Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
eller så är det han som är dum i huvet och hon som är ett offer för det. tror det är svårt att sätta sig in i hennes situation.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
herregud. varför lämnar hon inte honom?
tror fakits det här hnadlar om hel svenskt trailer trash. och då kanske hon inte har någon annan trych het en honom. ingen jobb, ingen vänner och ingen famlij.
mooin P18 tycker det är mer du som är korkad och vissar lite förståelse för situationen och henne.
slår hon inte tillbaka? om nån slår mig så slår jag tillbaka garanterat.
man är inte dum i huvudet för att man stannar hos någon som slår, man är nedbruten och psykiskt förstörd.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
jo men som jag sa tdiigare tro jag det rör som en en mycket svår sitution här. där sociala frågor spelar in på ett stort plan. hon kanske inte har några barn inga vänner och ingen ekonomsikt trygghet. vart ska hon vända sig och hur ska hon kunna lämna det ända som hon känner som en trygg vardag. tror inte det handlar om att vara dum i huvet. det är jävligt illa att säga något sånt. det handlar mer om det som står i steems länk högre upp om du orkar läsa.
hon är inte någon romal människa. i det här falet så har du den psykiska och sociala biten på en gång. så det går inte säga att hon ska se det som du gör det. hon tänker innte äns i närheten av samma banor som dig och mig som ser det från hål.
mooin P18 någonsin sett misshandel i hemmet och normaliseringsprocessen på nära håll?
Och ja ekänner att de e hårt o säga att hon e dum i huvudet.. Men nånstans.. om en människa inte kan ta vara på sig själv.. asså tjena.. så tyder det på psykisk ohälsa och inte att man skulle vara dum i huvudet.
Nicky F18 läs igen, jag sa inte psykiskt störd.
det kan tycka så men i bland når inte ens alla kvinno jourer fram eller socialen. skulle också gärna kunna hjälpa men det gör man inte genom att säga att hon är dum i huvudet.
nej det har jag väl inte på ståt men då kan ju du dra från min tråd då. och sluta kalla misshandlade psykiskt nerbrytna kvinnor för idioter.
jo mn får ju hoppas att soc får lite press på sig och får arlset ur vagnen och gör sitt jobb efter 17 gånger.
mooin P18 jo men sen slanar du total empati och har inget förstålese alls för hur en sjuk och svag människa kan resonera ien sån här situation efter år av fysisk och psykisk misshandel.
saken är ju den att har det hållit på länge så kanske hon inte ens inser att det han gör är fel.
oftas sjukhusen som ser skadorna och försker få till en anmälan. hon behöver inte vara specielt sammarbets villig alla gånger.
män som vill pryla sin tjej dras väl till brudar som det går att banka på brudar som kan bli misshandlade om och om igen dras kanske omedvetet till män som har en tendens att bli våldsamma det är inte så omöjligt som säkert många tror
Upp med tummarna!
saken är ju den att har det hållit på länge så kanske hon inte ens inser att det han gör är fel. uppenbarligen inser hon ju att det är fel iom att hon anmäler honom gång på gång...
jag tror att vem som helst kan hamna i ett sånt här förhållande. det är jävligt lätt att sitta på avstånd och tänka att det aldrig kan hända mig, för jag är starkare och smartare än så. det går nog inte till så att partnern helt plötsligt misshandlar skiten ur dig, och du stannar kvar ändå. det går nog ganska sakta att bryta ner någons psyke så pass mycket att han/hon kommer tolerera våld.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Vart står det ens att det är hon som anmält?Om jag inte har helt fel så kan även grannar,sjukhus m.m anmäla och det enda hon då behöver göra är att gå på förhör. Det står ju tom i artikeln att hon ändrat historien under förhören men uppenbarligen har mannen blivit dömd ändå
hanna-gee står det någonstans att det är hon som anmält?
Det säger hon förresten själv bara i det första förhöret. Sen säger hon att hon slog läppen i bordshörnet. ja du. undrar varför hon ändrade sig. *muttra* lås in fanskapet.
Sen kan man ju tycka att hon borde ha fått psykolog/terapi hjälp samt ekonomisk om det behövs för att kunna lämna honom och med tanke på att han är dömd för 17e gången så lär dom ju ha haft ett par år på sig att hjälpa henne. Sen måste jag nog säga att dte var en väsentlig skillnad i ditt fall Nicky då din mamma även hade dig att se efter. Som du sa själv, din pappa slog din mamma i 2år och hon stannade. När han höjde handen mot dig så lämnade hon honom.
Misery_chick true, artikeln antyder dock det, däremot tror jag inte de får lova att gå hela vägen med rättegång ifall hon inte samtycker..
lov, inte lova...tryckfel ;)