I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vinterdepression

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-12-19 20:54

Vinterdepression

Har funderat lite, den senaste tiden har varit jävligt jobbig, tog slut med flickan som tagit/tar mycket på krafterna osv och bara allmänt jobbigt år typ.

Men när man frågar runt så har de också det lite jobbigt för tillfället, många som är trötta och slöa och så här. Någon som känner likadant, känns som att det är Vinterns fel på något sätt, jämt och ständigt mörkt ute och så här, nån som också har känt av det här lite?

http://www.homage.nu/

2004-12-19 20:58
livet är inte perfekt helt enkelt.
men det är inhenting och lipa över
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-19 21:10
ehrgeiz:

håll käften.

Maniack:

att ljuset påverkar humöret är iofs inget kontroversiellt, många som blir nere av mörker...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-12-19 21:11
Refused P24

tack, ja asså vet inte den tanken bara slog mig
är du inne i nån form av deprission också? har mina perioder ibland

2004-12-19 21:13
Vill bara poängtera att det är skilnad mellan att vara deppig och vara i en deprission.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2004-12-19 21:15
Redlabel

okej, hur mår du då min käre broder?

2004-12-19 22:07
Vinter depressioner beror på att tallkottkörteln producerar stora mängder melatonin, som påverkar hjärnans "vakenhet".. Se till att få så mycket ljus som möjligt under vintertid så blir man mera pigg samt träna :) , Tallkottkörteln producerar enbart (större mängder) melatonin i mörker
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!

2004-12-19 22:38
"... Och tråden var förstörd" :D

2004-12-19 23:36
livet är för kort för att vara deppig, alla (nästan) blir dumpade nån gång, mörkt är det varenda vinter. kallt är det varenda vinder. men,, man kan ju åka snowboard, sova lättare på dagarna när det är mörkt. nyårsafton. duntäcken. mysiga mössor. (tjejer kan ju vara galet snygga i mörror,, tror bestämmt att jag är lite av en mössfetichist)
det finns säkert flera grejer att ta upp :)
mest en kul grej...? (känns barre bus)

2004-12-20 18:30
Vinterdepression ..^^..såg ett prog o de för nån dag sen... de va tydligen många som hade de... dom *botades* typ genom att få sitta inne i HELVITA salar me stolar å bord å allt.. å allting va vitt...man satt där inne me sin vita morronrock å läste n vit tidning osv^^..=).. hehe enligt dom så funkade de iaf:P!....

rätt knasit att de kan bli så e lite deppi ja me under vintern=/!!
!! :)

2004-12-20 18:48
Laurielisse
vad störigt du skriver.

menar du ljusterapi?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-20 19:01
"som klassas som "depression" i andras ögon är i min mening enbart ett sundhetstecken." det märks ju att den personen som sa det inte har mått dåligt av någon allvarlig depression...

Sen att man blir nere varje vinter för att det är mörkt har ju inte mycket med depression att göra.. utan handlar ju om hur pigg kroppen är osv..

2004-12-20 22:29
det är STOR skillnad på att vara deppig och ha en depression.

...det är klart man känner sig trött o deppig på vintern...solen syns ju knappt.men det e bara o göra det bästa av situationen då..
sola solarium!det gör jag o jag får alltid lite extra energi av det...annars om man inte vill bli brun så kan man ju gå till det där ljuscafét vid hornstull.

2004-12-21 00:09
Nikanor
jo jag förstår vad du menar.. men om dom är missbrukare så är det en helt annan sak.. jag menar.. om man säger att en missbrukare klassas som deprimerad.. då kan man klassa anorektiker till deprimerade också.. Då ska man inte klassas som deprimerad..
depression är väl i dom fallen ett symtom av sjukdomen.. inte själva sjukdomen..

2004-12-21 15:05
Istället för att sola solarium, var ute och åk skidor och ta vara på den lilla stund solen är framme!

2004-12-21 17:49
NewDay : När det gäller vinterdepressioner så har det inget att göra med att man "upplever mörkret negativt" på det sättet,Kroppen behöver ett naturligt ljus,vilket det ofta inte fins under vinterhalvåret,vilket påverkar hjärnan till det sämre.Och kan resultera i en så kallad vinterdeppression. Jag har dock lite svårt för dom här begreppen,och sensationstidningarnas hype över den här företelsen,och deras smarta tips.

De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Manager

2004-12-21 20:08
Är det bara jag som föredrar mörker framför ljus?

Det där lät lite dumt, men jag sitter hellre hemma med lampan släckt än att ha den tänd....och jag gillar vintern mer än sommaren just för att det är mörkt ute....dock är kylan inte så rolig längre som den var förut när jag vägde lite mer, men det är smällar man får ta.
Redline!

2004-12-25 03:36
mm fan vinter e skit... har vart rådepp senaste veckorna!
men men .. de e bara o bita ihop o gå vidare :/

2005-01-06 00:28
Har läst Psykologi A och B, Vinterdepprission är väldigt vanlig,försök bara hålla i gång med allt som vanligt,blir bättre när våren kommer ska du se.
DISCLAIMER:The above statement is made by Dee,thus nothing in it can be trusted!Dee is in no way responsible for his own or others posts in this forum.Dee is mental, and can´t be held responsible.

2005-01-06 01:09
pher_ P22

ja, jag trivs bättre i ljuset, eller varfall när det inte är mörkt hela dagarna! thx

2005-01-06 01:51
Inga problem
DISCLAIMER:The above statement is made by Dee,thus nothing in it can be trusted!Dee is in no way responsible for his own or others posts in this forum.Dee is mental, and can´t be held responsible.