Hur visar man?
Jag är en sån där person som inte klarar av att vare sig visa hur jag känner eller tala om det för den delen, det tycks alltid komma fram på något pinsamt sätt eller så kommer det aldrig fram. Sen om någon faktiskt gillat mig tillbaka får jag oftast veta det långt efter att den kommit över mig och skaffat sig en tjej, då den aldrig uppfattade att jag tyckte om den...och sj har jag ju klart problem med att tolka signaler.. Så..Hur visar man att man tycker om någon sådär speciellt och inte bara som kompis? Ge gärna exempel från egna erfarenheter.
Delam tange barat
jag vill också veta...
•pave paradise•
jag undrar hur man blir intressant och sådär speciell ;-)
"Nationalism är en barnsjukdom, det är mänsklighetens mässling"
äsch.. det visar sig ju självt. är det "äkta " så blir det nått.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
man skickar en lapp till sin kompis som ger den man gillar kompis, och han/hon ger den till den man gillar. Enkelt och så slipper man några pinsamheter
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
För att vara ärlig så har jag samma problem. Hon jag tycker om just nu har pojkvän. men hon verkar ändå gilla mig liite.. hon säger också att hon är osäker om hon gillar sin pojkvän och hon vill aaldirg prata om honom.. Men. Hur ska man säga? "gillar du mig?" ?
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
har också jävligt svårt o säga vad jag vill säga om de är viktigt. är tyst och tänker igenom hur jag skulle kunna säga det 500 gr för att sedan inte våga säga det. jobbigt som fan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"och dom gånger jag har visat att jag gillar nån har det ändå bara slutat skit... Så nu vågar jag inte visa det heller skit jobbig och jag stöter ifrån alla killar för att jag är rädd för att jag ska börja gilla dom..." känner igen mig precis...
Delam tange barat
jag tycker du/ni ska vända på problemet. efter att ha agerat psykolog åt min vänskapskrets under flera år har jag ofta märkt att folk som har svårt för att agera ut känslor till det mer 'positivare' slaget (i form av tex kärlekskänslor) tvärtemot ofta haft lätt för att stå på sig och få utlopp för sina agressioner. problemet ligger nog i att man helt enkelt har svårt att visa en ödmjuk och blottande sida av sig själv när man vet, såväl undermedvetet som medvetet, att man riskerar att hamna i en position där man blir sårad. frågan är dock vad man gör åt saken? well jag har inget svar, men jag vet utifrån mig själv som exempel att jag försöker motivera mig själv genom att tänka på hur jag kommer känna och må om jag inte går igenom (med) saken i fråga. man ångrar inte det man gjorde, man ångrar det man inte gjorde. sen tror jag oxå att om man kan hitta den energi man använder sig av för att få ur sina agressioner och omvandla den till att våga ta modet till sig att visa sina andra känslor, så har man mkt vunnet redan där. försök att se till att energin för ångern efteråt ist läggs på energin för att samla mod till dig att våga, så du slipper ångern efteråt. fråga mig dock inte riktigt hur man gör det, för det vet jag inte. det handlar nog om att våga riskera att förlora det man satsat i spelet och framför allt om att våga vara spontan med sina känslor och uttryckande av dem. att gå och grubbla på hur man ska lägga fram en sak på bästa sätt är knappast en bra lösning eftersom man i samma veva automatiskt tänker på alla nackdelar och kalkylerar ut riskerna med företaget. för att ta situationen i hand när den bjuds och våga riskera att det inte blir så bra som det kunde ha blitt, för då kanske det aldrig ens hade blitt av...
var det till mig? antar det. isf: ja det har jag inte sagt något om... håller för övrigt med, det är helt klart svårare, utifrån anledning jag nämnde i mitt första inlägg ovan.
Shit, jag läste hela Priyans manifest. Gääsp. Rachel F17 Du är tjej. Du ska inte säga jack shit. Du ska ge snubben små "signaler" och invänta hans motsvar. Om han inte ger dig motsvar (du vet när du får dessa, tro mig) så backa bara undan. Vips vänskapen består och du kommer över sopan senare. Kom ihåg kids! Gör inte "kärlek" (ho he) mer komplicerat än nödvändigt.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
"Du är tjej. Du ska inte säga jack shit. Du ska ge snubben små "signaler" och invänta hans motsvar." oooooooooo om de vore så enkelt. vad lever du i för värld egentligen? 1800 talets england? läst för mkt Stolthet o Fördom? dock håller jag med dig om att man inte ska komplicera grejer.
Peppis F22 Haha du går loss på mig för att sedan hålla med mig? 1. Intresse uppstår. 2. Ge signaler. 3. Invänta motsvar. Det ÄR så enkelt.
tngsten: grattis till att du orkade läsa igenom mitt inlägg. det orkade inte jag själv nämligen. :) anyways, varför får inte tjejen visa intresse genom verbala aktioner? åsyftar: "Du ska inte säga jack shit."
hehe jag gick inte loss jag bara undrade vilken värld du levde i om du verkligen tror på att tjejer ska sitta tysta o fina o spela lite spel. klart jag håller med om att man inte ska komplicera saker. men du smög in en fruktansvärt skev bild av hur en tjej "ska vara" var ju tvungen o reagera. de flesta snubbar jag involverat mig med är dom som har spelat koj. dom geeer inte motsvar som om de vore ren automatik.
Priyan, Sammie och Peppis Jag har inget emot verbala tjejer. Tvärtom! Den sylvassa bitch som jag märker kan mäta sig med mig - verbalt - är den bitch jag kommer slå mig ned med någon dag. MEN hos den stora majoriteten killar så är det såpass ovant att tjejen tar "första steget" så mitt råd till hon som startade tråden är att bete sig som alla andra tjejer. Fakta: Tjejer är mer sublima än killar. Killar tar oftast första steget. Keep shit simple.
"MEN hos den stora majoriteten killar så är det såpass ovant att tjejen tar "första steget" så mitt råd till hon som startade tråden är att bete sig som alla andra tjejer." -> frågan är väl iofs om hon vill ha the average guy eller någon beyond that... säger inte att speciella killar inte kan tillhöra de ovana, men det måste ju onekligen ändå ses som positivt om man, oavsett kön, både kan ta initiativ och vågar uppskatta att få uppleva det? det är ju något utöver det vanliga i sig. skulle tro att de flesta egentligen skulle föredra det, om de vågar vara sig själva och tänka utifrån de stereotypa könsrollerna.
Priyan Onekligen vore det positivt min gode herre. Cheerio. ... Dessvärre funkar världen inte så. Världen är kall, kärlek är en illusion (som bäst) och Sex And the City-floskler är den nya religiösa mantran.
ja jag hoppas vi kommer dit en vacker dag. att folk respekteras för de de är, egentligen... och inte tvingas agera annorlunda för att känna acceptans. word på det....synd att man inte kan se sex & the city. :(
Priyan Vi kommer aldrig komma dit. Möjligen om 2-3 generationer. Som det ser ut nu så kommer det bara bli värre.
nej, att vi hinner kola vippen innan dess står nog rätt klart för de flesta. för övrigt så är jag mer övertygad om att vi hinner orsaka en världslig miljökollaps före det att vi hunnit blitt mer humana mot varann...
Priyan Skit i miljökollapsen. Det är den moraliska kollaps som du borde oroa dig för.
ja nynazismen tex som breddar ut sig igen. skrämmande! vi är för övrigt off-topic nu så vi kan ju fortsätta denna konversation privat om du så önskar...
Priyan Öh. Nynazism är en baggis. Det jag menade med moraliskt förfall var att folk överger beprövade värderingar för könssjukdomar. Du är säkert skittrevlig, men jag pallar inte ta en konversation privat.. Har redan fullt upp med andra diskussioner som kräver min uppmärksamhet.
"Öh. Nynazism är en baggis. Det jag menade med moraliskt förfall var att folk överger beprövade värderingar för könssjukdomar." -> menar du seriöst att det skulle vara värre än nynazismproblemet? lugnt... bara det att vi borde hålla oss inom trådens ramar enligt whoas regelverk....
Priyan Ja? Nynazism är inte ens relevant i dagens Sverige. De är alldeles för få och alldeles för ofarliga... Mer som en slags sekt än ett politiskt hot att räkna med. Jag oroar mig mycket mycket mer för PK-vänsterflummar-trädkramar-homosexuell a-lobbyn. De har reell makt och påverkar ungdomar och därmed framtiden.
tngsten: ...och det gör inte nynazisterna då som tar över mer och mer mark i europa och kommer påverka framtiden på ett direkt negativt destruktivt sätt?
Priyan Hur menar du? Vilken mark? Politisk mark?
Priyan Knas. Vi kan diskutera det någon annan gång, vi har lämnat topic som faen nu. Whoas regler måste respekteras *fniss*
det får vi göra... ha en bra kväll/natt dude...
hey! lite of topic bitches :-/ *hänvisar till politikforumet*
Delam tange barat
man säger det till personen. funkar bra varje gång för mig.
junkgirl good for you. det skulle jag aldrig palla...dessutom så var frågan hur man visar det. men men...
Delam tange barat
Rachel F17 man visar det genom att säga det. annars är ju lappar grumt underskattade. man kan messa människan när man är i samma rum t.ex. har aldrig fattat det där med spel och grejer... det är väl bara att säga det? liksom... urringad tröja, tajt kjol och så fattar han det? tror inte riktigt på sånt. folk fattar trögt. även om man sitter och skrattar åt alla hans skämt så kan det ju missas...
grymt even