I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad kan drömmen betyda?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-02-04 18:56

vad kan drömmen betyda?

hm, okej, grejen är såhär, för att göra en lång historia kort, jag hade en kompis som dog förra hösten, han var 20, precis som jag, mindre betydelse kanske..

hursomhelst, för några dagar sen hade jag en dröm, om att jag pratade med honom, efter att han hade gått bort alltså, jag frågade honom hur himlen var..och han svarade att det var ensamt där : /
jag svarade, ta det lugnt, jag kommer snart...

hursomhelst, det var ju bara en dröm, men ända sen jag haft drömmen har jag haft en känsla att jag verkligen kommer dö (om jag nu kommer till himlen är en annan sak)..men det känns typ, att nu är det dags...jag har gjort mitt här..

jag är inte självmordsbenägen lr något sånt, det känns bara som om det kommer hända, och jag inte kan göra något åt det.,.

hm, vet egentligen itne vad jag vill ha sagt, men har någon känt något liknande ? : /

2005-02-04 19:00
läskigt..

2005-02-04 19:14
det var en dröm. jag har drömt att jag har jagat valar med bara händerna, men här sitter jag och har inte ens sett en jävla val.

Det är ingen fara. Dör man så dör man, ingen poäng i att oroa sig. Men tro inte på drömmar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-04 19:17
Dry_your_eyes att drömma om avlidna personer har inget med den personen att göra specifikt. Utan dess egenskaper. Han hade något som du önskar ha mer av.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-02-04 19:37
men kritisera då :P

jag påstår inte att det kommer hända, jag bara säger att det känns som det snart är slut här, har kanske inte något med han att göra..
jag vill inte dö, men dör man så dör man..som vinterstork sa, bara till att acceptera..

och Overthink, jag pratar inte om sanndrömmar, eftersom det var inget i drömmen som tyder på att jag skulle dö, bara en känsla jag fått..

2005-02-04 19:43
Overthink ok? menar du att jag hittar på?
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-02-04 20:43
Overthink jag har läst det.

2005-02-04 21:15
Overthink må hända. Du har rätt, det mesta inom drömtydning och psykologi är teorier.

2005-02-05 02:48
Dry_your_eyes

du kanske ska dö på ett sätt, något stort kanske väntar dig, någon galen vändning i livet.
Street savvy