I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är folk så tråkiga?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-01-21 11:51

Varför är folk så tråkiga?

Jag är medlem på 5 st olika Communitys: helgon, lunarstorm, sockerdricka, haket och whoa. Det är alla jag kommer på för tillfället.
Eftersom jag har mycket fritid brukar jag studera hur folk fungerar i allmänhet. Läser du denna otroligt intressanta artikel kommer du få lite bakgrund om varje Community!

Helgon.

Som kvinna ska man ha svart hår och vara så mystisk som möjligt. Helst lack och läder, det fungerar alltid. Sminka sig så mycket som möjligt för att se rent ut sagt förjävlig ut. Kopiera in texter på sin ”sida” som är depressiva av ”kända” artister. Som kille ska man antigen se ut som Dregen eller sångaren i The Hives. Det finns äldre killar där som inte kan se ut som någon av de, de är egentligen totalt misslyckade! Så deras enda chans är att köra på school stilen. Alltså ölmage, skägg och långt hår.( Allt detta är ett måste om man tillhör den alternativa stilen, för alla er förvirrade rocksjälar som finns där ute).

Sen har jag lagt upp mina artiklar som är bäst, som vi alla vet? Men ingen uppskattar min förmåga att argumentera, spela dum eller bara vara sarkastisk. Utan de måste alltid rätta eller trycka ner mig på något sätt. (Jag antar att man ska vara så om man är hårdrockare). Alltså är de totalt humorbefriade!

Vad är bra med helgon? Jo, de använder oftast korrekt svenska och försöker vara så mogna som möjligt.

Lunarstorm.

Ibland när jag inte har något att göra eller om jag vill att folket på lunarstorm ska ta del av min dagbok, så skriver jag i klotterplanket. Om jag skriver för jag inte har något att göra, så driver jag, det är 100 procent säkert. Efter att ha gjort det ungefär 100 gånger har jag kommit fram till att 90 procent av folket på lunar har tråkigt, och när man frågar ”vad gillar du att göra?” så svarar 90 procent, vilket är ett jävla sammanträffande ”jag gillar att ha kul :D”. Vem fan gillar inte att ha kul? Så jävla dumt att säga ”Hej, jag heter idiotjävel. Jag gillar att ha kul på min fritid. Jag är så ytlig att jag inte kan ha riktiga intressen, så jag säger något som alla kan relatera till, så att ingen kan misstänka att jag har en personlighet eller åsikter.”

Sen skriver de flesta ”hej” ”söt” ”läget?” Eller liknande, varför inte lägga ner mer tid på en person istället för att chatta med 534 534 553 personer samtidigt? Har aldrig förstått det, även fast jag är ett geni. Som kvinna på lunar ska du helst putta med läpparna, ha en photoshop bild som pressbild, visa halva brösten och sedan ha ”spana” som civilstatus. PRO och kollage är ett måste, otroligt viktigt att ha om man vill bli accepterad som kvinna på lunarstorm! Som kille ska du skriva i klotterplanket 24/7 ”hej, min msn är kåtidiotjävelsomä[email protected], adda alla söta tjejer :)”. Eller fråga om de har cam eller liknande, alltid ragga. Otroligt viktigt. Några andra viktiga saker är att man ska skriva ner alla sina vänner på pressen ( helst personer man aldrig har träffat altentativt att man inte ens är vänner ).

Vad är bra med lunarstorm? Det finns ett stort utbud även om de flesta är likadana. Finns alltid något offer man kan chatta med, driva med eller ragga på. Lätt att få nya vänner, tidsfördriv och slutligen vill du se bröst och är ful? Din chans är rätt stor!

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-01-21 11:51
Sockerdricka och haket.

Det finns två stora skillnader på haket och sockerdricka. På haket gillar de flesta inte mig och på sockerdricka tycker nog relativet många att jag kan skriva något bra då och då.
Det är författare sidor (där värdelösa författare, blyga, rolig, blalblablalblabllabalb bög). Men jag stör mig något enormt på att 90 procent skriver om kärlek och hur dåligt de mår? ALLVARLIGT talat vem bryr sig om du mår dåligt eller om du inte hittar din ”drömkille”, inte jag och inte någon annan heller. Jag tycker det blir så enformigt och tråkigt att jag knappt läser vad andra skriver (med några få undantag). Och det är personer som skriver som jag gör, för jag är bäst och då är det roligt att se vad mina tjänare/fans skriver om! Men här förstår man humor och sånt, men de flesta är fula som stryk, vilket är väldigt tråkigt. De går inte ragga, för ragga är något som jag älskar, speciellt på idioter som jag hatar.

På haket la jag upp en bild under ”konst”, det var massor av svåra ord och jag orkade inte bry mig om vart jag la den. Då skrev en tjej ”är det här konst eller? hmms.” Jag tyckte just i det tillfället att hon nedvärderade mig. Så jag svarade ”bara för dina polare att så jävla fula och att du aldrig gör något på fritiden, så är fortfarande jag och mina polare konst, eller glömde du har inga kompisar HAHAHAHAHAHHA”. Ganska moget skrivet tycker jag själv, hon skrev att jag var en idiot och att människor som jag borde dö. Sen tog jag bort den användaren och gjorde en ny, skrev till henne ”alltså min polare tog livet av sig för att du skrev att han borde dö, fyfan hur kan du sjunka så lågt”. Hon blev väldigt ledsen och mådde dåligt i flera månader. Eftersom hon skrev om händelsen ett ex antal gånger. Roligt eller hur?! Folket är på haket är lättpåverkade och...ja, mår dåligt sådär allmänt.

På sockerdricka lägger jag upp artiklar och folk hatar eller älskar, så ligger det bara till. Fast nu börjar et bli tråkigt eftersom de jag gillar, gillar mig med. Hatar sådan där ömsesidigt skit, så larvigt. Just det, det finns massor av folk som lägger upp bilder på sig själva, typ exakt likadana bilder HELA TIDEN! Så en kväll satt jag och tittade på bilder, kollade runt 1000 stycken tror jag..då var det en tjej som inte såg bra ut så jag passade på att skriva ”vi såg att du var ful efter första bilden, det räcker”. Hon tyckte också att jag var en idiot, men men...sånt man får leva med!
Men denna sajt trivs jag mest med, även om jag har svårt att relatera till folk.

Det finns två stora skillnader på haket och sockerdricka. På haket är de dumma i huvet och på sockerdricka är de smarta

Whoa.

Kan inte så mycket om denna sajt, men det är mycket ironi och mycket sarkastiska kommentarer. Det är svårt att ge komplimanger om man inte rider någons kuk ( dvs någons polare eller vill vara någons polare ). Folk kopierar google rakt av och tror att de förstår vad de skriver, men det gör de inte. De flesta på denna sajt är också altentiva eller 14 åriga poppare. Men återkommer när jag kan göra ett riktigt omdöme ( är aldrig här typ )

Eller hur?

2005-01-21 11:54
men vad löjlig du är, en ligt vem "ska" man vara på de sätt du beskriver på de ställena?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-01-21 11:56
Det är min uppfattning av att varit medlem i ett ex antal år på varje sajt ( förutom whoa ). Blev dock "bannad" på helgon förra veckan.

2005-01-21 11:57
broed__ F19

vad hade du gjort?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-01-21 11:59
Misery_chick

Skrivit massor av menlösa artiklar som denna. La upp 2 artiklar i veckan som handlade allt från navelludd till samhällsfrågor. Dock väldigt ironisk varje gång. Dessutom egoistisk och löjliga argument..

2005-01-21 12:00
Sen tog jag bort den användaren och gjorde en ny, skrev till henne ”alltså min polare tog livet av sig för att du skrev att han borde dö, fyfan hur kan du sjunka så lågt”. Hon blev väldigt ledsen och mådde dåligt i flera månader.

Schysst knep!
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.

2005-01-21 12:01
lol. nice one, no doubt. intressanta iaktagelser. :)

några få kommentarer:
de flesta här är la inte alternativa eller 14åriga poppare (såvida du inte räknar hip-hopare som alternativa)?

sen har du postat detta på de andra communityna? isf får du vänligen göra en jämförelse kring hur du blir bemött efter detta på varje community. kan ju finnas intressanta skillnader.

hur vill du att ett community och folket på det ska vara för att passa dig perfekt? och vad gör du själv för att bidra till det?

2005-01-21 12:02
Är det inte lite roligare och mer givande att vara social och träffa nytt folk i det riktiga livet istället för att hänga på massa communitys?

4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2005-01-21 12:08
emil P19

jag vet, hehe.

Priyan

Tackar så mycket, roligt att du tycker är intressant. ja, hiphopparna kanske inte altenativa, men det finns 14 åriga poppare i battle osvosv..precis hiphoppare.

jag har postat detta på alla sidorna, just i det syftet för att se hur jag blev bemött. Som du sade.

Sockerdricka tyckte det var roligt och intressant, på helgon var det blandade åsikter. De är alltid poltiskt korrekta så det är lite tråkigt.

Haket så var det inte så många som skrev, men jag är allmänt hatad där, skriver om saker jag tycker, MAN kan ju bara skriva om kärlek och hur dåligt man mår. Inte bara åsikter, fy skäms på mig..

lunarstorm, tyckte de flesta att det var roligt men de läste bara den delen som handlade om lunarstorm ( typisk lunatstormare, orkar inte lägga ner tid på läsa och diskutera )

Min fördomar satt mitt i prick.

Vad jag gör för att det ska bli bättre? Jag är helt enkelt mig själv och det brukar tillföra något. Om alla var sig själva skulle det vara roligare att vara på sidorna...finns ju bara samma sterotyper på varje samma ( med undantag ). På sockerdricka har jag hittat intressantaste personer hittills, fast de flesta är störda i huvet.

2005-01-21 12:09
xplizit P26

Jag är med mina vänner 3 gånger i veckan sen är jag ute på krogen en gång i veckan, sen sportar jag. Men sen måste man ju fördriva tiden med något, typ sm whoa..som du verkar fördriva tiden med? eller..

2005-01-21 12:31
broed_f19 - Låter bra att du har ett liv utanför oxå! =) Tyckte det lät lite konstigt bara med jordens analys om ett antal communitys efter att ha läst ditt inlägg i "prata med okända människor tråden".

nåja, det är väl bara konstatera att folk kanske e trista på communitys...så opersonligt o hemligt det kan bara vara. Har själv svårt för att vara rolig o social på nätet så...näe, riktiga livet e alla gånger att föredra för mig åtminstone ; )
Fast whoa funkar bra som tidsfördriv!
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2005-01-21 13:24
xplizit P26
Jovisst, tycker man ska ge så mycket man kan. Kanske inte alltid, men då behöver man inte prata med folk eller skriva menlösa saker...alltså menlösa frågor som "läget, vad heter du, vad gör du på fritiden" - men riktiga livet är bättre, fast det som näten lockar med är att man samtidigt får vara ensam...vilket jag behöver..men ändå kunda prata med andra..alltså man får saker av båda delarna..men kanske inte tillräckligt mycket av det andra.

arinmarsian P23
Nej, i mina artiklar försöker de alltid vara poltiskt korrekt och det diggar inte jag. Så tråkigt och alla vet redan om det.. Jag förstår vad du menar, tror jag. Men världen skulle vara likdan utan mig. men det kanske finns några personer som tycker att det som jag skriver är roligt / intressant och vill ta del av disskutioner..alltså fördriva någons tid med något roligt ( för just den personen )

2005-01-21 13:30
Hajar inte riktigt hur Sockerdricka fungerar. Skulle man vara författare bara för att man skriver noveller?

2005-01-21 13:40
hehe.ligger på sockerdricka jag med. skriver enbart om kärlek o hur jobbigt allt är.
dock är jag inte indie. eller 15 år
vilket de flesta verkar vara där.
ehhe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-21 13:41
arinmarsian: Jan Guillou? Snarare Linda Skugge...

2005-01-21 13:47
broed__ F19 - är det du som har skrivit det där? jag har nämligen läst det tidigare på ett annat ställe....

2005-01-21 13:48
publicerad som artikel dårå.

2005-01-21 14:46
rackartuss F17

ja, det är jag . Röj inte min hemliga identitet!

2005-01-21 18:13
hehe, i won't... jobbar du undercover eller? ;)
anyway, jag diggar artikeln...

2005-01-21 19:22
trevlig läsning. Men det förvånar mig att du inte har en playahead användare när du har näst intill allt annat. Och eftersom du verkar gilla att driva med människor på internet så är den bästa communityn stallet.se rakt av.
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2005-01-21 19:47
Jäkligt rolig läsning, samt intressant.
Hur länge har det tagit dig att få tillräkligt med information för att kunna göra dessa studier?

2005-01-21 19:58
skrev till henne ”alltså min polare tog livet av sig för att du skrev att han borde dö, fyfan hur kan du sjunka så lågt”. Hon blev väldigt ledsen och mådde dåligt i flera månader. Eftersom hon skrev om händelsen ett ex antal gånger.
AHHAAHAHAHAHAH!

Själv var jag medlem på sockerdricka och drev med halva communityt ett tag. Alla gick på mina lögner och dissade mig rejält.
Ett gäng riktigt pundade luder som hänger där, och ja, det är ett jävla "jag mår dålig, skär mig i armarna för det tror jag är coolt och har ingen aning om varför jag blev mobbad på skolan efter jag skar mig i armarna"-community.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2005-01-22 01:44
enligt min erfarenhet gör att människor är tråkiga, både på community's och afk är:

att många är så pk, jag känner inte att jag behöver tilllägga något.

allt jävla raggande, okej, jag kan förstå att det finns de där ute som har det svårt att knyta kontakter afk. Men jag hatar när folk försöker ragga, och när invandrare som inte ens kan skriva mer än vart tredje ord rätt försöker, hmm, ragga...

hela fixeringen vid kärlek är faktiskt också rätt tråkig. okej, kärlek och relationer är intressanta ur ett psykologiskt perspektiv. men det ändrar inte min åsikt.

på community's pratar man mestadels med människor man känner afk ändå. människor är överlag rätt tråkiga.

2005-01-22 05:41
"enligt min erfarenhet gör att människor är tråkiga"
schysst meningsbyggnad. :)
'enligt min erfarenhet är det som gör människor tråkiga...' osv. kanske jag menade.

anyway, playahead ÄR satan

2005-01-22 08:33
själv är jag mer åt skinhead/mods hålet men jag har både helgon och whoa. vad hamnar jag då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-22 10:33
håhå jaja... *skrockar*
på min tid hette lunarstorm stajl. :)

sedan är väl whoa fyllt till bristningsgränsen med "jag är bättre och kan mer än dig, se själv"-folk :)

för att inte tala om alla dessa pubertala idioter som påstår att de inte bryr sig ett skit om siten, som sedan bemödar sig att skicka ett otal mail för att få komma in igen ;)

sen är ju folk inte mer än vad de själv vill vara - hur många tror ni är sig själv på whoa? utåt i forumen vill säga.

2005-01-23 01:38
dagens wööörrrrrrrd är overflöööööööded
fl000000000dhesten

alltså, whoaforum funkar dock när man har tråkigt under sömnlösa nätter. finns både för och nackdelen med denna övertrötthet: Inläggen blir konstiga och förvirrade, men de kan dock vara underhållande.
whoa är en sandlåda mao... många ägnarsig ju åt något som alla barn anser underhållande: kasta sand på varandra.

2005-01-23 03:33
Jag är roligare än en flörtsvamp på parad i egnosolvanium.

2005-01-23 14:40
whoa är nice.

2005-01-24 09:35
"lunarstorm, tyckte de flesta att det var roligt men de läste bara den delen som handlade om lunarstorm ( typisk lunatstormare, orkar inte lägga ner tid på läsa och diskutera )

Min fördomar satt mitt i prick."

Du gick inte ut för att hitta andra personer heller? Va fan förväntar du dig om du söker folk på tex klotterplanket? Väldigt vinklat att säga alla på lunarstorm är sådär eftersom tamefan ALLA har lunar? Om man har någon hjärna så skriver man åt folk man känner eller så, inte folk från klotterplanket.
Idioter finns överallt, speciellt om man letar.

2005-01-24 09:45
foristassy: "Jag försöker ha min egen stil..."

haha. Det var det roligaste hittills.

2005-01-24 12:59
pigglaen P16
Jag har haft det men den var alldeles för tråkigt, som lunar fast mycket mycket värre.

watakaa
Tackar så mycket. Svårt att säga hur lång tid det tog, men jag gjorde denna undersökning under 2 månader, så ungefär 2 månader.

xpertize P19
Jo, det är sant. Tack för detr goda skrattet.

daviden P23
Jag tror att alla är sig själva, kanske inte hela tiden. Det speglar väl personligheter man annars inte vågar visa? Det är ju konstigt att säga "hon är inte sig själv för nu pratar hon på internet" - tror att man är mer sig själv på internet än på riktigt..

villson P18
Har jag nämnt att jag är intelligent? Nej.
Har jag sagt att jag är bättre än alla andra? Nej.

foristassy F0
Nehe, är alla inte likadana? Det var något nytt..om man ska jämföra min udnersökning med något är det såhär..

i ett samhälle är de flesta inte mördare, men det finns några få som är det..jag pratar om de som inte är mördare. Fattar du?

Alla är vi modeslavar, och de som är värst är de som VERKLIGEN försöker vara "annorlunda" men ack så de misslyckas.

LittleJohnny
Du har rätt, det var lite vinklat. Men jag tror att de flesta har läst klotterplanket någon gång, det är inte alltid såna som raggar och är ytliga som kollar det. Men i min undersökning, så läste de på lunar nästan bara den delen..vad säger det? Att de har bråttom att ragga på andra? Vet ej. Att de har något vettigare att göra än att läsa min artiklar? Vet ej. Att de helt enkelt vill läsa det nödvändiga? Vet ej..jag vet inte vad som är svaret..men hursomhelst anade jag rätt på denna punkt.
Manager

2005-01-24 15:04
broed___: Du bör inte beskriva dig som geni, med tanke på att du skrivit allt det där. Du beter dig väldigt omoget och har en översittarattityd som du inte riktigt kan axla, även om det är på skämt.

Pallar inte mer....kan hålla på mycket längre, men jag är rätt säker på att det kommer urarta, och jag orkar inte.

Jag vet att hela det här inlägget kan vara ett av dina "skämt", och att du anser att jag är för tråkig/torr/humorbefriad.
Redline!

2005-01-24 16:33
Lillstrumpa P5
jag blev bannad från helgon just för att jag skrev det.

b-b-b-boy P21
Jag vet faktiskt inte, svårt att ställa en pyskologisk prognos på sig själv.
Men jag skär mig inte i armarna, jag går inte kläd som en ghotare eller liknande. Jag kan vara otroligt oseriös ibland men väldigt seriös ibland..jadu, det är nog svårt. Du kan få göra det om du vill?

Dr.Octagon
Den där geni grejen är ett internt skämt, så det är inte speciellt allvarligt. Du har rätt till din åsikt "att jag beter mig omoget och har en översittarattityd" - I betrakaterns ögon.

Du påstår att Jag tycker att Du har dåliga humor. Det är väl snarrare tvärtom i ditt inlägg. Eller har jag fel?

Nej, det är inget skämt. Eller visst är det ett skämt, eftersom jag generaliserar och har aningen löjliga argument. Har ingen grund att stå på. Men det ligger självklart sanningen i det jag skriver, annars skulle jag inte skriva det. Det är ju hur tråkigt och lätt att bara ljuga.

Alla kan ju inte tycka exakt allt det jag gör, eller du gör. Så det är lungt.
Manager

2005-01-25 09:04
broed: Jag har aldrig påstått mig veta vad du tycker.

Jag vet att hela det här inlägget kan vara ett av dina "skämt", och att du anser att jag är för tråkig/torr/humorbefriad.

Det beror helt på om ditt inlägg är ett skämt eller inte, och att du isåfall kan anse att jag har dåig humor.

Och visst, det finns grund i det du skriver, det är inte det jag är emot, utan mer hur du "skojar" med andra människor....för även om det är på internet, så kan andra männsikor bli ledsna/sura/what not av det man skriver till de.

Missförstå mig inte nu, jag tycker inte om människor i överlag, men tycker att man ska ha lite mer grund i det man gör innan man börjar skapa kontakt med dem.
Redline!

2005-02-03 23:29
Dr.Octagon

ok.

Alltså artiklen i sig är inget skämt, fast jag har ju drivit med massor av folk på de olika communitys, det är typ ett skämt.

Om vi säger såhär, jag ljuger aldrig, om någon frågar "tycker du att jag är söt?" om jag inte tycker det säger jag "nej"- och jag skriver aldrig till en person och börjar driva. Jag driver med folk som skriver till mig. Fast inte alltid, långt ifårn alltid, det händer bara ibland.

Det finns många som skriver till mig bara för att jag ser bra ut och säger man "tack" så får man alltid en följdfråga.
Men du har rätt man ska inte driva med folk för mycket, jag har slutat göra det på ett sjukt elakt sätt som jag har gjort vissa gånger. Men visst driver jag med folk.

2005-02-05 03:02
jag har verkligen stört mig på helgon så länge jag kan minnas.
Helgon sägs ju vara en sida för "alternativa" människor men varför är de alltid samma typ av folk som har det?...?..?..
det är en community för "verbala" fjortisar som är mogna och skär sig i armarna.

Whoa däremot rymmer alla sorter, det är fan ett stort plus.
Street savvy