Mönstring..............
Okej ,,,, som rubriken ger en hint om så handlar detta förmodligen stötande o smaklösa innehållslösa inlägg om. Hur många VILL verkligen dra sig upp ur sängen runt 3-4 tiden på morgonen en kalla februari morgon för att kravla in på en buss klockan 5 på morgonen med en stor majoritet idioter som säkerligen VILL VILL VILL göra lumpen och finner morgon luften "upppiggande". Och förmodligen kommer man bli inslängd i en mörkbarrack med dessa armé älskande "Rambo"-wannabes som försöker "inspirera" de som är motvillgt inställda till denna idiotiska sed... Fan kan inte bara dom som nu vill slänga sig in i nån fantasi-krigsvärld och 5mils marscher göra det utan att försöka tvinga på dom runt sig att "join The Army" ... fan skjut er lösa ammo o spring o frys i skogen om ni vill men försök inte lura med "oskyldiga" in i armé träsket... Jaga kor med luftgevär är lika givande ,,,, Som sagt var tvungen att ta ut aggressionerna på nåt :P
24/7 always keepin it.
failure: 11 månader för alla? sen när?
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
för dem som mönstrar iår? eller för de som rycker in i år också?
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
slowmo, tror det är dom som mönstrar i år.. jag gör lumpen nu o kb-elever på 15 månader ryckte in nu i januari..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Iofs så är det 50000 som mönstrar varje år och 15000 rycker in. Men annars så stämde det.
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill
Säg bara att du har ätstörningar, sömnproblem, psykisk nedstämdhet osv osv. Du slipper, det är inte svårt någonstans för fan.
Aneksaphtesia tror du har missuppfattat de dära.. :) haha Nazisten fick ju kicken från lumpen fast han överklaga... de bevisar väl att boden INTE vill ha nazister? ;D haha
jag slapp till och med mönstra för att jag har opererat knäna.. ni har säkert nån "idrottsskada" ni kan dra till med... rygg problem kanske? ta bara nå simpelt.. för om ni drar till med tex att ni har samarbetssvårigheter så kan de påverka erat kommande arbetsliv...
dom flesta som var å mönstrade med mig ville inte göra... kändes som helt vanliga killar... var inte speciellt macho atmosfär heller... om du inte vill dra dit är det bara å skicka läkarintyg på ett skrubbsår så slipper du...
What would macgyver do?
det är ack så få som vill göra lumpen, och dom som vill göra lumpen vill det i ungefär en vecka. sen pallar dom inte mer och blir hemskickade för att ak5:an är för tung att bära på, typ. alla jag gjorde lumpen med ville vara där lika lite. sen det där med macho-atmosfären är hyfsat överdriven, det är nog mer macho atmosfär i min tävttstuga än vad det va på luckan. närå, men det är väl inte mer macho än i vilket omklädningsrum som hellst. lumpen är avklarad och jag vill inte ha den o-gjord. men jag skulle inte vilja göra om det.
"why don't you go outside and play hide and go-fuck-yourself"
personligen känner jag att jag skulle kunna offra mig ifall tjejer omfattades av värnplikten... dels för att jag känner mig könsdiskriminerad men oxå för att det skulle kännas ganska enformigt att bara hänga med grabbar i 11 månader...
What would macgyver do?
Jag fick papper om mönstring, men skrev tillbaka att jag gick på heroin. Jag behöver inte mönsta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lustigt när jag fick statistiken från Försvarsmaktens hemsida...
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill
min sambo gick bara inte dit. de skickade efter honom ett år senare, han gick inte då heller och de har inte hört av sig sen dess. det var tre år sen nu. ^_^
Jag vill göra lumpen.. Back off!
De tvingar visst in folk som inte vill. Har man inte blivit utagen har man helt enkelt inte bedömts som lämplig för någon tjänst. Enligt pliktverket är 20% av alla som tas in "inte så bra motiverade". http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d =1042&a=355674
skit i mönstringen. det gjorde jag ;)
kommer nog bara sticka dit flippa ur med kompisarna sen bli booted home men vafan mönstra gör man ändå bara en gång men men
24/7 always keepin it.
Min mamma och pappa gjorde lumpen. Både tyckte det var ganska roligt, det är roligare och man lär sig mer än av att jobba, sa dom. Det är alltså bättre än att jobba på MCD eller liknande. Men det är ju hårdare och kanske jobbigt att ta sig upp och att jobba hårt för en skitlön. Men jag tror det motiverar folk senare i livet. För ungdomar som är 18 år, i dagens samhälle är inte speciellt ansvarsfulla, de flesta bäddar inte sin säng eller tvättar sina kläder. I lumpen lär man sig de grundläggande sakerna för att klara sig själv. Jag tycker att det ska vara frivilligt som i staterna, det är mycket bättre. Om vi ska ha det som det är nu så ska tjejer också mönstra tycker jag.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
broed__, att vi ska ha frivilligt i sverige kanske inte är så bra. Då lär man förr eller senare få legosoldater eller en yrkesarmé. Se bara hur det gick i Iraq, massa stridspittar som leker allan. gör själv lumpen nu och har ca 70 dagar kvar :D fräcke, armén suger...
Livet är en hora och du har inga pengar.
word fräcke. broed__ jag har dock fortf inte lärt mig att bädda sängen här hemma..... mitt rum är fortfarande ett bombnedslag, kanske kommer sen?
jag gör.
är det nån som ska mönstra den 30-e på typ djursholmsvägen 30 i stockholm? skulle vara soft att hooka upp med en whoait.
Länge leve allergier! Jag är friiiiiiii Men seriöst, det är bara att leta upp alla möjliga fel på sig, vafan, hela sverige är ju defekt!
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
Verkar bara vara jag här som ser fram emot lumpen :) , Betald träning samt att jag slipper studier.. Lumpen blir vad man gör det till. Valde att bli bevakningsgrupp chef då man även får en "väktar-utbildning" som man kan ha användning för senare i livet..
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!
broed__ F19 "...Det är alltså bättre än att jobba på MCD eller liknande." Wörd , så jävla stressigt arbete :D
Ni är alla (med några undantag) lata bortskämda ungar. Gör er plikt. Syltryggar!
Gör som nån polare till mig berätta att någon hade gjort rulla in dig i psykologens matta, och lek kebabrulle med vitlökssås. själv kommer jag vara rak och ärlig, och säga att jag verkligen inte klarar av att vara hemifrån så länge, och att jag har hafft en ganska dårlig relation från mina föräldrar, det bör fungera ganska bra.
"...Gör som nån polare till mig berätta att någon hade gjort rulla in dig i psykologens matta, och lek kebabrulle med vitlökssås." Ett fall för psykvården?
BzBz Alltså frivilligt i det syftet : man ansöker om att få göra lumpen. Sen måste man klara testerna hursomhelst, inte som det är nu. Det är ett måste, för killar bara. vissa lär sig aldrig...
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Bono P18 ---> som de flesta som går till psykolog?
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
asså! detta kommer låta sjukt men detta är hur jag tycker armen verkar! Dom är ute efter så kallade "Ariska" människor som aldrig har ett problem och så! sjukt men så tycker jag det låter som
*snaark*
furder, välformulerat, koncist och välfyllt med fakta...
Lugn!
btw nån som vet om dom kan se ens brottregister? jag har hört att man inte får göra lumpen om man är straffad, men jag vill verkligen gå systemteknikerutbildningen som dom har... meen men... sen en annan skum grej också, alla som jag känner har mönstrat typ för länge sen, men jag får mönstra nu i februrari... vafan är det om? fyllde 18 i september förra året
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Shakes har du tur är det lugnt. va själv systemtekniker och jag hade gjorde min teknikerutbildning med folk som va med i dom rullarna. vilken syte-tjänst hade du tänkt dig?
"why don't you go outside and play hide and go-fuck-yourself"
erik-b haha jag fick papper igår om att jag ska göra kock tjänst i kungsängen. först ville dom ha upp mig till boden jag abra helvete heller
VI TILLHÖR ELITEN..BETE ER DÄREFTER
Wiek-> det där var väl inte ironiskt? äfb-> tack tror jag :P :)
*snaark*
tycker de me antennen lät intresant, va sjulle man göra sa du?
lite lustigt..min syrra har hårttränat i två år, bland annat för att göra lumpen. sen så när hon mönstrade så stämplade psykologen henne som träningsnarkoman och ville inte att hon skulle få göra annat än att navigera flygplan..läkaren tyckte att hon skulle få typ högsta poäng för hennes goda fysiska form, men psykologen var så fast vid att det inte var hälsosamt att träna så mkt... visst liksom, syrran tränar mkt, men hon har socialt liv och så vidare så narkoman är att ta i? whatever..
Delam tange barat
lumpen är helt klart något av det absolut roligaste jag har gjort. det tyckte jag dock inte medan jag var där, men i samma stund som jag muck- ade ville jag genast tillbaka, och det vill jag nog fortfaran- de! tänk både en, två och tre ggr innan du/ni säger nej!