I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

skrämmande tanke

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-12-16 14:47

skrämmande tanke

asså våran generation, är världens framtid, vi är de framtida värdsledarna.... hur tror ni världen kommer se ut?

kommer den bli bättre sämre? mer/ mindre krig?

förstår ni va ja menar?

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2004-12-16 14:49
det kan väl bara bli bättre.. jag hoppas alla iaf att alla dör.. typ armageddon

en apocalypse
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2004-12-16 14:50
världen kommer gå under tror jag! vet bara inte när..
kul att de körs

2004-12-16 14:53
tror också på jordens undergång, men vet inte hur den komme gå under men tippar på att vi (människan) kommer orsaka det själva inom sinom tid.
Och jadu hur det ser ut när vår generation bestämmer har jag ingen aning om då folk som blir äldre oftast blir trångsyntare och får svårare att ändra uppfattning samt att de inte vill ha något nytt utan att allt ska vara som det varit.
We can live today, but we are not promised tomorrow
We can pass away, say goodbye to yesterday.

2004-12-16 15:43
det kommer säkert bli fler konflikter. fler inomstatliga.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-12-17 09:46
bor du i gbg lr? annars är det lika dant här...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2004-12-17 09:52
Våld i Sverige är inte lika brutalt som det är i till exempel USA. Sverige känns som ett mycket tryggare land. Men det är det kanske egentligen inte, det händer kanske saker som vi inte vet om.
Människan har länge försökt lösa problem med våld men det är sen länge bevisat att det är en metod som inte fungerar.
I brist på bra argument tar man till fysiska medel. Den som är fysiskt starkast vinner, oavsett bra argument eller inte.

Könsord, kränkande kommentarer, öknamn osv. är verbal mobbning. Man trycker ner någon genom ord. Förekommer oftast bland barn men även bland de vuxna. Det är vanligast bland flickor och kvinnor att verbal mobbning pågår, då i form av ”skitsnack” och utfrysning. Språket bland killarna är oftast grövre.

Sparkar, slag och annan fysisk förnedring förekommer skrämmande mycket i vårat land. Då främst bland killarna. Killar har ofta en mer fysisk jargong.
Det har blivit mer verbal mobbning på senare tid än förr i tiden då man kunde slåss om saken och sen var det ur världen.

innan har våld använts av personer som då uppmärksammats

Man har tagit till våld för att få makt.

Till exempel Adolf Hitler använde våld för att skapa den värld han önskade leva i.

George använde våld för att skapa fred, vilket gav motsatt effekt.

Usama Bin Laden använde våld för att visa sin åsikt om USA.

Våld kommer bli människans sätt att synas i framtiden. Det kommer också bli mer brutalt och vi kommer sluta förvånas över grova våldsbrott såsom mord, våldtäkt och dylikt. Vapen kommer bli till och med mer lättillgängligt för unga människor än vad det är i nuläget.
Det kommer inte finnas tillräckliga resurser för att klara av våldssituationen.
Diverse val av ledande personer kommer att grundas på förfrågan av motverkan av våldet.

jag hoppas vi skippar våldet. men tror inte det kommer bli så

2004-12-17 13:44
Det har blivit mer verbal mobbning på senare tid än förr i tiden då man kunde slåss om saken och sen var det ur världen.

Våld kommer bli människans sätt att synas i framtiden. Det kommer också bli mer brutalt och vi kommer sluta förvånas över grova våldsbrott såsom mord, våldtäkt och dylikt.

etc.

Personligen tror jag att kränkningar, våld, mord och våldtäkter var mycket vanligare "förr i tiden", om man ser ur ett längre än säg 10 år bakåt. Att vi idag hör talas om fler är möjligt men det beror i så fall, enligt mig, uteslutande på att vi har tillgång till mer information. Jag förvånas inte i dagsläget när jag hör talas om grova våldsbrott, däremot kan jag bli bestört. Det kommer folk alltid att bli. Jag att framförallt antalet våldtäkter och mord i Sverige minskat drastiskt, sett per capita, de senaste 100 åren. Jag kräver nu att ni behandlar mina teorier med samma respekt som jag behandlar era och inte utgår från att ni själva har rätt förrens ni kan presentera några belägg för era (jag har bara citerat en person här men tankegången känns igen) påståeenden.

Resurser tror jag att vi kommer ha mer av eftersom vi är i ett ständigt tillstånd av tillväxt och utökar ständigt det värde vi får ut ur en given resurs.

2004-12-18 12:49
jorden kommer INTE gå under, kommer inte hända.

inte förrän solen kommer så pass nära iaf

menmen, det är ju svårt att ta sig ur ett tänkande när man har vuxit upp med det, vi har vuxit upp med krig och svält och orättvisor och det är väl så gott som omöjligt att ändra på synen på livet, vi kommer alltid föröka ta efter andra som vi tycker gör bra saker.... om det är en riktigt bra person som t ex tar över FN så kommer det ändå skita sig, så mycket makt, så mycket ansvar och så mycket pengar. det kan man inte lära sig själv, man kan inte alltid lära sig av sina misstag t ex det håller inte i dagens samhälle, vi kommer att föröka göra om bra saker och ta efter andra såå det kommer inte ske mycket, männsiakn är waay för begränsad för att kunna ändra ett tänkesätt som har följt med sedan barnsben

det man borde göra är att para ihop några superfamiljer, dom skulle få göra sin grej i nån generation så att en liten unge med RIKTIGT bra gener hoppar ut, ge ungen en uppfostran utan kontakt om omvärlden, lär han/hon att bli en bra människa helt enkel, lär om ansvar, vad som är viktigt och sedan smyg in lite information om omvärlden, ge ungen en perfekt uppfostran och sedan sätt den att styra världen. kanske skulle gå, eller inte.