I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

flytta hem till killen??

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-01-24 20:46

flytta hem till killen??

jag vet att jag borde ta sånahär beslut helt ensam, men vill gärna höra vad ni säger...

jag fyller 18 år i mars. då har jag å min pojkvän vart tillsammans ett år.
jag har lite halvjobbigt hemma.

asså, inte så att nån slår mig eller att jag inte får gå ut eller inga pengar eller så. men vi är så många och det är alltid full rulle hemma hos oss. jag blir stressad och får ont i magen och så skolkar jag å så blir jag rädd att lärarna ska ringa hem. (att skolka är helt oacceptabelt i min familj). min pappa har ganska högt blodtryck och kan bli arg lätt. mamma är som en galen kärring. det händer att hon sätter sig och äter innan hon har tagit av sig jackan och väskan, så stressad är hon. och egentligen är det inget speiellt hon ska göra den kvällen.

så frågade min pojkvän ifall jag skulle kunna få bo hos dem. (alltså han frågade sina egna päron) och dom sa att jag får flytta in när jag vill. hans familj är väldigt generös. han bjuder mig jämt på smågrejer. hans föräldrar har bjudit mig på resor, middagar mm. och nu säger doom att jag får bo där gratis.

givetvis har jag tänkt betala för mig om jag nu kommer flytta dit. det skulle kännas elt fel annars.

jag och min pojkvän har det bra tillsammans. vi går i samma klass, jobbar tillsammans och sover hos varran typ jämt. det är inget som skadar vårat förhållade. men såklart träffar vi kompisar och sånt flerqa gånger i veckan och han har sitt band och jag har mitt crew.

men iaf vill jag höra vad folk tycker. jag kan inte riktigt bestämma mig.