I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Absolut läskigast ni har vart med om?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-01-06 15:01
whattup:

det är lugnt att du skrev det älskling;)
"They are allways there to blame me for shit that I think is lame, it's time to stop the pain!!"

2005-01-06 15:58
Två av gångerna jag varit riktigt rädd.

Min mormor var hemma hos oss på middag och vi skulle äta och jag och min syrra satt och kollade på TV, jag var 9-10 år har jag för mig. Helt plöstlisgt hör jag min morsa skrika från nedervångingen och jag rusar ner, hör att morsan är i telefon med sos och att min mormor ligger på soffan och rosslar och farsan gör hjärtlungräddning. Jag bara tvärvänder och springer upp igen. Mormor hade fått en hjärtinfarkt. Det kändes som det tog 100 år innan ambulansen kom fast det tydligen bara tog max 5 min har jag hört i efterhand. Sedan när de kom hörde jag de använde defibrilatorn och den där robotrösten som säger om det blir nån puls etc om och om igen, säkert över 10 ggr och sen åkte de iväg. När de var iväg så slog man ifrån sig allt, jag var helt övertygad om att det var lugnt och att hon snart var bra. Så, klarade hon sig? Nej...

Den andra historien är dock lite roligare även om jag var sktirädd just då.
Jag var 13-14 år och uttagen till ett utvecklingsläger med de bästa ungdomarna från 13-18 år ungefär i friidrott. Lägret var i Enköping. Två av tjejerna på lägret kom från ekpg och berättade lite om livet där, om nån familj med 4 bröder som tydligen var helt sjuka i huvudet. Veckan innan hade storebröderna slängt in en molotov i rektorn till minstingbrorsan efter han fått kvarsittning. Rektorsexpiditionen hade brunnit ner. De berättade lite allmänt om enköpingsgangstrarna, kanske för att imponera eller nåt för enköping är ju inte direkt en metropol för att utrycka sig milt.
I alla fall, vi bodde på en skola och på kvällen drog vi runt lite i enköping, försökte fånga en ål som nån släppt i en fontän och givetvis kom snuten och undrade vad vi höll på med så vi drog vidare. Detta gjorde att man var lite uppspelt och vi gick tillbaka till skolan där vi skulle sova. Vi var ett gäng på kanske lite drygt 10 stycken. Vid skolan hängde ett gäng som vi tidigare på kvällen muntjaffsat lite med och vi gick förbi dem men vände sedan och började gå tillbaka igen. Vi går längs en väg som är ungefär lite drygt två meter bred med mur på ena sidan och en husvägg på andra sidan. Då hör vi ett motorvrål bakom oss, detta är ingen bilväg alltså. Och vi ser två lyktor bakom oss och en bil som accellererar. Panik utbryter och vi springer framåt allt vad vi kan och får slänga oss åt sidan för att inte bli påkörda, alla klarar sig utom en som fick en ciggfimp slängd på sig så han fick ett litet brännsår, men inget allvarligt.
Vi är skitförbannade och tänker "nu jävlar". Vi kommer på idén att släpa ett fotbollsmål och spärra av hela vägen där den bilen körde. Klockan var nu ungefär 23:30 på kvällen så det var mörkt ute. Inga av ledarna bodde på skolan men en som var lite yngre av ledarna var tillfälligt där och han hjälpte oss med målet. Vi släpade målet lite mindre än 100m, ingen trodde egentligen det skulle fungera men precis när vi fått det på plats så hör vi motorljudet igen och alla rusar in i gympasalen där vi ska sova. Då hör vi gjordens smäll utanför och däckbromsningar. Alla förstår vad som hänt och är börjar bli skraja för vad som kommer hända nu. Efter ett tag går vi ut och vi ser ett bilen kört rätt in i målet och det är sönderkraschat och ett stort hål i nätet, bilen är borta. Då är vi verkligen skraja och tror att killen som kört åkt för att skaffa backup och vapen. Så beslutar oss för att sitta och vänta i gympasalen och snacka igenom taktik för hur vi ska göra när de kommer, för det var vi säkra på att de skulle göra. Sedan vid 02:00 då vi suttit och skrämt upp oss länge så hör vi att det bankar skithårt på dörren och "nu är det dags". Alla tog det tyllhyggen som de kunde hitta och vi närmade oss dörren. Det visade sig vara två tjejer från vår grupp som varit ute och vi gick ut och gick till det där gänget igen. Vi snackade med dem och det visade sig att killen som körde bilen var en riktig nolla utan några vänner och var säkert skitskraj själv. De var riktigt schysta faktiskt. Men vi kunde inte sova på hela natten iaf.
We are just statistics, born to consume resources.

2005-01-06 16:51
En snubbe drog pistol mot mig och mina polare.. Om jag inte hade varit så jävla drängfull och hade fattat vad som hände hade det nog varit läskigt men jag bara stod där och vinglade som ett fån och undrade varför alla sprang som dårar och gastade..

Blev kraftigt misshandlad en gång av 5 pers också.. Det var sjukt men inte direkt läskigt.. Var inte speciellt rädd faktiskt trots att jag låg på marken utan att kunna göra ett skit förutom att se deras sparkar komma.. Bröt näsan och fick lite blåmärken men inget allvarligt..

Kastade en snöboll i huvudet på nån tjackis flickvän, siktade inte på henne dock, när jag var typ 10 - 11 och han jagade oss, min polare som skulle hålla upp en port blev så rädd så han sprang in och jag var tvungen att slå in koden för att komma in, tjackisen får tag i mig och lyfter mig en halvmeter över marken och hotar att döda mig.. Höll fan på att pissa ner mig, hehe!

Det absolut läskigaste var en utdragen upplevelse.. Var misstänkt för ett par riktigt grova brott under typ ett halvår när jag var runt 16.. En soc gubbe på ungdomsgården hetsade mig varje dag att jag skulle erkänna och att jag förmodligen skulle få 3 år för det om jag erkände men det dubbla om jag fortsatte neka.. Massa vittnen mot mig och skit.. Hade inte gjort något av det de anklagade mig för, var dock inblandad på andra sätt.. Fy fan vad jobbigt upplevelse det var..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-06 16:54
maja

skrev ju inte direkt "hon har panikångest och panikångest gör så man slutar andas" - jag skrev bara att hon fick en panikångestattack och slutade andas. klart att de berodde på att hon hyperventilerade eller liknande.

samtidigt kan ja tycka de är smålöjligt att kommentera en sådan sak när det egentligen är Skitsamma. som sagt; DÅ visste vi inte ens vad hennes attacker var för något alls!

2005-01-06 18:49
Älskar den här tråden.. nog den enda som jag lusläst så här många inlägg i.. keep em coming
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen

2005-01-06 21:37
när jag kom hem till ett tomt hus och en främmande röst från det mörka vardagsrummet frågade vem jag letade efter. (ropade "hallå" innan av ren reflex)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-07 00:16
Det måste ha varit en tomte!!

2005-01-07 00:34
För 2 år sedan hade jag och en annan kompis hört ett rykte om att det bodde en galen jugge några radhus bort från min polare. Det vi hade hört var att han jagade alla som plingade på hans dörr, förutom folk han kände, med en stor kökskniv. Vi tog mod till oss och plingade på dörren, efter några sekunder så hör vi steg innanför dörren och vi börjar röra oss bakåt. En man sliter upp dörren, vi börjar kuta för allt vad vi kan, och springer säkert i 10 minuter. Jag vågar inte titta bak :P men min kompis sa att snubben sprang efter oss. OM han ljuger eller inte vet jag ej, men läskigt var det iaf :D
Walking the street of dreams

2005-01-07 08:25
hmm, kan väl droppa en historia nu sent på natten/morgonen

jag och två kompisar sitter hemma och spelar kort sent på natten, vi är ensamma hemma och har såklart festat till det med lite weed. vi har ganska kul men sen kom en av dom på att dom hade med sig vattenballonger. vi lallar runt lite i köket o fyller tre påsar med vattenballonger och ger oss ut på lite äventyr. vi kastar på några fönster och kubbar allt vi kan och gör detta ett bra tag. till slut har vi sista ballongen och tänkte att vi avslutar med nåt riktigt snyggt. jag får syn på en öppen balkongdörr och där så ser man skenet av teven. vi diskuterar saken en stund och så till slut tar jag mod till mig och kastar ballongen rakt in i lägenheten och antagligen över teve-utrustningen.
vi börjar kubba såklart. snabbt som fan. men problemet är att nån från de tidigare offren var ute o letade efter oss och när han fick syn på att vi sprang satte han efter oss. (han var rätt nära för han kom ut genom ett par andra hus vi sprang mot). han sätter av mot en av mina kompisar och senare berättade han att han trodde de va helt kört, men grejen är den att jag, bäng som jag är inte inser att gräset är ganska blött så jag halkar o glider rakt mot en liten betongpelare. snubben som jagar oss ser ju detta så klart så han rusar rakt mot mig i full fart och får till en klockren spark i ryggen medan jag ligger. han tar tag i mig, ruskar om mig som fan och börjar skälla, vet inte hur länge men de va länge. till slut så släpper han mig och jag slapp polisanmälan och skit så jag går bortåt och får syn på en av mina polare. jag berättar vad som hände och då har ju haschnojan verkligen kickat in. en cigg senare så står det en stoooooor arab med röd tröja och skriker; "era jävla horor jag ska döda er". så börjar han kubba. vi blir ju skitskraja så vi springer igenom massa radhus, hoppar över häckar etc. jag försöker ju då hålla mig nära min polare eftersom jag inte alls känner till området bra och så plötsligt efter ett hörn så e han borta. totalt borta! jag fortsätter springa neråt så fort jag kan o hamnar till slut vid nån återvinningsstation. och haschnojan är så extrem vid detta tillfälle så jag nästan vill kräkas o krypa ihop i fosterställning. jag kollar runt själva stället som är omgärdat av stängsel o får syn på securitas-skylten. direkt börjar ju tankarna att dom har kameror och då börjar väl de undra vad jag gör där kl 4 på natten så då kommer väl de skicka ut nån patrull. (?) jag börjar gå neråt för en nerförsbacke, där finns bara grus och en liten strimma vegetation som jag såklart skulle gömma mig i. jag ringer mina polare som redan är hemma och berättar vart jag är. så då sitter jag där i min ensamhet, så nojig att jag nästan dör när jag får syn på massa äckliga insekter jag aldrig sett innan. men jag håller emot min drift att hoppa ut ur busken och skrika usch. de går en stund så hör jag ett väsande ljud. jag spetsar öronen och så hör jag det igen. det lät som det va precis bredvid mig. jag tänkte att de va en ilsken skunk så jag hoppar ut ur busken, shakar hela kroppen i äckelhetskänslor så får jag syn på min polare på cykel som skrattar åt mig. de visade sig att han hade sagt pssssst. haha. jaja vi drog hem, kollade på en film o somnade någorlunda gott
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2005-01-07 08:27
kan ju nämna att när araben skrek åt oss så såg jag mig sjävl ligga på marken i en pöl av blod

est. 1986

2005-01-07 08:33
Demirel P18

det kallas sömnparalys. händer många, du e vaken fast du har ändå en dröm om man säger så. har hänt mig med men då va de bara som om nån va där, såg aldrig nåt. vet inte om du va förlamad när det hände för det är man under sömnparalys... annars kanske det va en riktig hallis

est. 1986

2005-01-07 09:03
för att flasha lite:
vi va i centrum ett gäng på 10-15 pers när ett par stora nazister börjar mucka bråk med det gänget. jag lägger mig inte i alls utan ignorerar det faktumet att det är bråk på g. sen springer alla efter nassarna så jag springer me för o kolla lite. då börjar alla springa tillbaka helt plötsligt. visa sig visst att en av nassarna hade en pistol. vet inte själv, såg den aldrig, men man sprang för säkerhets skull. jaja, de va inte så läskigt

est. 1986

2005-01-07 11:39
Phatie: Det är omöjligt att sluta andas när man har en panikattack. Blir det tydligare så?
Hyperventilation kan ske mycket subtilt, men resulterar i att andetagen innehåller mer syre än koldioxid. Kroppen reglerar då så att blodet blir mindre syresatt och därför kan det upplevas som om man inte får luft. Att tillsätta ännu mer syre - genom mun mot mun-metoden - gör det bara ännu värre.
Be henne andas i en pappåse nästa gång.

2005-01-07 11:40
sandra_babygirl: ok va bra... puss påre älskling

2005-01-07 11:41
Jo just det: det läskigaste jag varit med om var när mitt hus brann ner. Fast först i efterhand - när brandmännen sa att vi varit medvetslösa, och snart döda, om vi legat kvar femton minuter till i röken.

2005-01-07 12:21
Det är visserligen inte jag som var med om det men min kompis ex.
Han liftade med en lastbil mitt i natten för att åka hem till sin stad. Dom hade åkt på nån stor väg en bit utanför Göteborg genom skog och det hade inte varit alls mycket trafik. Så plötsligt ser dom någonting framme på vägen. Dom tror först att det är något djur, men sedan ser dom att det är en människa som står mitt i vägen, så dom bromsar in och stannar. Människan är en kvinna som ser helt sjuk ut, hon är kritvit i ansiktet och har som han beskrev det något som ser ut som en uppknuten tvångströja, fast det var det väl förmodligen inte (för det används väl inte tvångströjor längre?) hon hade glest hår som hängde i testar. Lastbilschauffören öppnar fönstret och frågar hur det är med henne och vad hon gör där, men hon svarar inte, hon bara väser fram något ohörbart och går fram mot min kompis ex dörr och börjar ta på fönsterrutan och rycker i dörrhandtaget, dörren är olåst och han får panik och försöker låsa och sedan kör dom fort därifrån och ringer polisen.
Han ringde senare till polisen för att höra om dom hittat henne och vem det var men dom hade bara svarat helt kortfattat att det var en förvirrad dam som rymt från ett sjukhem... mitt i skogen.

2005-01-07 15:10
Vadå wrong-turn styleee!!

2005-01-07 15:38
SCARY I för typ några år sen så var jag o 3 polare ute o vandrade så gå vi ner mot en väg och så ser vi att det sitter typ 7 nazister på en bänk o glor på oss (jag är utlänning och mina polare är hip-hopare) så vi får typ panik o går in mot en skog o då börjar dom jaga oss , vi kutar som fan .. men vi kom undan.

SCARY II en annan sak som var scary var när jag o min kusin var ute o slängde snöbollar så kommer det två snubbar med tomte masker(var typ några veckor innan jul) som går mot oss snabbt , min kusin tycker dom ser skumma ut o vi börjar små springa därifrån , vi stannar där det är hus o grejer så ser vi att det kommer en gubbe med en mobil i handen och ställer sig bredvid oss , vi börjar gå därifrån sakta o han följer efter så vi fattar att det är en av dom , han typ snackar om att han är står vid dem nu , så vi går snabbare o jag börjar kasta lite snö på honom o han blir skit grinig o börjar jaga oss o vi splittrar på oss , sen drog vi hem till min kusin.

SCARY III
och när jag blev skjusad på en moppe utan hjälm o snuten kommer precis , jag hoppar av o springer därifrån o polaren åker därifrån , snuten jagar mig med bilen lääänge , var skit svårt o komma undan för stället var öppet .. till slut stannar jag o dom snackar med mig , hände ingenting iofs.

jaja , det det jag hade o berätt:)

2005-01-07 22:49
när jag va liten runt 14 kanske hamnade jag i ett hus med helt fel becknare. i säkert en timma behövde jag ta imot hot med pistol mot mitt huvud och fet stress av riktiga gamla idiotsnubbar som hade tryckt i sig allt från roppar till kola. tilläggas var att jag var själv också. fan det var inte kul någonstans, kändes som jag vandrade ut i himlen när jag gick ut ur porten på huset.
I'm watchin all of ya because your game is so poor

2005-01-08 00:30
Jag blev halvt misshandlad, lite creepy.

När jag var typ 5-6 skulle jag gå till min farbror som bor ungefär 2 min ifrån mig. Jag gick dit och hade plockat blommor, så kom jag till deras dörr och ringde på. Ingen öppnade och ingen satt i trädgården så jag lade blommorna på trappen och började gå. Så plötsligt hörde jag någon ropa mitt namn, men det var ingen där i närheten. Jag blev jätterätt och sprang hem till mamma.

Mina drömmar är ibland sjukt läskiga, så verkliga att det inte är sant.
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2005-01-08 01:45
Stod mitt ute på en tågbro (varningskyltad på båda sidorna "Beträd ej - Omedelbar livsfara") och hörde ljudet av en tågtuta, gjorde det snabbaste hundrametersloppet någonsin och ramlade ner för en 20 m lång stenravin samtidigt som en X2000 svischade förbi bakom mig
I, Rowboat

2005-02-12 22:35
Xena P36
Jag hatar rasister bara mer och mer.
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2005-02-12 23:10
Blev mordhotat av någdra snubbar i en trappupgång när jag var typ 6-7 år.
Sprang 4 våningra på 5 sekunder, när jag sprang hem till lägenheten.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2005-02-13 00:25
Det var endel som var kusliga som fasan här alltså! Spännande att läsa också.

Det absolut värsta jag har varit med om måste vara min moppekrash jag gjorde förra sommaren.

Jag är på väg hem med moppen efter en slapp fredagskväll hemma hos en kompis. Han bor ca; 1,5 mil från mig, genom skogen finns det en ganska bred asfalterad genväg, så jag svänger in där och vrider gasen i botten. Vägen är lång och rak, hela vägen hade jag en dålig känsla i magen, vet inte varför. Så helt jävla plötsligt när jag är uppe i runt 90 snåret med moppen tycker jag mig se ett ansikte 1-2 meter framför mig... Smack säger det så ligger jag i diket och fattar inte ett piss! Moppen ligger ca 5 meter bort, det är precis så att min blick når fram till den i mörkret. Min hjälm hade flugit av och jag blödde som satan om hela kroppen. Men jag pallrar mig upp och går mot moppen, när jag ska resa på den kollar jag bakåt och ser att det ligger en gubbe och en cyckel ett par meter bort. Så jag släpper moppen och rusar fram till honom, han ligger med ansiktet mot marken så jag vänder på killen, HELA ansiktet är täkt av blod och hela han kropp är lealös, Jag ser att hans knä ser fuckt upp ut och inser att det är helt mosat.
Jag sätter mig på knä och skakar lite på han för att han förhoppningsvis ska kvickna till, när jag kollar på hans ögon ser jag att de har vänt sig ut och in och endast ögonvitorna syns, då inser jag allvaret. Så jag ringen 112 och säger att jag krockat med en gubbe och att han förmodligen är död och sånna saker. Det var hemsk att säga. Hon jag pratar med ber mig springa ut till stora vägen för att möta upp ambulansen eftersom de inte vet vilken väg jag är på (och jag vet inte vad den heter). Så jag lämnar gubben och lägger benen på rygger och springer så fort jag aldrig gjort förr, eftersom jag hade kommit in någon km på genvägen var det en bra jävla bit att springa alltså, adrenalinet pumpar som fan och jag känne rinet ens själv att jag varit med om en krash i 90 km i timmen. När jag tillslut är framme vid vägen är de ingen jävla ambulans där. Jag kolla rmig omkring och först då känner jag att några av mina revben är helt av. Men jag ringer upp 112 igen och säger att dom får fan skynda sig nu alltså, då säger hon att ambulansen hittat till platsen där det hände på annat sätt och ber mig ta mig tillbaka dit vi krockade.

Så än en gång lägger jag benen på ryggen och springer fort som fasen tillbaka och ser, till min stora förmåning, HUR JÄVLA MYCKET LJUS OCH FOLK SOM HELST. Jag stannar upp, först nu känner jag att jag är rädd, enormt rädd. Med jag springer fram till några poliser som står och diskuterar (mednas räddningsfolk tar hand om gubben ja körde på) de ber mig genast att gå från platsen, då säger jag att det var jag som körde moppen (jag får knapt fram ett ord nu för jag är så inihelvette anfådd) Det kollar på mig med ögon stora som badbollar. Innan de ens frågar om jag har några skador eller något ber de mig att komma med dem till polisbilen och göra ett alko-test. Det var en jävla tur att jag inet hade druckit den där kvällen, jag klarar testet. De frågar mig hur fort jag kört, jag svarar "35" de ser att jag ljuger. Då komme rde fram en annan snut (som tydligen skulle ha hand och hela grejjen) han säger "men vafan, det är ju du erik", jag svarar "aa, konstapeln lars det är jag" Jag känner han alltså. (Min syrras fotbollstränare) Han kollar på mina kläder och säger "fan vad du ser ut" och ropar på läkare, nu känner jag hur jävla on jag igentligen har, jag får lägga mig i ambulansen och blir snabbt körd till sjukhus.

Där får jag en jävla massa frågor, polisen jag känner komme rin på mitt rum och säger att de komme rbli bra, jag sa att jag kommer åka fast som fan för detta, eftersom jag körde i typ 90 km/h (vilket jag också berättade de för han) Han sa att han skulle fixa så att det inet blev någon utredning, det enda han skulle fixa var så att jag skulle få skadestånd av cycklisten, han hade tydligen klarat sig mirakulöst. Polisen berättar att han var körde utan ljus och reflexer samt att han var riktigt full (anntagligen därför han inet körde på sin sida av vägen och ist körde rakt mot mitt svaga mopenljus) Jag får lite behandling för mina skador och sånnt.

Slutsatts: Innan hela grejjen lades ner hade de kommit fram till att han hade kommit med sitt huvud i mitt brös och hans knä i min framkåpa (allt detta i 90 km/h). jag hade flygit/rullat/glidit ca 15 meter från där vi krockade, han hade gjort det samma men endast 5 meter.
Det blev ingen utredning, varken han eller jag fick något skadeståd.

Den kvällen när jag trodde att jag hade dödat gubben var den värsta i mitt liv.
www.erikbergstrom.se

2005-02-13 04:07
En läskig sak mins jag iaf. Var ute i kallhäll för relativt länge sedan, jag och mina vänner ser några äldre män stå och skrika på finska. Små och kaxiga som vi far skrek vi de svordommar vi kunde på finska. Dom börjar springa efter oss som vi hoppats på, vi gömmer oss bakom en parkering vid ett dike ett tag. Då trodde vi det var över, vem kan ta något sånt seriöst liksom? Vi tar "bakvägen" ut från vårat lilla gömmställe, då hamnar man i ett villa område, när vi kommer ut på vägen ser vi dem, och dem oss, och jagandet fortsätter. Vägen är en enda lång raksträcka så det var bara att lägga benen på ryggen, närvi kommit till slutet på vägen svänger vi in vid en skola, jag orkar inte springa mer så jag springer in på en tomt och lägger mig bakom buskarna medans mina vänner fortsätter. När jagarna kommit till slutet stannar dom precis framför näsan på mig bakom buskarna, dom står och snackar och är riktigt lacka, står ochberättar förvarandra vad dom ska göra etc. Där ligger jag andfådd men för rädd för att andas och hör detta, dom ollar runt, några går in på skolan och kollar, men det står fortfarande ett par framför mig. Jag var livrädd att dom skulle se mig och eftersom jag var ensamm och hade hört vad dem sagt så var det inte allt för kul att ligga där. Efter ett långt tag drar dom därifrån för att leta efter oss, och då ringer mina vänner och frågar var jag är, om dom tog mig etc. Det var rätt läskigt faktiskt :)
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2005-02-13 04:28
blev jagad av nån knarkare förra året som sprang efter mig med en yxa..

jag kommer nerför en backe med cykeln och långt ner i backen står det ngn med ryggen mot mig som har en lång rock och när jag börjar närma mig så vänder han sig om och sliter upp en yxa och börjar springa allt han bara kan med totalt uppspärrade ögon (måste varit grymt påverkad) och skriker ngt som jag inte kommer ihåg eftersom jag vart så pass chockad efter.. jag tar iaf av till höger och han är precis bakom mig, jag hör hans fotsteg och jag trampar utav helvete upp för en långe backe och nojjar hela vägen upp om att känna att han kastar yxan mot min rygg.. kommer sen hem och kastar mig innanför dörren.. det var rätt vidrigt faktiskt, lite halvt jobbigt att gå samma väg på natten dom första veckorna..

2005-02-13 12:39
blev hotad av en pundare på bussen en gång.. han visade en pistol i fickan han skulle använda till ett rån och sa att han skulle skjuta mig om jag la mig i att han ofredade en tjej.. fy fan =/
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-02-13 16:13
jag blev förföljd förut. det var ganska creepy.

2005-02-13 16:58
jag och min pojkvän hade varit på konsert på göta källare, när vi gick ner till tunnelbanan ser vi en gammal pundare komma mot oss.
spontant tänker man att man ska gå undan, varpå han drar upp tröjan och blottar ett 30 cm ärr över buken.
springer ner i tunnelbanan och han går efter, vi gömmer oss bakom pelare och ser honom komma mot oss.
precis när han är ca 3 m bort kommer tåget och vi hinner in.
sedan när vi går av ser vi honom sitta i en annan vagn och prata med någon stackars snubbe.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2005-02-13 17:58
Jag fick galna hallucinationer när jag hade hög feber en gång.
jag har rätt låg kroppstemperatur, bara 36grader, inte 37 som är standard. Hade iaf 40graders feber, vilket skulle kunna jämföras med att en person med normal kroppstemperatur har 41 graders feber.

Iaf, hade orkat pallra mig över till grannen och rökt bong några timmar under kvällen, och blev ordentligt snurrig.
Gick hem och la mig för att sova, men drömde nånting om att jag åkte uppochner i ett rymdskepp. Givetvis bryter man ju nacken om man åker uppochner, så jag vaknar med världens panikångest och är HELT SÄKER på att jag är död! Blir verkligen livrädd, och rusar upp på toaletten för att se om jag ser mig själv i spegeln. Det gör jag ju givetvis, så jag lugnar ner mig litegrann. Sen kommer jag på att spöken givetvis ser sig själva i spegeln, att det bara är människor som inte ser dom. Jag blir helt panikslagen en gång till och rusar in till mammas sovrum för att se om jag lyckas väcka henne. Kan jag göra det så kan jag ju inte vara död, eller hur? Jag bitchslapade liv i morsan som mumlade nånting och jag förstod att jag inte var död och gick och la ig för att sova vidare... Tog dock runt 3 timmar innan jag kunde somna igen.

Absolut det läskigaste jag varit med om.
Var alltså 100% SÄKER på att jag var död.

2005-02-13 18:06
När jag fick min överdos och var i stort sätt helt död i huvudet. Jag hade en jävla tur!
Music is my boyfriend!

2005-02-13 20:15
När jag hade en femma stinkande skunk i min bröstficka och dessutom hade rökt en stadig jävel så kom det fram två poliser och frågade vad vi höll på med. vi förklarade att vi stod och övade inför ett gig den kvällen (det var jag och en annan tjomme som stod och övade i en park i akalla av alla ställen). Vi hade som sagt klippt en stadig hövding precis och kanske var det för att vi var så fräsch-stekta att våra ögon inte hunnit bli röda ännu, vad vet jag, men jag lyckades igenom att prata trevligt och avslappnat (well jag spelade i alla fall avslappnad) med polisen att få vederbörande att rikta sin uppmärksamhet mot min kollega som den andra polisen stod och talade med och tillika genomsökte (av någon anledning sökte de ej igenom mig, kan bero på att jag är vit och min kompis var en svarting från mörkaste afrika) och den andra polisen hittade en "knarkpåse" som förvisso var tom, men bar spår av cannabis, dessutom hade vederbörande rullpapper på sig vilket fick påföljderna att den andra polisen blev tillsags att gå och hämta en pisskopp ifrån patrullbilen.

Nu kommer själva grejjen som gjorde så att jag kände mig extra religiös efter nämnda händelse; polisen som pratade med mig och inte genomsökte mig av någon anledning får ett anrop på sin radio och de bägge poliserna blev tvungna att överge scénen snabbt pga vad jag kunde höra över radion ett lägenhetsbråk.

Så där stod vi alltså, millimetrar från att bli påkomna med galen skunk men plötsligt räddade av någon annans olycka.

En annan gång hade vi precis kommit över varsitt hegge när en polisbil kom körandes emot oss medans jag stod med nämnda kolli i handen och bromsade liksom in lite och man kände verkligen att två polisblickar var riktade mot oss. Lyckligtvis körde de förbi, och glada och nöjda gick vi hem och delade upp bytet.

Nu kanske någon får för sig att jag tycker poliser är dumma, men det tycker jag inte, men jag är evigt tacksam för att just jag lyckades skynda mig igenom lagens granskande lupp.
"Du är en död sill"

2005-02-13 20:31
Jag har iofs flippat helt på bong en gång. Rökte den första med en poalre, han var stekt sedan innan så han sa att han inte pallade mer, efter lite tjat så är han med och vi kör en andra.
Jag ska hem efter det, så vi går mot centrum och pendeltåget, vi skulle döda munchies innan jag åkte också, iaf. När vi är påväg till centrum känns det som om jag sjunker ned i mig själv, som om jagvar fett nära marken och allt blev högre, mina armar fastnar i ett läge och jag får verkligen kämpa för att röra dem. Jag tar upp min mobil för att kolla klockan, och när jag tar upp handen så laggar den. Om jag tänkte på saker så kändes det som om jag såg det, om jag sa något så ekade det kvar i mitt huvud. När jag såg tankar som film så blev jag fett yr och var tvungen att stanna. Jag såg också hur vi gick bakifrån, mig själv och min polare då. Till slut komer vi till centrum och köper godis, chokladbollar och läsk. Efter det ska jag ta mitt tåg. Då slog det över till panik paranoja, det kändes som om alla kollade på mig och visste attjag var fett stekt. Och om jag kollade på något, och vände mig om, så såg jag det jag tittade på ochdet jag nyss tittat på i synfältet. Kommer till sundbyberg och ska ta bussen, går typ fett konstigt, benen går typ rakt upp och ned. Sitter och är sjukt paranoid på bussen och går hem för att sova. Det var sjuukt läskigt, trodde jag fastnat i en psykos.

2005-02-13 23:27
Hände utanför moskén i uppsala. För typ två år sen när min kusin skulle kasta en snöboll på en skylt och råkade träffa en bil. Snubben i bilen va galen och körde upp på gräsmattan efter oss. Vi slängde oss över ett staket och de verkade lugnt så vi softade ett tag och då helt plötsligt kommer en biffig snubbe ut ur buskaget och börjar springa mot oss, vi fattar att de är bilisten och springer som fan. Min kusin springer in i ett trapphus och jag gömmer mig bakom ett förråd. Trycker där typ 5 minuter och när ja tror han är borta tittar jag försiktigt runt hörnet, och direkt möter jag hans galna blick. Han släpar tillbaks till bilen och håller i mig stenhårt så jag har inte en chans att dra. Sen vid bilen försöker han pressa mig på pengar OM det blivit en repa av snöbollen. Jag vägrar och är lite allmänt störig även fast jag höll på att skita på mig. Och han står och skriker som en idiot och säger att han ska ta med mig till polisen och jag vägarar och börjar snacka om rättigheter och då mosar han min axel och trycker ner mig mot marken. Det har nu börjat bli en folksamling runt omkring och nån snubbe skriver åt honom ur sin bil att "låt grabben vara". Tillslut drar idioten iväg med sin bil och hotar med att jag kan vänta mig att bli uppsökt av honom igen närmaste dagarna eftresom han visste att jag gick på brantan skolan för att han hade sett mig där, stämde inte så bra eftersom jag gick på ekeby, men aja. När han dragit kommer nån gammal tant fram och frågar hur jag mår och så men va i chocktillstån eftersom ja trodde han skulle slå ihjäl mig så ja typ gick iväg omkring typ en halvtimme för att försäkra mig om att han inte följde efter mig hem till min kusin som bodde i området. Blev i alla fall inte uppsökt av honom senare och axeln är helt okej.

ursäkta om de är dåligt skrivit men är trött som fan.

2005-02-14 01:11
Fan jag har ju många, här kommer en till :D :
Jag och en polare stod och målade på en idrottshall här där jag bor, När jag endast hade en liten grej kvar så kollar jag bakom oss och ser att det kommer en man gående. Han sätter sig kanske 30 m bakom oss och eftersom han hade jogging kläder på sig tänktejag "Äh, vafan ska han göra" så vi fortsatte. Jag gör min lilla piss grej och kollar bak igen, då går mannen emot oss och säger "Det är ingen idé att springa grabbar" Min vän rusar för fullt och jag får panik och kan inte välja håll, efter någon sekund som kändes betydligt lägre löper jag efter min vän och mannen efter mig. Jag springer på en gräsmatta som är relativt lång och efter den kommer en väg, min vän däremot springer åt sidan på en gångväg bredvid gräsmattan, och självklart ska mannen följa mig. När jag är ungefär på mitten skriker han "STANNA, JAG ÄR POLIS" och dågick det undan vill jag säga. Till slut svänger min vän upp mot mig och förbi åt vänster och jag forsätter ut på vägen, på mitten är det ett relativt högt staket med "taggar" ovan på. Jag ska över det men misslyckas, DÅ var jag som räddast, jag frös till, vänder mig om och precis då vänder polisen efter min vän eftersom han förmodligen trodde att jag skulle klara mig över, jag löper då åt andra hållet, andfådd som få lägger jag mig under ett statoil hyrsläp och ligger där i ca 30 minuter. Under tiden åker en polisbil förbi med syrenerna på och jag kände mig riktigt taskig eftersom jag bjudit hit min polare för att måla och sa att det var lugnt. till slut vågar jag mig ut och går en bra bit, tar en buss och drar till ett it café. När jag kliver av bussen ringer min polare.
-TORSKADE DU?
-NEJ, OCH DU?
-NEJ.

Och då var han på väg hem och jag gled in på cafét lycklig :)

2005-02-14 02:39
När jag är påväg hem från Öland, en polare till mig kör bilen. Jag ligger och sover och det gjorde han tydligen också, vaknar utav ett hans flickvänn skriker i baksätet, han lyckas göra årets sväng och vi undkommer skyltet på vägen.

Nu i efterhand är det nästan läskigare, tänker att jag vara bara några meter/sekunder ifrån en säker död.

Tick Tack är inte moroten Orange.

>.<

2005-02-14 14:55
aah shit, hur fan leker du egentligen? :D

2005-02-15 11:34
När jag gicvk i lågstadiet så brukade vi åka väldigt mycket inlines under sommaren. Jag höll på att bli överkörd, när jag snubblade av gångvägen och rullade ner mot en bil som kom bromsande fram. Jag var som sagt under bilen när den hade stannat. Lite till och hela jag hade blivit påkörd. Det var en väldigt brant nedförsbacke, vilket gjorde det lättare för mig att rulla mot bilen, och för bilen underlättade det väl bromsarna. Rakt efter det så fortsatte jag som om inget hade hänt.

En annan sak är ju när man inte kan hjälpa personen då man är maktlös, Jag såg en tjej med en cykel som blev påkörd av en liten vild pensionär. Hon kastades upp på motorhuven och gled sen ner och hamnade under bilen. Hennes ben var fortfarande under hjulet när bilen stannade helt, Det kom lite folk här och där och bad den gamla damen backa till, vilken hon självklart gjorde, Allt detta hände vid en rondell så det stoppade till hela trafiken. Det som gjorde mig så maktlös var att hon kollade på mig hela tiden. Som om jag skulle hjälpa henne. Om hon inte hade gjort det så skulle jag nog inte haft brytt mig så. Jag väntade på bussen, på väg till simhallen. uggh!

2005-03-10 22:44
Omg .. läst alla nu .. puh :)

Asså jag är en allmänt rädd person, så det har hänt mycket skrämmande saker i mitt liv ;)

Men här är lite shit:

Jag var kanske 12 år .. var på ett läger i Polen .
Vi var i bergen fast det var sommar ..
Då skulle vi åka lift nerför berget och alla somrar är väl regniga .. så liftsitsen så att säga var helt blöt och hal .
Liften var ägnad för 2 pers men vi satt 3 .
En crazy kille, soft o rolig men helt galen, sitter själv i liften framför . Han är ca. 195 lång och han ställer sig upp och börjar gunga hela liften . Jag som satt på kanten, eftersom det var så trångt, är såklart jätteskraj, som dom andra som satt bredvid mig .. plötsligt känner jag hur jag halkar medans killen fortfarande gungar skiten . Jag halkar halft ut ur liften och hänger halft utanför själva sittgrejen eftersom allt var blött . Skriker som in i helvete tills dom stannar skiten . Mina kompisar hjälper mig upp och liften fortsätter åka . Fyfan .. Asså jag har lite svårt att uttryck mig ibland asså men jag e lite lol :)

Asså jag e en rädd person, respektera eller kom över och knulla ;)

Fred :)
INTE

2005-03-10 23:35
hum en grej jag kan komma på nu va på nyårsafton

en polare hade byggt en hemma gjord smällare som han skulle testa på 12 slaget ... och när klockan närmade sig 12 då komm hans flickvän fram till mig och bad mig att säga åt han att ge fan i att smälla skiten efter som han klantat sig 1-2 gånger med att tända den så stubinen va fett kort ... men han vägrade lyssna på mig ... då kom man ju på värsta hotet aa då står jag kvar här (max 1 meter ifrån ) polare försökte få bort mig men det gick ju inte så han tände på skiten endå! vart världens smäll allt vart tyst och jag såg bara vitt sen såg jag en liten gul prick sen small det högt som fan så jag varken såg eller hörde nått, när jag fick tillbaka synen låg jag på rygg i en snöhög, och såg massa folk tittade på mig då bar dom in mig och efter kanske 20 minuter så sa jag till en tjej kompis "aa nu hör jag lite vad du säger" då hade hon pratat med mig as länge och tyckt att jag har svarat :S

det va lite läskigt pep i öronen veckor efteråt

2005-03-11 14:17
Det läskigaste jag har vart med om måste ha varit i somras, när jag NÄSTAN ramlade av cykeln. Tur att jag iaf hade hjälm å knäskydd
 SHU!

2005-03-11 16:56
maja:

hahahaha!

okej, nästa gång hon ligger medvetslös på gräsmattan
ska jag hämta en plastpåse som ja ska be henne blåsa i.

my mistake att försöka rädda henne!
Rappare

2005-04-25 02:21
Intressant tråd, ska dela med mig av min läskigaste stund hitills:

Jag hade, så adligt som de än må låta blivit bjuden på té hos en tjej jag aldrig hade varit med förr, hon skrev över msn typ: gillar du té och jag svarade: Njah har aldrig druckit det, så hon inisisterade på att jag skulle komma förbi. Så jag hoppade in i min Epa traktor som kan komma upp i den maximala hastigheten av 40km/h och for dit. Efter att ha varit där från 22.00 till ungefär 03.00 besluta jag mig för att dra mig hemåt. Så jag far hem igen och när jag kommit halvvägs hem så kommer det en bil bakom mig. Det är ingen annan bil på vägen men den kör ändå i min hastighet trots att det var på en 70 väg, den blickar med helljuset och varningsblinkers om vartannat och följer efter mig i ungefär 5 minuter. Sen kör den om mig och stannar 50 meter framför mig. Två män går ut ur baksätet och går emot min epa, det är i det här skedet som jag blir vettskrämd och slår av belysningen på epan och tvärbromsar och svänger in på en väg mellan mig och dom, de ser att jag försvann in där men fortsatte in följa efter mig. Tillråga på allt blev jag stoppad av polisen längre fram efter den vägen som ville att jag skulle visa upp mitt traktor körkort och blåsa för att kolla promillen.. som om jag inte hade haft en nog läskig kväll innan.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-04-25 08:17
Oflyt F14
Hahahaha. Ord!
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2005-04-25 11:17
Receiver P15
hahahahahaha fyfan va mongo!!! hahaha

est. 1986

2005-04-25 11:21
Receiver P15

haha så vrickad tant :D
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-04-25 11:39
Det läskigaste jag vart med om var i sommras.

En polare ringer mig runt 10 - 10.30 på morgonen o säger att han köpt 20 gram superskunk och om jag vill komma ner o testa det första med han får jag komma nu, självklart tar jag på mig och springer ner o kommer i lagom tid.

vi röker o röker o röker efter några gram känner vi för att gå ut o spela basket, så jag rullar 2 stycken vi kan ha på vägen..

vi börjar gå med våra spliffar men helt plötsligt, känner jag hur min syn blir helt fucked up, den försvinner mer o mer tillslut ser jag bara vitt eller ser o ser det var bara vitt kommer jag ihåg o balansen försvinner totalt rammlar ihop o slår i huvvet i en stolpe sätter mig upp, koncentrerar mig djupt, får tillbaka synen ställer mig upp o´så händer samma sak igen, då blev jag så jävla rädd.. så min polare tar o leder mig ner till hans lägenhet där jag får ett glas vatten o så kommer allt tillbaka, vi sket i o spela på nån timma, vi satte oss o rökte mer sen var allt lugnt igen när vi skulle ut..

men jag var fett rädd att jag blivit blind o tappat balansen o shit
Fucks your life up crew
Tjabo!

2005-04-26 05:29
Måste fan vara när jag och en polare rätt fulla på väg hem från krogen, märkte att vi gått vilse och hamnat helt fel i prag. Var i ett riktigt jävla ghetto. Valmöjligheten vi hade var:

att antingen gå tillbaka vägen vi kom. En fett lång och rak gata med långt ruttet ghetto hus på var sida, med trasiga rutor och grejjer.

eller. Svänga upp i en konstigt formad tunnel som gick rakt in i ett berg. Vi varken såg slutet på den, eller var hundra procent på vart den ledde.

Efter noggrant men någorlunda kvickt övervägande. Så kom vi fram till att det inte skulle se bra ut att vända. Så jag tog upp en stor sten som jag höll i innanför tröjjan. Och polaren valde ut en lagom pinne ur en soptunna.

Vi började gå upp i tunneln, och insåg efter första kurvan att den var längre än väntat. Knatar upp och känner hur det blåser, såndär tunnel vind. tittar bakåt. Ser bara tunnel. Tittar framåt. Ser bara tunnel..

Men tillslut kom vi ut ur den och insåg att det faktist som vi hoppats var en väg genom berget. Så vi knatade helt överlyckliga hem till vårt hostel. :-)
checkcheck:

T-ink.se & art4food.org

2005-04-26 07:37
checkcheck:

T-ink.se & art4food.org

2005-04-26 08:08
En gång såg jag en film som heter "the grudge" *fNizZa*

lite global tröst tack:(

;D;D
Signatur får rum här