Psykolog.
är det någon som har erfarenhet av det här? dela gärna med er då i såna fall. om ni inte vill göra det här, så skicka gärna ett privat msg. har börjat att inse att jag är i ganska stort behov att träffa en nämligen och.... ja.
Be the change you want to see in the world.
det är bara hokuspokus och bullshit för svagare psyken. man kan ta sig igenom vilken skit som helst utan hjälp. jag är ett levande bevis på det. thats my word.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
tngsten P21 sen är man väldigt olika också.... det är nog inte ett bra tips att ge för nån som känner att han behöver prata med någon.... fler och fler går till psykolog idag utan att egentligen ha några jättestora problem, utan kanske bara vill snacka lite med nån man inte känner och som har tystnadsplikt och ändå är utbildad att prata med folk...
Lugn!
Dom jag har träffat har faktist inte varit annat än dumma och inte lyssnat riktigt, och dragit in massa andra i vad jag sagt så det blivit världens ståhej av allt. Men det finns bra också, dom flesta är faktist det vad jag hört av andra..
En bra psykolog kan vara riktigt riktigt bra. En dålig psykolog gör nog saken värre. Vill man ha någon att "prata ut" med är det bättre med en präst, dem säger inte "dumheter" i alla fall. Om man inte är troende och inte känner sig trygg hos en präst kan man ta kontakt med någon annan vem som helst som har tystnadsplikt. Jag tror att det viktigaste är att personen man går till kan lyssna. Så en psykolog kan vara jättebra, även om den inte säger världens bästa saker, det gäller bara att strunta i vad den säger och bara prata på. Oj, jag ändrade mig visst under inläggets gång. Hoppas du fick ut nåt av det i alla fall.
Jag har en jättebra, Montag. Du kan få låna.
mde: "..och dragit in massa andra i vad jag sagt så det blivit världens ståhej av allt." Hehehe, det låter ju ganska knasigt. Men ändå roligt, för det är väl ändå hos en psykolog som man borde kunna säga en massa knäppa saker utan att det just ska bli en massa ståhej.
Ipare su griterío, perra!
Tror det beror på vad man har för problem. Har man verkligen psykiska problem (typ psykoser, svåra tvångstankar osv) eller en djup deppression är det nog bra med en duktig psykolog/psykoterapeut.. Men vill man bara snacka av sig om mindre akuta skitsaker är det bättre att snacka med en kurator eller nån sån, som mer lyssnar och bryr sig än som sitter å smäller in massa freudianska teorier i din skalle och ska proppa i dig tabletter.
Ungdomar behöver sina föräldrar. Inte psykologer. Samhället är messed up.. Fan skämmigt.
tngsten... det klart det går att ta sig igenom grejjer, men frågan är hu bra man mår av det... 99% av världens befolkning skulle må bra av att snacka med en psykolog... garanterat...
What would macgyver do?
det är ju inte så man förlorar nåt att gå till en psykolog förutom att man kanske utsätts för lite emasculation(svenska?)... känslor is the shit...
What would macgyver do?
fuck känslor :)
aah ok då... psykopati is the shit...
What would macgyver do?
gissar att vizious och mde stotte pa psykologer som inte gillar knark, och som inte gillar att deras patienter tar knark. Och fan, det far man vall respektera pa nat satt.. om man mar daligt, ska man inte ta droger. Det betyder inte att man per automatik mar daligt av att ta drager, det ar vall det som manga psykologer inte fattar kanske.
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
psykologi är rent vett och ettiket, logiskt tänkade tycker jag..Jag menar veta vad jag känner om jag sätter min hand på en stekpanna, då vet väl alla vad som händer och att man bör sluta med det. Orka sitta och änga sig tid åt att försöka hitta på något ord som kan beskriva detta konstiga beteende. Sen finns det ju alltid personer som inte lär sig av sina misstag ;/ "tngsten P21"- "det är bara hokuspokus och bullshit för svagare psyken." Helt ricktigt:) skull Ang knark. dr phil verkar ju inte heller helt frisk. =).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ett bra ställe att börja är öppenvården. Gå till din vårdcentral och säg att du vill tala med något som är hemma på det här med psykiska problem. Vederbörande kan sedan ta ställning till vad som är lämplig behandling, om någon. Han kan även rekommendera dig att tala med en psykolog, ge dig nummer och såna grejer.
We call them winerbrods.
Jag tror att det beror på vilken psykolog man kommer till. troligen spelar personkemin en ganska stor roll i detta sammanhang. Jag har ätit medicin mot depression nu i fem (5) veckor ooch kommer att börja med terapi snart. Jag tror att det kommer att hjälpa en del. Problemet med det är att det är ganska svårt att få komma till en psykolog. jag fick avslag på min första ansökan, remiss. Då bröt jag ihop och fick åka till akutpsyk, så nu har de accepterat att jag faktiskt är i behov av hjälp. Jag har pratat en del med kuratorer och med en psykolog. jag, personligen tror att det kommer att hjälpa mig att finna en väg ut ur mitt personliga helvete. En dag kommer även jag att skåda ljuset, en dag kommer jag att lämna mörkret. För första gången på mycket länge ser jag en framtid.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Fan va ni alla verkar ha djupa problem alltså, plus att er kontakt med diverse psykologer verkar ju bara ha gjort saken värre. ...
Men jisses vilken tråd! Menar ni allvar? Ni som är så negativa alltså? Tråkigt och trisst att ni har så dåliga erfarenheter av psykologer och som i alla yrkeskårer finns väl bra och dåliga även inom denna, men faktum kvarstår att många, många får stor hjälp av terapi. Visst har det med personkemi att göra men en del personer kanske går i terapi för att psykologen ska lösa problemen. Att gå i terapi är ett hästjobb! Med dig själv! Det är en enorm investering och för de som är mogna ger det otroligt mycket. Men att gå till en psykolog och tro ens problem blir bättre på ett nafs, då är man nog illa ute. Det är DU som ska göra jobbet under handledning av en person som har en lång utbildning (och erfarenhet) och det ska kännas tryggt, men precis som i alla relationer tar det tid att bygga upp ett förtroende och visst finns det de som trampar i klaveret. Min erfarenhet efter att ha gått i terapi i ett och ett halvt år (en gång i veckan privat, svider i plånboken men är balsam för själen - värt varenda öre!!) är mycket mycket possitiv! Jag har lyckats bryta gamla destruktiva mönster, lärt mig mitt eget värde och en massa andra värdefulla saker. Det har gett mig så mycket kunskap om mig själv, om hur jag fungerar och varför samt hur jag vill fungera. Det har hela tiden varit ett långsiktigt tänkande för mig och jag hoppas att jag aldrig blir klar! Missförstå mig inte, självklart vill jag stå på egna ben och fatta riktiga och rätta beslut utan hjälp av terapi men att fortsätta utvecklas och mogna och förstå mig själv och mina medmänniskor i allt större utstreckning är min målsättning med min terapi. Men vaddå, om ni kommer till en dålig tandläkare som inte kan hjälpa er bli av med er tandvärk - går ni då med er tandvärk resten av era liv eller? Om ni har träffat en psykolog ni inte trivs med - gå till en annan! Det handlar om er hälsa!! Varför är inte den mentala hälsan lika viktig som den fysiska? Varje dag hör man nya rön om hur stress, depression och andra mentala åkommor skapar fysiska besvär. Nåja alla gör som de vill men jag vill bara förmedla en possitiv åsikt om detta ämne. Lycka till och må väl! Kärlek!
da_quiksta Håller med till 100%! Jag kan tycka att det var synd att jag inte påbörjade min terapi för många år sedan, det hade besparat mig så mycket jobbiga grejer om jag hade vetat det jag vet nu lite tidigare, men samtidigt inser jag att det inte går att ta till sig terapi och tillgodogöra sig den fullt ut om man inte är mogen och mottaglig. Kärlek!
tngsten du säger att det e bullshit..Att man klarar sig genom vikken skit som helst?! Hm..undrar varför du är så negativ då?..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Paw P16 Du vet verkligen inte vad du snackar om. Ta inte illa upp men jag vill inte föra den här typen av diskution med någon som är hälften så gammal som jag är och som dessutom inte har någon som hellst erfarenhet av terapi, så gå ut och spela kula eller nåt.
om man går till en psykolog med intesällningen att terapi är skit kan man ju fan inte förvänta sig att nåt ska hända...
What would macgyver do?
SexySoul F19 Känner jag dig? Hur vet du att jag är negativ?
Har inte träffat en psykolog men däremot en psykiatriker för att reda ut lite problem mellan mej & min "styvmamma", det gick väl okej tills jag fick reda på att psykiatrikern trodde jag hade en "dold agenda" & min "styvmamma" använde det mot mej när vi tjaffade, jävla idiot. -_- Så mina erfarenheter är inte så roliga kanske, & det hjälpte inte ett skit.
Mickaaaaaan.
da_quiksta Mjo, men jag har för mej att jag gick ensam ngn gång, det här hände för 1 år sen(när jag var 13) & jag kommer faktiskt inte ihåg så mycket, förutom att jag hatade det -_-
Mickaaaaaan.
Vadå?! alla psykologer kan både vara bra eller dåliga, alla är olika! och om man känner för att gå till nån, varför inte till en Psykolog?? e det nåt fel med det, vare sig det är små eller stora problem så är alltid en egens problem värst! testa ialla fall och det inte ger nåt så skit i det!
När jag fick träffa en psykolog så berättade hon i princip det jag sagt för mamma och hon var helt jävla dum i huvudet. Tänkte då att jag helt skulle skita i det, men mådde så dåligt att jag beslöt att försöka med en ny. Tog extremt lång tid innan jag litade på henne men jag mådde faktiskt bättre så småningom. Är jätteglad att jag försökte en gång till. Idag mår jag bra så.. Jag tycker du ska prata med någon om du känner det behovet.
What we do in life echos in eternity.
Jag har ochså träffat psykolog det var gött, jag slapp skolan + att jag fick sova i en hängmatta. men utäfter det så hjälpte det inte skit, blev själv av me mina problem mycket senare.