonting av att skaffa silikontuttar. Tyvärr är detta en åskådning som späs på av Extreme makover, the swan, etc...
Jag tror att du (Mabande P27 ) har rätt i att de tar livet av sig när de inser att livet faktiskt inte förändras av plast...
"Som att bo ihop med en väldigt liten alkoholist" // Jonny Depp om att leva med sin son

2004-12-16 12:07
bröstoperationer är inte alltid skönhetsoperationer. dessutom kan det ju faktiskt öka självförtroendet hos vissa tjejer. eftersom vi har det mediaklimat vi faktiskt har finns det ju tjejer som faller för det här o antingen bantar ner sig till anorexi eller gör något så drastiskt som operationer o impantat. ibland går det fel o ibland går det rätt...

den där artikeln kunde lika gärna hetat "deprimerade människor begår oftare självmord!"
ä
ä

2004-12-16 12:58
jag tror det är en slump.

2004-12-17 19:59
Känns som att 6-12-5-23 mest försökte vara lustig...

princess - Jag tror jag förstår varför det blivit rabalder i dina tidigare trådar om du går då hårt enligt linjen att alla som opererar brösten är psykiskt labila...
I fall de har varit tvugna att operera bort brösten p.g.a. cancer eller skada så är det väl inte så mycket självbild som att försöka återfå en kropp som stämmer överens med självbilden?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2004-12-18 13:04
Jag tror man kan se en skillnad på dom som operarar sig pga. ett fysiskt problem och dom som gör det pga. ett psykiskt problem. Min teori är att andelen som opererar sig för att "få bättre självkänsla" är störst. Därmed inte sagt att personer som omfattas denna grupp kan må bättre av en operation. Ett par nya bröst kanske kan vara början på något nytt och i förlängningen leda till att det "psykiska problemet" försvinner. Jag tror det är väldigt svårt att göra undersökningar inom det här området utan att bli generaliserande och gå miste om många viktiga faktorer eftersom det i grund och botten handlar om människor och psykologi.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-18 13:06
Den här tråden skull lätt platsa i vardagsfilosofi. Mabande! *blink blink*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.