I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Titta direkt på solen

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-02-24 11:57

Titta direkt på solen

ja jag undrar vad det är som händer med synen o så ifall man kollar på solen.
hejdå

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-24 12:05
kan man inte bränna/överbelasta ljus receptorer i ögat.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2005-02-24 12:06
Folk har blivit blinda på det viset?
Göteborg på låtsas.

2005-02-24 12:54
solljuset är ju såpass intensivt (ljusstarkt, innehåller mkt energi), så det kommer att bli en rätt hög effektutveckling i ögonen... vilket såklart inte kan vara särskilt bra i längden.

På kort sikt tror jag att man överbelastar ljusreceptorerna och blir lite allmänt halvblind en stund. Tittar man allt för länge är nog risken att man förstör receptorerna för gott, precis som Turist säger.

Håller på och labbar en hel del med en högenergilaser (i alla fall såpass hög energi att det börjar bli skadligt) i skolan just nu.. alla våra labbledare har en massa "svarta fläckar" i sitt synfält (=

mentative
Tittar du mot starkt solljus är kroppens reflex att stänga ögonen, just för att vi tar skada av det.. precis som att vår första reflex är att dra bort handen om vi lägger den på en kokhet spisplatta.
Så det där har väl säkert med självdisciplin att göra..
mensvärk är livets krydda.

2005-02-24 13:57
Men frågan är varför man nyser om man kollar på den stora gula saken.
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2005-02-24 17:38
Man fördärvar hornhinnan.

2005-02-24 19:32
jag nyser av att titta mot solen
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-02-24 19:46
det är inte bra att stirra för länge på solen, många av sjömännen på 16-18 talet blev blinda av att göra det när det skulle läsa av .. vad heter instrumentet?

2005-02-24 19:52
Trombon!

Nä, men man är dum oavsätt vad som händer, jag vet inte exakt vad som händer om jag konstant springer in i väggar konstant, men jag tänker inte på det...
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2005-02-24 20:38
nån som sett pi?
/medlem av galna gorillors gangsta gäng
"Patriotism is your conviction that this country is superior to all others because you were born in it."/ G. B. Shaw

2005-02-25 11:32
Steem näe Pi/
/medlem av galna gorillors gangsta gäng
"Patriotism is your conviction that this country is superior to all others because you were born in it."/ G. B. Shaw

2005-02-25 11:41
Jag har också hört legenderna om en andra sol.

En dag får vi nog veta sanningen.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2005-02-25 18:21
jag nyser oxå!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-25 18:34
Dum får lida.

2005-02-26 22:32
Jag har kollat på solen! gjorde inte ont i början! sedan..vill inte prata om det *hysterik*
*snaark*