varför vill man bli bäst på nånting?
eller ja.. i allt man gör, varför vill vi alltid jämföra oss med andra, vilja nå nån sorts topp, bli bättre än andra?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vill man vara sämst på nått då?
http://www.homage.nu/
Vill man vara sämst på nått då? varför inte liksom?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är man bäst på något kan man tillföra till mänskligheten.. om man inte är bäst så kan någon annan göra det bättre och tillföra mer. kanske inte helt tillämpbart, men funkar väl ibland.
Göteborg på låtsas.
men vafan. nu vill jag ha bättre resonemang damnit! :D
Alla vill bli älskade... i brist därpå, beundrade... i brist därpå, fruktade... och i brist därpå, hatade. Alla vill betyda något, och strävar efter att ingjuta något slags känsla i andra människor.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
VAR har det växt fram en beundran över de som är bäst? NÄR började människor tänka i dessa banor? kan man inte betyda nåt om man är sämst? ingjuter inte det känslor hos andra?
VAR har det växt fram en beundran över de som är bäst? om någon gör något som är svårt och är bäst på det så fattar ju folk att den måste vara starkast eftersom den klarade den svåra saken bäst, därav beundran. NÄR började människor tänka i dessa banor? jadu, när vi reste på oss? när vi började leva i små grupper? den som kom hem med mest mat fick också äta mest? kan man inte betyda nåt om man är sämst? ingjuter inte det känslor hos andra? klart det gör, men får du mer mat för att du är dålig på att fixa mat? kanske om du är sjuk, men om du bara är lat så tror jag knappast att folk beundrar en för att man orkat ligga och slappa hela dagen. kolla på expedition robinson som exempel.
man ska alltid göra sitt sämsta
om någon gör något som är svårt och är bäst på det så fattar ju folk att den måste vara starkast eftersom den klarade den svåra saken bäst, därav beundran. allting behöver inte vara svårt. folk beundras för de mest skumma sakerna genom att vara "bäst", behöver inte vara nån livs utmaning liksom. jadu, när vi reste på oss? när vi började leva i små grupper? den som kom hem med mest mat fick också äta mest? haha jag är verkligen inte beredd att hålla med. VEM säger att den som samlade in mest fick äta mest? snälla :) klart det gör, men får du mer mat för att du är dålig på att fixa mat? kanske om du är sjuk, men om du bara är lat så tror jag knappast att folk beundrar en för att man orkat ligga och slappa hela dagen. kolla på expedition robinson som exempel hopp, om jag verkligen försöker då och är allt annat än lat, men ändå inte lyckas? vad händer då? det är DENNA syn jag belyser. så många som gör ett gediget jobb men kanske inte alls blir "framgångsrika" och hamnar i skymundan. vart har föreställningten om att vara framgångsrikt växt fram liksom ni hakar upp er på överlevnadsbaserade tankegångar. jag tänker på sånt som utövning av idrott, konst, matlagning. mer vardagliga kopplingar. och nej, de hittills nämnda evolutionära exemplena tycker jag inte är i närheten.
men fan, man vill ju utvecklas, gå vidare liksom.. annars är man fast o känner sig meningslös :( ja.. VARFÖR är man meningslös om man inte är bäst? att utveclas och att vara bäst betyder inte samma sak.
hothblack: det är nog ingen dikt (tror det var en psykolog som sa det), men det stämmer att jag återgav det fritt från minnet.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
jag tävlar mot mig själv bara.
Super-Nerd P18 och här trodde tokiga lilla jag att du ville ha svar.
jag ville ha svar. du svarade, jag blev inte nöjd. förlåt liksom :)
Super-Nerd P18 om du inte kan ta de svar du får så är det dumt att ens fråga. du kanske skulle ha formulerat frågan lite bättre om du tyckte att folk svarade på fel frågeställning?
jag TAR ju svaren, men jag håller inte med? vad är dumt liksom? sitter du med nån bibel om vad som är rätt på mina frågor? jag ignorerar ju inte dina svar, tyckte bara inte dem lät "bra" - vart är problemet? jag formulerar frågan på ett öppet sätt, alla tankar får komma fram. vill se så många skilda kommentarer som helst, förhoppningvis kommer nån som får mig att höja på ögonbrynen.
Super-Nerd P18 men säg inte emot när man svarar efter egen förmåga då?
var verkligen inte meningen att låta nedlåtande med mina svar, vilket jag inte tycker jag var iofs. menade bara att jag inte höll med. glömde väl att säga "tack för svaret ändå", if that would make u feel better. så men om du blev ledsen så ber jag om ursäkt då.
Super-Nerd P18 du lät inte nedlåtande, du lät mer som ett trotsigt barn som frågar varför himlen är blå och när man svarat får man frågan "men vaaaarför?". lite svårt att svara då. ingen skada skedd. ^_^
yes, men det var inte meningen. men att himlen är blå är ett faktum. är dina svar faktum? är de vetenskapligt backade? går min fråga att applicera på andra sätt kanske? filosfiskt kanske? det är så jag fösöker tänka för jag har inte fått en vetenskaplig förklaring. men om du har det så vore det ju intressant att läsa!
Super-Nerd P18 aha. du tänker så. nej, då har jag ingen aning. jag svarade utefter vad jag själv tror bara. ^_^
eller ja, det ÄR inget faktum att himlen är blå. men du förstår nog vad jag menar
japp, och jag glömde väl att säga att jag tackar för din tanke, men var inte inne på dte spåret ;)
memo gå och tävla lite med dig själv lr nåt ;)
Alla vill vara lika bra som Jimmi Hendrix på gitarr.. sen när man väl blir en duglig gitarrist märkar man att det är inte speciellt svårt att bli det för han är inte såå jävla bra.. Väldigt överskattad.. Men cool =)
jag vill bli bäst, och då menar jag bäst. det är vad jag vill. för det är mitt kall, det är mitt öde.
WWW.ISMEN.NU
Människan är väl tävlingsinriktad helt enkelt!
http://www.myspace.com/maurus1 <--- Ett gäng beats, hata eller älska!
jo, undrar vart dte kommer ifrån... mickelito, varför vill du bli bäst? :)
Super-Nerd P18 för att jag älskar det jag gör =)
WWW.ISMEN.NU
mickeyo och betyder det automatiskt att man vill vara bäst? =) vafan
Super-Nerd P18 men fan vet jag liksom.. jag vill bara bli bäst !!
WWW.ISMEN.NU
hehe icke godtagbart svar :D
Jag måste säga att Cati F16 hade bäst förklaring varför det e så! Precis så är det..i alla fall för mig och när det gäller idrott....man vill alltid gå framåt och utvecklas
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
vad händer då när man blivit bäst ?
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg
Jag är bäst för att jag inte vill vara singel nått mer. Om jag hittar nån kommer jag fortsätta vara kickass en bit in till jag är försäkrad om att hon är totalt såld. Sen kan jag bara ge upp och bli mänsklig igen.