I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Antidep medicin

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-02-01 00:00

Antidep medicin

Nu har jag börat äta sån här skit. Seroscand äter jag. Fan vad dåligt jag mår. Min ångest är så grotesk så att jag inte vet vad jag ka ta mig till.

Är det normalt eller? Kan inte nån dela med sig av sina erfarenheter.

Just nu är jag så jävla speedad så att jag tror att jag ska dö av överansträngning.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2005-02-01 00:31
Har du just börjat är det normalt med ökad ångest. Den avtar med tiden, ingen fara. Vad du bör käka beror ju på vad du lider av. Sluta inte förrän sex månader efter symptomfrihet, men sådant bör du ha läkarkontakt med för att diskutera hur du ska gå till väga.
Camp Kwahsi till er tjänst

2005-02-01 01:51
jag rekomenderar inte antideprisiva, finns naturliga medel som fungerar. skriv privat om du är intresserad.
Today i'll make a homerun...

2005-02-01 01:53
hanzil F17

nej, det är normalt med ökad ångest i början, man ska INTE byta bara för att man mår dåligt i början.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-02-01 02:28
jag har hört från ganska många håll att det ska vara jobbigt de första veckorna. Jag mår ganska bra ibland men sen kommer ångesten när jag minst anar det. det kan gå en hel dag och så tror jag att jag har lyckats med att må bättre. Sen på natten kommer ångesten tillbaka. alltid på natten.

jag kan inte utsätta mig för situationer som var självklara för mig innan. att tala inför en grupp människor är helt omöjligt. jag skulle göra det häromdagen men då kändes det som om jag skulle svimma, sen gick jag iväg och spydde.

Det känns så förbannat jobbigt att inte kunna leva som en normal människa för att man äter en medicin som ska göra att man mår bättre.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2005-02-01 02:44
håller dock med om zoloft, känner ingen som gått på det utan att det slutat illa.

2005-02-01 02:48
candide: varför behöver du ta dessa piller? psykiska spärrar?
Today i'll make a homerun...

2005-02-01 09:58
Varför jag äter? Ja, jag har problem. Det beror på en massa saker. Strul med båda mina föräldrar. dessutom har jag en sjukdom som gör att man kan bli deppig.

2005-02-01 11:01
Folk rekomenderar saker hit och dit. Sanningen är att man inte kan generalisera. För mig funkar anti-depp bra men för vissa gör det kanske inte det. Beror ju helt på från fall till fall. I vissa fall finns ingen annan utväg
Camp Kwahsi till er tjänst

2005-02-01 11:08
diazepam
tar bort all jävla ångest fast d tar ju iofs bort allt annat åsså!

2005-02-01 13:40
Vafan musik är ju den bästa anti-depp medicin som finns.
"War doesn't decide who's right, but who's left." - Iriscience
"Social kompetens är den som är bäst på att låtsas" - Scissors
304-7734-02-09

2005-02-01 14:11
hanzil F17

man kan båda gå upp och magra.
det beror på

2005-02-01 14:17
Musik är inte en bra medicin alls. Det spelar ingen roll vad för musik jag lyssnar på. Nu lyssnar jag iofs bara på deppig musik.

Jag börjar ledsna på den här medicinen. det är helt värdelöst att äta. jag har tappat livslusten helt. jag ser ingen framtid längre. Jag kommer inte att ta livet av mig dock, men framtiden finns inte. Det känns som om jag borde skita i allt jag håller på med och bara ligga hemma och glo i taket.

Jag kan inte koncentrera mig i skolan nu. Men det måste ju gå över på några veckor.

Jag hoppas att medicinen ska hjälpa mig.

2005-02-01 14:53
hur funkar det att gå i terapi då? Det ska jag börja med så fort jag får en tid för det. det tar ju ett tag förstås.

Någon som har erfarenhet av det?

2005-02-01 15:37
det beror ju på, är du riktigt deprimerad så är inte terapi den hjälp man får, det hjälper helt enkelt inte en djupt deprimerad att gå i terapi förrän efter medicinering och ev. ECT.

2005-02-01 15:45
med "riktigt deprimerad" menar jag svår egentlig depression, det försvann visst ur inlägget.

2005-02-01 16:08
har testat det mesta men ingen jävla medicin funkar, speciellt inte zoloften...har gett upp det där nu....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.