Folk som inte fattar när de bör göra slut...
alltså, nu på senare tid har det ploppat upp en heeeel deeel inlägg här på whoa om vad folk bör göra för att rädda sina miserabla förhållanden. varför vill folk inte bara inse att det är dags att göra slut? vad är de så jävla rädda för? typ nån kan skriva "ja, han slår mej, hatar mej, spottar på mej, har sagt att han vill döda mej och han har aldrig ringt....................... men jag älskar honom ändå! hur ska jag rädda mitt förhållande?" men typ hej ditt lilla mongo, GÖR SLUT DÅ BARA?! vad måste ske innan du gör slut? vart går gränsen? finns det nån gräns? vad finns att rädda ens? det är helt uppenbart att folk är rädda för att bli ensamma, som om det vore nånting negativt med att vara singel. jag säger bara; hellre ensam ända in i döden än att vara tillsammans med nån jag mår dåligt med. är det sååå viktigt att ha nån som kan gå runt och visa upp som sin partner? brukar det inte vara så att man är ihop för att man trivs med varandra? vart har all common sense tagit vägen? aaaahh jag blir tokig! kom igen dela med er om vad ni tycker, jag kan ju inte vara den enda som insett detta..
baeng
är det relevant? bara för att jag är vettig och har insett att det är dags att göra slut när man bara är olycklig i förhållandet så är jag singel? okej visst, då är jag singel.
baeng
Overthink - nej, det är ingen nyhet men trådarna har kommit upp allt oftare och det är lika uppenbart varje gång att det är dags att göra slut. tro mej, jag har sagt det varje gång att de bör göra slut men det är ju ingen som fattar och tar till sej det så nu har jag slutat skriva det. kolla bara på senaste kärleksproblem-tråden i blandat. det är som LAAAGT för att göra slut men ändå vill hon inte inse. gör sej folk dummare än vad de redan är eller vad är grejen?
baeng
Overthink - för att avreagera mej? det var länge sen jag skrev en tråd med en klar poäng faktiskt, du får ursäkta helt enkelt.
baeng
tro inte att du precis kommit med lösningen på svackande förhållanden...det du beskriver har jag sett i en enda tråd. alla andra trådar som handlar om att rädda förhållanden osv har haft helt annorlunda problem. tvivlar på att alla har lika enkelt att bryta ett förhållande som dej.
•pave paradise•
Det är många som inte fattar när dom ska göra slut. Min polare gör precis allt som hans brud ber om, i lördags gick han typ en mil kl 5 på natten för att tjejen tyckte att han skulle det. Dom gör slut varje gång dom är fulla, vilket är minst varje helg och sen så blir dom tillsamans dagen efter. Om man man lyckas slita han från tjejen (vilket är svårt) så snackar dom i telefon typ 50% av kvällen, och jag överdriver inte. Till saken hör också att tjejen är dum i huvet och har vart otrogen tre gånger på ett halvår. Min polare fattar inte att det är nått sjukligt i deras förhållande, så fort man börjar prata om det så säger han "bara för att du aldrig har älskat nån så här mycket då". Om det där är "äkta" kärlek så klarar jag mig fint utan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
made_in_japan . så, har du varit i ett destruktivt förhållande själv? ja, det är faktiskt relevant.
made_in_japan det är lätt att se saker som åskådare , men mindre lätt att se dom som "spelare". De flesta som skapat sånna här trådar är inte åskådare, utan det är deras liv det handlar om. Ofta vet man heller inte om alla bakomliggande saker heller. Att tala innan man tänker är som att torka sig innan man skitit.
•pave paradise•
spank you Ihabia. =) nog för att jag också kan irritera mig på människor som ältar till förbannelse. men jag förstår.. och håller käften.
Fast om folk är idioter är det ganska bra att någon talar om det för dem, istället för att tycka synd om dårarna.
normaliseringsprocessen, anyone?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
http://www.intellectualwhores.com/master ladder.html läs hela, där har ni svaren på ala era frågor=D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sän F20 hans fråga var mer om jag var singel nu i skrivande stund väl? jo jag har varit i förhållanden men ack inte så destruktiva att jag sjunker till nån hjärntvättad tofflar-nivå. lhabia true, men det är ingen ursäkt. de fortfarande lika naiva för sitt eget bästa!
baeng
synd att alla inte var så smarta
handlar ju inte om intelligens, som sagt, normaliseringsprocessen, look it up.
Misery_chick Kan du inte förklara normaliseringsprocessen då?
gränsen för när man gör slut är väl om man bråkar varje dag o mår dåligt av o va med sin partner, lr om patnern är otrogen.
SunTzu P19 ok, men jag gör det waaay kortfattat. att partnern gradvis bryter ner ens självförtroende, får en att tro att ingen annan kommer vilja ha en och att alt är ens eget fel, vilket gör att man tar våld och kränkningar, då man tycker man förtjäbar det/inte ens tycker det är konstigt längre/inte orkar/vågar göra något/osv
det är väl inte så lätt helt enkelt.. efter att ha levt i ett förhållande länge så är de en stor omställning att bli singel igen
Det va bättre förr, svenskunderjord!
Counter-clockwise nu var ju det exempel, påstår inte att det _alltid_ förekommer, utan att det _kan_ förekomma, speciellt i våldsamma förhållanden, oavset vem i förhållandet det är som slår.
intressant läsning. tack för länken.
I'm watchin all of ya because your game is so poor
made_in_japan F12 : men hur kan du idiotförklara att folk beter sig på ett visst sätt i en specifik situation om du inte ens upplevt något liknande själv?
sän said it! väntar på svar :D
•pave paradise•
Counter-clockwise Håller verkligen med om det där med människors rädsla för ensamheten.. har själv lyckats hålla mig kvar i riktigt destruktiva förhållanden pga rädslan för att vara ensam, speciellt när jag var yngre. I övrigt så är inte alla förhållanden dåliga från början, utan det smyger sig på. Är man mitt i förhållandet kan det då vara svårt att se objektivt på det hela och avfärda det som en svacka eller liknande. Älskar man en person gränslöst kan det vara svårt att se hur illa behandlad man blivit, och när man väl inser vad som händer kan det vara ofantligt svårt med själva avslutet, eftersom man då blivit så van.
Let´s diffuse it, old school!
innnan den diskussionen börjar så: hon har bara fejkat åldern.. hon är typ..ehm. 17-18 har jag för mig?
ah. men vi kan tycka att hon har fel iaf ;)
får nog lov att hålla med made_in_japan F12 till viss del. senast var det någon persom som skrev om sitt förhållande i vardagsfilosofi, och frågade om det kanske skulle vara värt att gå på lite par-terapi. då höll jag på att smälla av. är man runt 18 år, har varit tillsammans i kanske högst ett år, (vilket känns som att fallet rätt ofta är), och på allvar vill betala en jävla massa pengar för att gå i terapi ... då är det kanske dags att inse att det kanske inte var den rätta man hittat om man redan efter en så kort stund behöver professionell hjälp. a waste of money, tycker jag.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
jag tänker inte ens läsa färdigt ditt jävla inlägg, hade fan skämmts om jag var du asså.. räckte med det lilla jag läste så förstår jag att du aldrig har haft någon. och är du 12? verkar så..
http://www.homage.nu/
Sän F20 sen när måste man själv varit i den situtionen för att kunna idiotförklara folk? sure, jag kanske hamnar i en sådan situation själv nån gång (gud förbjude) men då är det fan inte mer än rätt om nån tycker att jag är en idiot, för man ÄR en idiot om man går med på vaaad som helst bara för att hålla sitt förhållande uppe. och ye, till resten; min ålder får ni spekulera hur mycket ni vill om men är det är vad ni hakar upp er på så har ni helt gått miste om vad jag försöker och säga. Maniack go ahead, speeeekulera. låt oss säga att jag har vart gift, celibat eller bara helt enkelt för ful för att få nån. jag har fortfarande min åsikt, right? och till misery - den där normaliseringsprocessen (jobbigt ord) var ju riktigt intressant, trodde inte nån hade värsta forskat om det :)
baeng
made_in_japan F12 kul att kunnat bidra med något. ^_^
har du fått åtminstone en gnutta mer förståelse för de som "sitter fast" i destruktiva förhållanden?
Misery_chick jomen alltså, jo faktiskt. men det känns ändå som om det finns många sånna förhållanden där de helt uppenbart inte gör slut för att de vägrar bli ensamma. typ sånna som hatar varandra redan efter 2 veckor... de har jag svårt och tro att de blivit påverkade av det där normaliseringjuckset..
baeng
made_in_japan F12 men asså, hur? hur.. asså hur kan man bara.. nej det går inte asså.. sov gott
http://www.homage.nu/
kan ju vara ren självdestruktivitet också, vissa söker sig till dåliga förhållanden för att "straffa" sig själva
Maniack - ? Misery - true, men det är väl ändå ett personlighetsdrag?
baeng
made_in_japan F12 behöver det väl inte vara, att man mår dåligt i sig själv och hanterar det dåligt betyder ju inte att det är en del av ens personlighet, utan något som "fastnat" efter diverse tråkigheter
Misery_chick - ja precis, och det där låter som ett personlighetsdrag enligt mej. Bandit queen - yes! nån som förstår precis vad jag menar! inte att man ska ge upp direkt men när det verkligen är hur miserabelt som helst..
baeng
jag tror inte det direkt är en majoritet av de dåliga förhållanden som går ut på att man inte gör slut bara för att man inte vill bli ensam.. jag tror heller inte de förhållandena är enbart dåliga rakt igenom dag för dag, varje minut, varke sekund. och det är DET som gör att folk stannar. det måste du förstå. de bra stunderna överväger oftast de dåliga, om inte annat så i ens huvud, och man bestämmer sig för att kämpa vidare och jobba på det. sen om det dåliga verkligen överväger det bra och det inte finns något ljust alls och man ändå stannar? mjo, sånt finns ju, men de flesta som klagar på sina förhållanden här som du snackar om.. lär ju ha en hel del bra saker de vill behålla och komma tillbaka till. det -är- väldigt lätt att ge folk råd och säga hur de borde göra och leva som utomstående
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama
benotalways - om det där var riktat till mej: ha ha ha ha ha ha ha. okej visst.
baeng
Nicky - ska vi knulla?
I'm watchin all of ya because your game is so poor
När man skapar en topic på whoa om sitt förhållande så borde man inse att det är dax att göra slut. Faktiskt. Ett uppenbart sign. Och jag förstår trådskaparens frustration fullt ut. Normaliseringsprocessen i all ära, men det känns inte riktigt som det är det som är i spel i de flauntade whoaförhållandena utan snarare är det så att folk totalt verkar sakna egenvärde och någon form av distans till livet. Vissas "teorier" om att man som singel kritiserar förhållanden av avund alternativt sexuell frustration är för övrigt väldigt pinsamma och bidrar inte till någon form av diskussion.
What it is, it is and what it ain't, it ain't
OneTrick - tack för det mest vettigaste inlägget! hurvida jag är singel eller inte spelar ingen roll i denna fråga, jag kommer alltid att tycka så.
baeng
vad fan har om made in japan är singel eller inte för betydelse?
I´m with stupid--->