I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kärringar och gubbar

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-12-22 15:12

kärringar och gubbar

varför blir så många så sura när dom blir gammla?
nån stans på vägen surar dom till och tycker att alla och allt är förjävligt.
kanske för att dom inser hur mycket som är fel och behövs ändra på i världen och att deras liv snart är slut så att de inte hinner med nåt?
eller för att de haft ett förjävligt liv, eller bara blir små och i hop skrynklade och inte kan räta på sig,
behöver makt?
behöver kärlek?

när jag bli gammal och ennu kortare ska jag bli den grymaste krut-tanten
och vara lika snäll som min mormor

2004-12-22 16:04
Min farmor beskrev det rätt bra idag faktiskt.

"När man känner sig så gammal att man slutat vara nyfiken på livet, blir man sur och gnällig. Därför har jag nu köpt mig en dator, det är en hel vetenskap runt omkring dem och jag kommer vara en snäll tant minst tjugo år till. Kan du komma och visa mig hur man startar den?"

De är helt enkelt för gamla för att känna sig glada.

2004-12-22 16:27
hmm ja kanske har nyfikenheten helt enkelt försvunnit och livet käns rätt pissigt och menigslöst, men att då gå runt att små gnata på folk runt om kring, varför?
en god känsla av makt?
ett tids fördriv?
ett alt istället för att spöa upp alla som inte stanat kvar i det förra tiden, det mycket trevligare tiden?

för vad ofta man får höra att det var Så mycket bättre för, att ungarna var väl uppfostrade sat tyst och tog i mot smällar eller log och alltid neg.
kanske var det så, att ungdomarna har blivit mer jobbiga nu att det var fett mycket bättre förr
men det e vi som har makten i våra händer.
och som du, som var 23 år o tycker att det var sjysstare när du var barn.
du har fortfarande tid att få saker som du vill , så låt skapar kraften flöda!

kanske var det inte bättre förr utan kärringarna och gubbarna bara hade kraften att leva och göra nåt vettigt?

hjärtat blir varmt av att höra om farmorn som köpte sig en data.

2004-12-22 16:33
om man känner sig så värdelös som min farmor påstod många äldre gör, så tror jag man blir gnällig och gnatig... tror vi får storma alla ålderdomshem och ge dem lite livsglädje.
Att bli gammal är nog rätt ångestladdat i sig också, behöva oroa sig för pension, och hur det blir med äldrevård om de inte klarar sig själva... det är nog lite knepigt det där.

Graffare

2004-12-25 10:46
jag skulle också vara sur om jag såg ut som ett russin
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-12-25 18:35
tycker faktiskt att kärringar brukar vara fan så mycket surare än gubbar.. gamla gubbar är oftast glada slackers..
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2004-12-27 21:36
Men asså man kan väl inte direkt hävda att gamla kärringar och gubbar är sura? Dom är väl inte sura för att dom inte är som alla ungdomar eller yngre människor. Dom ser väl helt enkelt livet ur ett annat perspektiv.... Sen kanske vi ungdomar inte alltid är så speciellt trevliga mot gamla hela tiden heller genom att råna och hota dom. Om man var trevlig osv mot gamla så tror jag nog att dom inte skulle uppfattas som sura.....??
I Feel High!!