I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att drömma om drömmar

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-02-06 22:21

Att drömma om drömmar

När jag vaknar på morgonen så försöker jag alltid ligga kvar och tänka igenom och försöka komma ihåg vad jag har drömt under nattens gång. Och ibland när man ligger där så kommer man på att man har drömt detta innan, som en "deja vu dröm" allt detta drömde jag för ett tag sen igen. Man kommer ihåg lite snuttar för det mesta av drömmarna och tillslut så kommer man på att detta drömde jag för ett tag sen, man känner igen allting.

Är det nu möjligt att drömma om sina drömmar som man kanske drömde för ja, en månad sen, eller är det bara något som man kanske inbillar sig?
Och är det någon annan som också har drömt om några av sina drömmar?

http://www.homage.nu/

2005-02-06 22:31
om en dröm återuppkommer så är de bra och kolla i en "drömtydarbok" som finns på alla bibliotek och kolla upp va den säger.. kan ha och göra med ditt liv. en dröm är skit konstig..
ett hus kan betyde jätte konstiga saker och stegar m.m.

´man ska skriva ner drömmen med alla små detaljer sen kollar man upp varenda grej så kan man få hjälp i livet..
kul att de körs

2005-12-01 16:59
drömtydarböcker och faktarutor..
vetenskapen kanske inte ligger så djupt in i själen hos drömmaren heller, men det finns en del vetenskapligt bevisade tester som bevisar att man, efter man har sovit, när man vaknar, under en tid omformulerar det som dök upp i drömmen.
svårt att veta vilka fakta som är sanna kring alla historier och när de grundades, så jag tar dethär för vad det är.
jag har också drömmar om drömmen,deja vu´s ibland i streck av veckor under vissa tider av dagen.illusion comfusion.

2005-12-04 02:13
Ja.
Vissa peridoer drömmer jag samma dröm flera nätter i rad.
Asjobbigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Arrangör

2005-12-04 02:57
En gång drömde jag att en kompis hade skaffat ny hund, fick tom höra namnet, sen vaknade jag på natten och somnade sedan om. Då drömde jag att jag träffade den där kompisens morsa som berättade för mej att han precis hade skaffat hund och jag förklarade att jag hade drömt det och tyckte det var coolt :) trodde jag hade haft en framtidsdröm, men vvisade sej bara att det var en dröm ;)
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer