I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-12-15 16:04

att leva

Idag är jag glad.
Jag gick och log hela vägen från tåget till skolan i morse.
Det kändes bra. Förutom skolan och ett mindre familjeproblem så känns livet faktiskt helt ok. Jag trivs rätt bra ändå.
Jag har tänkt lite på konsten att leva. Hur man gör.
Även om jag har mina drömmar och mål i livet så är det i grund och botten lycka jag strävar efter. Och visst, jag tänker lätt ofta att bara jag visar mig ha talang för att kunna utöva det yrket när jag blir äldre, och bara jag klarar det och det så blir jag lycklig. Men egentligen så tror jag att det ahndlar mest om en själv.
Allt bygger på att älska sig själv.
Det räcker inte med att acceptera sig själv, man måste verkligen älska. Däremot så ska man acceptera att man har sina personliga brister, samtidigt som man försöker göra något åt dem. Man har bara sig själv, och det går inte att sticka eller köpa sig ur det hela. jag måste dras med mig hela livet. Och om man inte älskar den man är så blir det garanterat jobbigt.
Efter att man har nån form av kontroll över sig själv och verkligen känner att man är den man vill vara, då funkar i princip allt.
2: Man måste tänka för att överleva, men man måste känna
för att leva ! Egentligen så vill jag hellre leva än överleva, men jag gör som alla andra och tänker på imorgon..

Låter en smula klyschigt, men jag ville bara skriva av mig lite tankar jag hade..

2004-12-15 16:24
Hur älskar man sig själv? Och måste man verkligen det??
Straight outta Hägersten!!

2004-12-15 17:16
Jag vet inte hur man lär sig att älska sig själv..
Det kan nog vara ganska så individuellt, även om jag tror att det är viktigt att lära känna sig själv, att tillbringa tid med BARA sigsjälv. om man ständigt är med andra människor så blir det nog svårare. man behöver få vara ifred med sitt jag i jaget.
och ja..Jag tror starkt på att man måste älska sig själv för att bli fullständigt lycklig.

2004-12-15 19:20
Svårt när jag får ångest av att vara för mig själv... Känns mycket bättre när man e med folk hela tiden.

2004-12-15 19:20
katt

Hur gjorde du för att börja älska dig själv då?

2004-12-15 20:21
katt_
Jag fattar precis vad du menar.

2004-12-15 20:56
katt_

det du säger är så sant att jag blir rörd. jag håller med dig så himla mycket... tänker likadant...
"Girls got balls.They´re just a little higher up, that´s all."- Joan Jett

2004-12-16 20:37
mantis och b-girl_Anonymous

då måste det ju finnas någon logik i mina tankar iallafall =)

SabelOne

jag vet inte om jag kan säga att jag älskar mig själv. ibland tror jag att jag gör det. Men inte fullt ut..
fast jag börjar tro att jag är på god väg, faktiskt.

jag tror att det är viktigt att känna sig stolt och glad när man får bekräftat sina goda sidor, och på så sätt utveckla och framhäva dessa mer. Ju mer man fokuserar på allt det dåliga man ser i sig (I did), ju sämre blir det. Fokusera på det som är bra istället och försök att vara så som du vill, så som du känner att du vill vara som person. Jag TÄNKER väldigt mycket. Alltså, väldigt väldigt mycket. Grubblar. Jag tänkte riktigt mycket på dåliga
saker i mitt liv och i min person eller misstag som jag gjort för längesedan. Jag tänkte att det bästa var att ta itu med saker, inte lägga dem åt sidan. men faktum är att jag har ändrat mig lite där. Ångrar man dumma saker man sagt/gjort så ska man bara skita i dem sen, om man vet at man inte kommer att göra dem gen. ibland är det dåligt att tänka för mycket.
Överdriv allt som är bra och le så mycket du kan. Man blir gladare då.
Fokusera på det som är bra så glömmer du bort att göra dåliga saker =) Och ta livet lite lättsamt.. Tänk varje morgon att det här är en ny start, en ny blrjan på ditt nta liv. Det funkar för mig. Då kan man liksom gå vidare och inte haka upp sig vid gamla saker. man får mer energi och vilja att inte sabba det för sig. Så tror jag.

2004-12-17 13:28
Älska andra först, sen får man kärlek tillbaka som räcker åt en själv också!
Music is my boyfriend!

2004-12-17 20:11
orgasm

neje, tvärtom man måste älska sig själv innan andra verkligen kan tycka om en, klart man ska vara snäll mot andra samtidigt, men man måste vara trygg i sig själv. vem vill umgås med nån som är negativ, klagar över sig själv, är velig, och har för dåligt självförtroende för att ta tag i saker o ting... ?

"Girls got balls.They´re just a little higher up, that´s all."- Joan Jett

2004-12-17 20:23
Det var ju inte riktigt så jag menade, älskar man sig själv först har man ju antagligen bra förtroende för sig själv?

Har man inte det, synd! :)
Music is my boyfriend!

2004-12-17 20:24
Haha oj gud i himlen vad jag skrev fel i det första inlägget!
Music is my boyfriend!

2004-12-18 00:04
Ahh, efter en ännu en bortkastad fredag så mår jag iaf lite bätttre efter att ha läst ditt inlägg katten :P
!LÅS INTE DEN HÄR TRÅDEN!

2004-12-19 21:41
Lama

Nu gjorde du mig glad =)

2004-12-20 13:09
Overthink jag har exakt samma problem...värre än jobbigt..:( om du kommer på ett sätt att lösa det så säg till mig :P
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...