I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

en galen kväll på krogen

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-12-26 00:28

en galen kväll på krogen

Jag va på personal fest med mitt jobb.. och jag får i mig lite dricka eller ganska mycket... men jag uppträder inte våldsamt eller nåt är sansad å så...

jag och min kompis sitter vid ett bord inne på krogen och så kommer en vakt och säger du ska ut... sen släpar dom ut mig utan att jag vet varför... jag hamnar utan för... och min kompis blir lite små sur och vi börjar argumentera med vakterna (visa bla mitt leg och säger att jag kommer från personalfesten) vilket man antagligen inte bör göra, så dom tar mig och bryter upp mina armar och ställer mig mot väggen med handfängsel... (min kompis släpper den dumma komentaren "bara för att ni är misslyckade inom poliskåren så behöver ni ju inte taut ilskan på oss") sen får jag stå där i typ 30 min å då kommer de en polisbil och hämtar mig.... jag sätts i polisbilen och sen snackar jag vett me polisen lite så dom kör mig till bussstationen... när jag släpps av så inser jag att vakten behöll mitt leg....

så jag går tillbaks frågar efter mitt leg och jag hinner säga typ" har ni mitt leg" innan jag bryts fast igen.. till och med min chef som sett det hela försöker snacka mig ur vakternas handfängsel men exakt samma senario upprepas polisen kommer och jag snackar me dom å hamnar på bussstationen igen...

aja jag tänkte åka hem så jag ringer hem å säger vilken buss jag tar å berättar historein.. så min farrsa bestämmer sig för att komma in och snacka med vakterna... så tredje gången både jag och min farrsa går dit... så min farrsa börjar snacka me dom men sen griper en av vakterna mig igen.. och sätter både mig och min farrsa i en polisbuss som kommer... aja vi lyckas snacka oss ur situationen igen....

varie gång har vakterne vart helt tokiga i huvet och grymt hårdhänta medans poliserna varit schyssta å neutrala... aja

åker hem och inget är som vanligt.. mina föräldrar är lagom glada hehe...

men till grejen, vad har jag gjort för fel i detta senarie?
ville bara skriva av mig...

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2004-12-26 00:55
tänk dig Inglvald (rätt stavat?) i beck filmerna som ordningsvakt.. hur fan skulle han vara då?
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2004-12-26 00:57
haha busted ;)
Fucks your life up crew
Tjabo!

2004-12-26 01:46
oneoo P3
Haha menar du gunvald?

agående tråden så tycker jag att de är fel att vissa ordningsvakter håller på sådär, förstör för alla andra som är schysta och jobbar som ordningsvakter.

2004-12-26 02:39
Kan vara att du haft sån otur att du såg ut som en annan snubbe som blivit tillsagd att hålla sig lugn annars åker han ut. Eller så tyckte de att du såg ut att ha fått i dig på tok för mycket att dricka... Men summan av kardemumman är fortfarande att de tog i på tok för mycket... Det är tyvärr så, vissa vakter är riktiga idioter... och som ene192 sa så får resten av vakterna ta skiten...
I might be wrong... but you're just plain stupid!

2004-12-26 14:45
Inte en chans att ni kan anmälla någon för frihetsberövande. Ni kan anmäla väktarna men det är ganska utsiktslöst. Det ni däremot kan göra är att anmäla polisen som har skyldighet att utreda det eventuella brottet dom satte er i polisbilen för.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-26 18:15
Illa grabben, det suger att det ska vara sådär.
Leg verkar inte spela ngn roll, man åker ut om man kan bevisa att man får vara där och kommer in om man inte fyllt 15....
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2004-12-26 18:34
det är ett känt faktum att 99,99% av alla väktare är riksgrisar som inte förkänar mer än ett rejält kok stryp med tillhygge....

inte så jävla konstigt att dom blir mordhotade lite då och då när dom leker härskare över världen...noll sympati får dom från mig iaf...

2004-12-26 19:10
Handfängsel ligger högre upp på våldsskalan än batong (Det innebär att de hellre ska smälla till med batongen än frihetsberöva) för vakter och är därmed väldigt allvarligt och de får bara göra det om du är extremt bråkig och det inte finns någon annan möjlighet att hålla dig lugn.. jumpcut har helt rätt i att du ska anmäla och Erkan är helt ute och cyklar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-26 19:25
jumpcut P21
det är lungan, stryk kan jag vara utan tackar så mycket, även fast jag uppskattar att du skänker en önskining........ lite semi seriöst inlägg kanske....men det är ju whoa va fan...

men men, ett lite seriösare då:

en stor del av väktarbolagen samt de som ordnar ordningsvakter har väldigt bristfällig utbildning i förhållande till vad de har rätt tilll/kan göra... detta leder till att många hamnar i yrket som inte kan hantera svåra situationer utan att tillgripa våld, vilket har stämt in på dom flesta jag stött på i olika sammanhang....

2004-12-26 19:53

nackskott är det enda de förstår sig på
BANG!

2004-12-27 15:28
har varit med om liknande, fast mig var de fyra stycken som sparkade på. sen bar dem in mig i en gränd, satte på handfängsel o fortsatte sparka på. en höll vakt o tre stampade, sparkade o slog tills väktarvakten ropade att snuten kom. då slutade de slå o berättade med gråten i halsen att jag hade varit helt galen o gett mig på dem, kastat stenar på dem, sparkat deras hund o varit allmänt kaos. så det blev häktet med brutet bröstben o diverse skavanker.
veckan efter hamnar min kompis o hans morsa i en jobbig väktarsituation på fridhemsplan som slutar med att de båda blir misshandlade (o som om inte det var nog gav sig ordningsvakterna på två vittnen som tyckte att de skulle sluta slå medelålders kvinnor, o slog dem med sina batonger)
vem vaktar väktarna?
ä
ä

2004-12-27 16:16
Ene192 ya thats it! :P gunvald is the shit!

2004-12-27 18:39
"Har du en gun jag kan låna.."

2004-12-27 20:15
till en börjar gillar alla väktare, ordningsvakter osv. tills de blivit totalt frihetsberövade, oskyldigt anklagade, hotade, slagna m.m m.m

efter något eller ibland allt av detta har hänt hatar man väktare, alla väktare, så enkelt är det.
och jag har tröttnat på att ha en inställning att "de är sjyssta tills de bevisar motsatsen" för det hände hela tiden då, så nu kör jag tvärt om "de är dumma i huvvet tills de har bevisat motsattsen" och detta har fungerat bra. har faktist snackat med en trevlig en gång nu..

observera att jag alltiv är trevlig när jag pratar med dom. trotts min inställning till dom så är jag långt ifrån otrevlig, då skulle man ju åka in i fyllecell även om man var nykter..
mest en kul grej...? (känns barre bus)

2004-12-28 20:54
+ att vittnen vid barer är oftast inte så trovärdiga pga alcoholen..

2004-12-28 20:55
jag va me en polare på krogen en gång å då blev han utslängd för att han va lik någon som va stökig vid ett tidigare tillfälle.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2004-12-28 21:46
shoolen: jag hade vittnen, poliser o doktorer som backade mig men för varje vittne jag kom med så blev det fler väktare i deras historia...som inte alls var sugna på att säga sanningen...
de var fyra som sparkade på mig när jag hade handbojjor men i poli´sanmälan e det jag som har attackerat 7 väktare med sånt kraftigt våld att de var tvungna att agera som de gjorde...
ä
ä