I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
Tanken gör mig förvirrad
Övrigt - Vardagsfilosofi
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
»
»»
Borttagen
2005-03-04 22:17
erkan
konceptet "flest prylar när man dör vinner" har nog alltid funnits - före någon gudadyrkan.
d.v.s. att den som äger och har mest status leder "gruppen".
puss :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Borttagen
2005-03-04 22:22
Old-Fashioned
Du är inte ensam i alla fall :) Det teleologiska gudsbeviset (som teologer och sånna töntar kallar det) är populärt och handlar ju om hur allt är inordnat och om att om man tittar på naturen så finns det mönster som pekar på ordning och därför någon form av högre makt. Det är fortfarande ett ändamålsenligt resonemang och den vanligaste (och kanske den slagkraftigaste) invändningen är att bara för att något är ordnat på ett visst sätt så förutsätter inte det att det är "skapat" eller att Gud är skaparen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Borttagen
2005-03-04 22:24
daviden
Jo, precis. Men det är ju typ inte kapitalism :D Men tack för att du utvecklade ditt resonemang! Jag kan köpa (!) att girighet som fenomen kan vara grund till religion. Förutsatt att man tar religion som osanning.
Borttagen
2005-03-04 22:25
erkan
är inte girighet en dödssynd? :)
_Mackan_Breaker_ P38
2005-03-04 22:27
daviden P23
din är inte alls lika soft som en gammal text en missionär skrev på island på 1000-talet typ: det var om en gammal tant som sa "Jag vägrar tro på Jesus förrän han besegrar Tor i stockbrottning."
hahaha xD
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Borttagen
2005-03-04 22:29
mackan
HAHAHAH! fan vad soft! :)
_Mackan_Breaker_ P38
2005-03-04 22:35
jaa den där tanten hade värsta knäckande kommentaren ju :P liksom.. försök vara en premedeltidsmissionär och argumentera emot ;P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Borttagen
2005-03-04 22:41
mackan
det är tufft... ja, jag vill se en fajt... :D
Borttagen
2005-03-04 22:45
daviden
Jo, och det stämmer ju ganska bra in på den äldre tid då katolska ledare utnyttjade religionen för att förtrycka folket. Om girighet är en dödssynd blir det ju plötsligt straffbart eller syndigt att sträva efter rikedom. Rikedom innebar (och innebär) makt i samhället och möjlighet att konfrontera de ledande samhällskicket. Sen att "äkta" troende tror, att girighet är syndigt eftersom det har dåliga konsekvenser för oss själva samt att det för oss människor längre bort från Gud, är en annan femma...
Borttagen
2005-03-04 22:48
min gud är en kvinna - och ingen jävla snubbe i himmeln som drar i trådar :)
Borttagen
2005-03-04 22:58
Min Gud är mabande, och han drar faan i alla trådar :D
PS. Gudinna, david, gudinna....big dif! :P
Borttagen
2005-03-04 23:02
erkan
nej, gud.
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
»
»»