Två av mina närmaste vänner kommer heller aldrig tillbaka från Asien. Det gör så fruktansvärt ont. Och ord funkar inte för att beskriva hur man ledsen man är eller för saknade man känner. Det finns heller inget någon annan kan säga för att göra det bra. Det man får hoppas på är att tiden läker såren och att man såsmåningen om kan känna ärren bara med glädje. Att ens egen sorg och saknad kanske kan drunkna i de glada minnena från dem. Men det kommer att ta tid, och det måste man acceptera, och man måste förlika sig med att dte är ok att gråta varje kväll ett tag, att inte kunna somna utan bara tänka tänka tänka. Men en sak som jag har märkt hjälper är att prata massor om dem med andra som kände dom. Snacka gamla minnen, om roliga grejer man gjorde, roliga grejer de sa och hur mkt man tycker om dem. Och att titta på massa kort, i mitt fall har jag liksom inte kunnat vara helt ledsen då. det spelar ingen roll vilket minne jag tänker på eller vilket kort jag tittar på...handlar de om Josefin eller Turid måste jag le och bli alldeles varm. Dom var ju liksom så bäst. Kanske kan dom lära oss att livet visst är väldigt bräckligt, men att bara bara kan leva så mkt man bara kan även om det tar slut då man minst anar det. Men sen egentligen vill man bara att de ska komma hem så att allt kan bli som förut. 20-åriga tjejer ska inte dö! Det här är åt helvete fel. Skriv om du vill snacka mer..jag vet ju lite vad du går igeonom iaf=) Ta hand om dig trots allt, de hade de du har förlorat velat.
Peace