I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan man bli bättre hela tiden

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-12-23 22:38

Kan man bli bättre hela tiden

Tanken slog mig för någon vecka sen.
Kommer man nån gång till ett stadie då man inte kan lära sig mer, utan liksom är bäst på det eller kan man bli bättre hela tiden? Jag menar dom du är verkligen är jätte bra och aldrig har sett någon bättre, inte ens att nån kan mäta sig med det, kan man fortsätta utvecklas eller liksom stannar man där?
Jag tycker att det borde någon gång komma till ett stadie då man verkligen inte kan lära sig mer än vad man kan, eller äre bara jag som är sjuk?

so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine

2004-12-23 23:54
mambaa. du menar typ kan man verkligen springa fortare än de forttaste man kan?

jävligt smart tankegång..

ja tror att man kan de men inte mycket mer. inte mer än vsd fysiken tillåter osv

men man kan gå låångt övr avd man tror e möjligt. typ att med ögonbindel kunna lösa tre (färgkuber du vet klossar som har färgade rutor i oordning) utan att få se dem.
den mannen som gjorde det har ju säkert övat till sig.

vad tror du själv?
Femme fatale

2004-12-24 00:03
Amar
Jag vet inte vad jag tror liksom, men det är väll typ att det kommer ett stadie, men ändå inte:S jag vet verkligen inte, för det verkar omöjligt att jämt kunna bli bättre om man verkligen är BÄST och sen kunna utvecklas hela tiden, det låter konstigt men shit jag vet verkligen inte det känns så himla svårt.

2004-12-24 00:14
mambaa.. haha låter som den där snubben, har glömt bort vad filmen heter, som får samma jävla slutresultat i sprinterlopp hur han än kör.

på hundradelen ahha kefft som fan
Femme fatale

2004-12-24 01:10
Emelpee
Borde det inte komma ett stadie då man är perfekt på det då? eller kommer det inget sånt?
Amar
Haha okej:D

2004-12-24 01:44
Mambaa du är ju perfekt
Är man Socialdemokrat tycker man det är häftigt att betala skatt
Admin

2004-12-24 02:02
Huruvida man kommer till ett perfektionsstadie är osäkert. Jag tror inte man kan nå perfektionsstadiet. Däremot har man en övre gräns. Den är säkert jääääättelångt borta. Längre än man kan föreställa sig. Därför känns det som att vi inte har några gränser. Vi lär oss nytt hela tiden. Det som är nytt för oss blir basic för våra barn. Har alltid varit så. Vi har en gränst för vad vi kan lära oss och förstå. En övre gräns. Det kanske är vad man kan kalla individuell perfektion. Så bra du kan bli inom det området.

Men samtidigt finns det saker som vi kanske aldrig kommer kunna lära oss. Exempelvis hur 4D ser ut. Vi kan inte se den fjärde dimensionen. Vi kan tänka oss tre dimensioner rent visuellt, men inte mer. Däremot kan vi räkna i fler än tre dimensioner. Men där har vi en övre gräns för vad vi kan se, trots att fler dimensioner bevisligen finns.

Hoppas nattsluddret är tydligt nog.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-12-24 23:32
intefanvetjag
Där ljög du nog lite, men du vet vad jag tycker om dig redan;)
Evelution
Joo isf men ändå även hur långt bort det är så måste det väll ändå finnas en gräns eller äre oändligt långt bort

2004-12-24 23:40
Rent teoretiskt tror jag inte, men praktiskt så vet jag att man alltid kan bli bättre, vi kommer förhoppningsvis aldrig att bli fullkomliga på något.
Coolin' in the scene like a horse in a stable

2004-12-25 01:03
Vad gäller löpning så har jag läst att vissa forskare har kollat på det och kommit fram till att gränsen snart är nådd.. Tror de räknat på hur ofta och med hur mycket nya världsrekord sätts..
Självklart finns det en gräns för hur bra man kan bli rent fysiskt men med inlärning är det ju lite krångligare förmodligen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.