I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vill skada mig själv

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-01-24 00:13

Vill skada mig själv

Jag har de senaste dagarna haft en vilja att skada mig själv. Igår när jag var ute och festade så ville jag supa mig så full att jag inte kunde stå.

Det är första gången som jag seriöst har gått in för att skada mig själv fysiskt.

Annars så har jag märkt att jag gör allt för att skada mitt psyke, jag ser alla möjliga depressiva filmer, lyssnar bara på deppig musik.

I morgon ska jag genomgå en depressionsundersökning.

Är det någon som har liknande problem?

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2005-01-24 00:18
Jag är långvarigt deprimerad. Har dock inte tagit form i att jag vill skada mig själv. Försök få hjälp antingen "mjukvarumässigt" via typ terapi och dyl. eller "hårdvarumässigt" genom Zoloft / dyl. Det sägs ju att man ska jobba med terapi hellre än att peta i folk medicin. Jag tror faktiskt på det jag också. Lycka till iaf..

Regards,
G.

2005-01-24 01:21
Vad föredrar du säger du? Jag är lite rädd för att käka medicin. Inte för att jag är rädd för att bli beroende, vilket jag har hört att man inte ska bli. Det jag är rädd för är att glädjen kommer att kännas falsk, att det inte är jag som är glad egentligen.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2005-01-24 05:02
va du än gör tugga inte sån skit!
tar skit lång tid innan dom värkar, och på den tiden emellan att man börjar ta dom å att dom värkar, blir många självmords benägna, allt går upp å ner hela tiden... sen e de skit svårt att sluta...satsa på terapi... de måste ske innifrån, med piller e de bara ytligt...

lycka till hoppas du mår bättre snart =)
and THAT you can quote...

2005-01-24 10:56
candide
men antidepp kan faktiskt hjälpa, ibland måste man ta hjälp av det när det inte räcker med bara terapi och liknande. Man ska testa terapi först, men inte vara rädd för att pröva antidepp. Människor reagerar och påverkas så olika av det. Man kan egentligen inte lita på andras erfarenheter , man måste testa själv.

öhm, att mata sig med t.ex. depressiva filmer osv. låter inte så vettigt, låter mer som att du strävar efter att må dåligt/sämre... :?

"Did I listen to pop music because I was miserable? Or was I miserable because I listened to pop music?" - high fidelity

2005-01-24 11:08
-LunAtiC- F-1 Det gäller ju att hitta rätt medicin som hjälper just dig? De piller som jag trillar kanske inte hjälper dig alls o vise versa...

candide P22 Hehe, känner igen mig i dig, kompis. Har haft sånna perioder till och från i flera år nu. Starkt av dig att söka hjälp. Jag har inte gjort det eftersom när jag väl känner mig stark nog för att söka hjälp mår jag såpass bra att jag inte känner behovet av hjälp... galet va!?
"Som att bo ihop med en väldigt liten alkoholist" // Jonny Depp om att leva med sin son

2005-01-24 14:39
tack för alla svar. jag kommer nog att överleva. känns jävligt bra att inte vara ensam.

Tack så mycket