I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad kan jag göra?

Övrigt - Vardagsfilosofi

Graffare

2005-02-07 13:26

vad kan jag göra?

jag har en bror...han är 22 år.
Han har en fästmö och en 3 årig son
tills han började med tjack..
han vägde 95 och har gått ner till 60 kilo!
han har skrivit av kontakten mellan min morsa,så hon kan inte anmäla honom till drogavvänjing

vad fan kan jag göra för att få honom sluta!?
endast seriösa svar tack...

"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2005-02-07 13:28
säljer han också eller tar han "bara" ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-02-07 20:17
Som Nicky säger.
Att försöka få en missbrukare att sluta droga innan han själv vill det är omöjligt.
På riktigt. Det funkar inte.
Missbrukaren måste själv inse att det han eller hon gör är fel och därefter vilja sluta.
Det enda du kan göra för din bror är att vara där för honom, hur illa han än beter sig och hur illa han än gör dig.
Tala om hur mycket du älskar honom, och berätta att du finns där för honom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-07 23:31
Betätta för honnom vad hans mamma har gjort för honnom och att han också har varit ett litet barn som nu förstör sig på detta sättet och du - hans egen bror, vad du känner ect.
Fråga honnom om han inte kände sig bättre förr när du och han kunde sitta och dricka vatten och vara så lyckliga endå.

Graffare

2005-02-08 07:55
misery_chik:jo visst säljer han..
jumpcut:han ville helt enkel testa något nytt istället för röka..
nicky:hur ska jag få honom att vakna?
emci_emm: jag fick han iaf att sluta röka på i 3 månader..men han började igen
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Graffare

2005-02-21 07:57
jumpcut :tack,följde ditt råd och han har iaf varit tjackfri en vecka nu:):):)