HJÄLP!!!! kan inte sova....
yo... jo det var såhär.. min flickvänns lillasyster kom hem från fritidsgården och hade fått höra någon slags gåta av en kille på fritidsgården. och både ja och min flickvän jar försökt komma på svaret men det går inte ihop. hjälp mig, jag klarar inte sova måste veta svaret... gåtan: 3 killar går till en affär och köper en tv för 30 kr. de tar tv:n och går hem. affärsbiträdet kommer sedan på att det var rea på tv:n och att den igentligen kostar 25 kr. så han skickar iväg en springpojke som ska ge 5 kr tillbax till de 3 killarna. på vägen till de 3 killarna så tänker springpojken att de 3 killarna inte vet om att tv:n var nersänkt så han tar 2 kr i egen ficka. och ger 1 kr tillbax till varge kille. då tänker killarna att de betalat 9 kr var. och 3 * 9 = 27, och springpojken har 2 kr. vart har den sista kronan försvunnit??? seriöst, sjukaste frågan.. upskattar svar!!! tack för mig! / meningsfull!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
25/3 = 8 + 1/3 3 * (8 + 1/3) + 3 = 28 Vad är problemet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ljudas P21 du är iaf för goo...
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
aaaa denna fråga höll mig också ganska förvirrad förut, men då handlade det om hotellrum. hur som helst, matematiskt är det logiskt, men den framställs mystiskt genom retorik.
Det är helt felräknat. De betalar 30kr får tillbaka 3kr och pojken tar 2kr. 30-3-2=25 allt stämmer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
cypher_complete jo, det är juh så... min flickvän räknade som fan på det där..
tassel jo, men det är frågan is sig som ställer till det för en. det är jusst 3*9 som ställer till det som fan!
meningsfull : Hur skulle det ställe till det? Det är ju inte ens 9 kronor per skalle, det är nio kronor och en tredjedels krona. Förstår inte vad det är som alla tycker är så märkligt...
Ljudas P21 det ställde till för mig iaf. nej jag vet att det inte är 9 kr, men när lillasystern berättade det så sa hon så... saken är att de 3 killarna tror att de betalat 9 kr var..
meningsfull : Synd för dem =)
Ljudas P21 hehe, så svaret är att de betalade 8 1/3 var?
Dum får lida.
EmCee_Skunk ojj., menade det..
Vad tusan yrar folk om? Det ska gå mot 25 inte mot 30 som uppgiften "lurar" folk till. TVn kostade 25kr inte 30.
jo, för lite sömn och för mycket snuva och ont i halsen.. nu ska ja spela lite spel i 1-2 timmar.. sedan ska ja sova tack för all hjälp iaf.. ludas, du är en sötis ;)
Huvudsaken är att dom fick rabatt eller hur? ;)
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
MayB : "Killarna räknade rätt, de har betalt 9 kr var." Tjacka en mattebok och slåupp begreppet jämna multipler. Ser det ut som om 25 finns i treans gångertabell?
helvete vilken billig tv....
junkgirl jo, men den va ju på rea
Ipare su griterío, perra!
Fattigmans rea kanske! den tv:n vill jag ha!! :D! men betalar inte dom 8,33 kr per skalle? fick fram det med miniräknare *psst!*
*snaark*
8.33 x 3 = 24.99
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
..och då fattas det 1 öre..så det stämmer ejjjj
jag säger så här: rök en spliff så blir det biff ;)
in the end....its your best friend who kills you.
tyvärr är inte myndig än :S
*snaark*
myndig eller omyndig, fortfarande lika olagligt. Ajjabajja